303 HOT OR NOT?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Pim


Het is niet interessant voor fabrikanten om een TB-303 clone te maken. Anders had Roland het al lang zelf gedaan. Als zij écht denken tienduizenden 303tjes te verkopen, maken ze alle onderdelen gewoon weer na.

In de 80's een flop... Roland stoot zich niet 2x aan de zelfde steen. :D
 
tja....sorry pim, maar hoe je bij die rekensom komt is me een raadsel?

Hoeveel mensen op dit forum zweren er bij een korg MS2000? misschien minder als bij n 303...is dit apparaat dus commercieel niet interessant?
 
Ik heb er 1500 gulden voor betaald en dat was echt het maximum wat ik voor zo'n ding zou betalen. Wanneer ik zie dat iemand meer dan 2000 piek ervoor betaald, vindt ik dat echt belachellijk. Ik zoek dan meestal ook lang genoeg (heb veel geduld) alvorens ik iets aanschaf. Meestal scheelt dat toch wel weer een paar honderd eurootjes.
 
Origineel geplaatst door 6 trak


idd, maar nog steeds goedkoper en is qua fatness way beyond the 303!... 8)

He 6 trak, wat ben jij toch een zeurpiet zeg. Je hebt waarschijnlijk zelf nooit een een TB gehad ofzo. Ik heb ze allebei, en ja de Mono/poly heeft meer mogelijkheden enzo maar ik prefereer toch mijn TB. En die Mono/poly is trouwens best een iele bak. Hij mag dan wel 4 oscilatoren hebben, maar die stellen stuk voor stuk niet veel voor.
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
tja....sorry pim, maar hoe je bij die rekensom komt is me een raadsel?

Hoeveel mensen op dit forum zweren er bij een korg MS2000? misschien minder als bij n 303...is dit apparaat dus commercieel niet interessant?

Ik denk dat de MS2000 een redelijk commercieel succes is. Er zijn er in de winkel waar ik werk, 10 tot 15 stuks verkocht.

De MS2000 is goedkoop te produceren want de software was al voor 75% af toen Korg aan de job begon. Korg heeft met de Prophecy, Z1 en diverse VA boards een behoorlijke hoeveelheid research gedaan en die ervaring zit in de MS2000.

Gewoon copy & paste van de software....

Mijn "rekensom" is op NIETS gebaseerd. Een inschatting. Aan de zeer hoge kant, dat wel!:D
 
Origineel geplaatst door omiel
En die Mono/poly is trouwens best een iele bak. Hij mag dan wel 4 oscilatoren hebben, maar die stellen stuk voor stuk niet veel voor.

*uche* mag ik ff lachen...
in tegenstelling tot de 303 klinkt de Mono/poly zonder fx al supaaaaaaah FAT man! come on zeg... :gaap:
ik vraag me af wat je allemaal doet met die MoPo... mischien is de 303 net niet moeilijk genoeg qua gebruik...?
die illige bak met 4 oscs wel een ECHTE synthesizer, de 303 is gewoon een golfvorm met een envje... nix geen synthese dus! :D
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 6 trak


*uche* mag ik ff lachen...
ik vraag me af wat je allemal doet met die MoPo... :D

Dat mag. Vraag me alleen af waarom. Met die Mo/Po doe ik niet bijster veel. Laat zich wel raden waarom.

Wel opmerkelijk dat je een uitgesproken mening over zowel de TB als de Mono/Poly hebt, terwijl ze niet eens in je lijstje staan. ;)
 
bij het zien van de specs van een synth (parameters/modulatie etc) kan ik heel goed inschatten wat het apparaat kan. Wat een synth voor mij o.a. aantrekkelijk maakt is:

2 oscs
sync en/of ringmodulatie
meer dan 1 env.
meer dan allen LPF
een LFO met meer dan allen sinus wave
etc.. etc...

tja ach... de 303...heeft dit allemaal niet... en toch duurder :D
zelfs de MC-202 kan nog meer en dat voor de helft van de prijs!

Laat mij maar een MS-20 gebruiken voor analoge bassen.. :peukie:
 
Origineel geplaatst door 6 trak
tja ach... de 303...heeft dit allemaal niet... en toch duurder :D

Dat komt dan waarschijnlijk omdat het overgrote deel van de synthliefhebbers het er dan toch over eens is dat de TB een leuker (mischien zelfs betere) bak is dan vele andere zwaarder uitgeruste synths is.
 
Origineel geplaatst door 6 trak
bij het zien van de specs van een synth (parameters/modulatie etc) kan ik heel goed inschatten wat het apparaat kan.

Er zijn zat synths met goede specs en een slechte klank.

Je hebt je punt gemaakt, hoelang blijf je er nog over doorzeuren?
 
zolang er op hem gereageerd wordt zal 6trak volhouden

om hem een plezier te doen

ik vind het geluid van de 303 echt geweldig

zodra de cut-off open wordt gedraaid komt er een soort hormoon los bij mensen. mensen gaan juichen , springen, helemaal uit hun dak.

de inperfecte golfvorm, waardoor de resonance niet klinkt als die van andere synths, de accent die invloed heeft op het filter

heerlijk gewoon


en .. misschien niet met een piano te vergelijken, maar misschien wel met een saxofoon ? :)
 
Origineel geplaatst door OnAcid


Er zijn zat synths met goede specs en een slechte klank.

Je hebt je punt gemaakt, hoelang blijf je er nog over doorzeuren?

er zijn nog steeds mensen die het nodig schijnen te vinden om de 303 te verdedigen...
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door omiel


Dat komt dan waarschijnlijk omdat het overgrote deel van de synthliefhebbers het er dan toch over eens is dat de TB een leuker (mischien zelfs betere) bak is dan vele andere zwaarder uitgeruste synths is.

een 303 kan je geen echte volwaardige synth noemen.
het is een golfvorm speler met een filter dus kan ie nooit beter zijn qua mogelijkheden in vergelijk met een 'zware' bak... :peukie:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top