Geef jij jouw synths een naam?

Nicolas 2000

It's a household name
Lid sinds
17 november 2005
Berichten
13.496
Locatie
Bij Herentals, België
Synths hebben natuurlijk al een modelnaam, of een nummer als je pech hebt. Geef jij een synth wel eens een eigen naam?

Mijn Minikorg 700 is "de viool", omwille van zijn klank.

Mijn JX-3P was "het skipak", omwille van die kleuren.

Mijn Korg 800DV is "Kate Moss", want in heel goede uiterlijke staat.

Verder heet mijn Behringen 303 clone gewoon de TB of de 303, want ik kan zijn echte Behnaam nooit onthouden.
 
Niet veel gewoon sjeff? :P ;) Ik ken zoveel mensen die een oldtimer auto een naam geven (ook genoeg voorbeelden daarvan in films).Waarom dan niet met synths met onhandige namen. Ik kan mijn minikorg moeilijk "de mini" noemen want dan wordt die Moog ernaast boos en roept hij iets over cultural appropriation. En "de achthonderd dee vee" bekt ook zo lekker.
 
Als ik ooit een Roland VR700 heb, noem ik haar Vera. :D

Terzijde, ooit eens een Amiga vanbinnen gezien? Die lui gaven hun IC's namen! De namen van hun liefjes. Amigos, vandaar Amiga. De pcb staat vol met Denise, Paula, Agnus, etc
 
Ik ken ook ..hehe .. nee maar hoor wel eens dat mannen hun fallis een naam geven. Dus raar vind ik dit niet. Als het hierbij blijft is het geen ramp. Mocht het erger wordt dan moet je maar naar een zielenknijper.
 
Vliegtuigen krijgen ook vaak een koosnaampje, maar volgens mij heten die allemaal Betty. :)

En de Amerikanen waren zo romantisch ingesteld dat hoogovens een naam kregen (de Jenny waar Springsteen over zingt) of stoommachines (Proud Mary).
 
Ik ken ook ..hehe .. nee maar hoor wel eens dat mannen hun fallis een naam geven. Dus raar vind ik dit niet. Als het hierbij blijft is het geen ramp. Mocht het erger wordt dan moet je maar naar een zielenknijper.
Ik geef ze geen verjaardagscadeautjes en doe ze geen kleren aan, dus mijn dokter zegt dat het maatschappelijk-functioneel aanvaardbaar gedrag is.
 
  • Duimpje
Duimpjes: DRe
Er zijn trouwens veel gitaristen die hun gitaar/gitaren een naam geven. BB King, Hendrix...

Ik heb 4 gitaren maar die hebben geen namen, behalve de Eko Ranger 12 die af en toe "de tank" te horen krijgt als ik vloek op hoe groot en zwaar dat ding is.
 
Haha, het is weer flink komkommertijd zo te horen. 'T wordt tijd dat Behringer met een dikke poly aan komt zetten. ;)
 
Zo gek is dat niet volgens mij hoor. Komt wel vaker voor. Lijkt mij ook best leuk, maar geen idee welke namen. Ik vond één kindernaam al lastig. 😁
Je moet het probleem gewoon van de andere kant benaderen: ik heb mijn hond naar een synth genoemd. Gelukkig heet hij niet N364.
 
Ik heb 4 gitaren maar die hebben geen namen, behalve de Eko Ranger 12 die af en toe "de tank" te horen krijgt als ik vloek op hoe groot en zwaar dat ding is.

Schandalig! Wat moet die gitaar daar wel niet van denken! :duivels:
 
Back
Top