303'ish ding dat een beetje makkelijk te programmeren is en goed werkt met Midi?

Led

Stamgast
Lid sinds
20 juli 2007
Berichten
297
Locatie
Amsterdam
A'aight, ik zoek gewoon een 303'ish ding dat makkelijk werkt.. :-)

Ik heb m'n x0xb0x met Sockos 2.0 weggegeven, want ook al klonk en werkte die (bijna) perfect, als ik 'm via Midi aanstuurde kreeg ik af en toe note / glide glitches... als in, ik kon 'm niet vertrouwen.
Ik had btw ook een andere x0xb0x, van compleet andere makelarij... en die had dezelfde problemen.

Ik heb destijds ook 2 Behringer TD3's gekocht, en die werken best okee... Behalve dan dat step sequencen met die units echt waardeloos is.
Met een x0xb0x en Sockos 2.0 kun je gewoon per step aangeven wat je wilt doen, en bepalen bij welke step je klaar bent.
Met de TD3 moet je *van tevoren* aangeven hoe veel steps je wilt doen, en dan noot lengtes aangeven en wat dan ook.. serieus..?

Om een kort verhaal lang te maken, ik zoek een simpele 303'ish box met een step sequencer die *wel* eenvoudig werkt :-)
 
TT-303 heeft een fantastische sequencer en is in mijn ervaring perfect voor live tweaken en performance. De V2 versie heeft een prima bouwquality en klinkt in mijn oren like the real thing. Ik heb er 2, na avonturen met x0xb0xen.
 
die TB-3 heeft 2 modes, original en step (record)
Bedoel je hier niet de TB-03? Das trouwens een prima ding verder.

De TB-3 is inderdaad ook een leuk ding.
Klinkt naar mijn mening goed en heeft klankmatig wat meer mogelijkheden.
Verder ben ik het met Nap eens dat de T-8 verrassend goed klinkt en hij is bovendien niet moeilijk te bedienen.
 
Met een x0xb0x en Sockos 2.0 kun je gewoon per step aangeven wat je wilt doen, en bepalen bij welke step je klaar bent.
Met de TD3 moet je *van tevoren* aangeven hoe veel steps je wilt doen, en dan noot lengtes aangeven en wat dan ook.. serieus..?
op zich is deze manier van werken veel makkelijker in gebruik, je moet wel eerst de klik maken in je hoofd. In plaats van aan steps te denken moet je gewoon denken aan noten (pitch + up/down/accent/slide), dat je achteraf nog kan plaatsen zoals je wil.. Dit is veel flexibeler en muzikaler en zorgt ook dat je sneller kan programmeren en variaties maken.
de TD3 slaat wel redelijk de bal mis op implementatiegebied, al is het wel van commerciele clones het dichtst bij de originele 303, jammer van de verschrikkelijke switches die erbij zitten. Zelf gebruik ik x0xb0x met n0nx0x2 mod, die werkt als de originele 303, maar dan met extras die de bijhorende ergernissen oplossen.
Zowel de TD3 als n0nx0x2 hebben goede midi (TD3 slechts nadat er klachten kwamen).
MAM MB33 heeft een implementatieprobleem, evenals de meeste andere clones ( Zie: The 303 and MIDI - antonsavov.net ), waardoor sommige patterns niet kunnen gemaakt worden.

Ik zou inderdaad eens de TT303 MK2 testen of dat je meer ligt, of de nieuwe Rolands
 
A'aight, ik zoek gewoon een 303'ish ding dat makkelijk werkt.. :-)

Waarom speel je de TD-3's niet gewoon over usb/midi? Piano roll in je DAW is een prima basic sequencer. Noten op 127 krijgen een accent, overlappende krijgen een slide.

Heb zelf (ook) een originele TB-303 en ik vind de sequencer charmant en prima te doen. Tegelijk speel ik m'n TD-3's zelden via de interne sequencer.
 
Back
Top