Welke melodiegeluiden voor minimal?

Origineel geplaatst door bjodero
Ehrmmm... Leg uit?

Samples grid, daarmee bedoel ik niet je samples loopen maar "one shots" die niet de automatisch de hele samples doorlopen (sorry, kan het niet duidelijker uitlegen :D). Met Grid bedoel ik 909,707, 626 stijl programmeren. Dus als een drumpattern je samples aansturen (samples laden en arp eroverheen knallen is ook instant succes) Hiermee bereik je zo`n stuiter B-pitch control sapperdeflap effect.

Retrig bedoel ik het eerste stuk van je sample en aantal malen heel kort achter elkaar herhalen alvorens hem helemaal te laten klinken (machinedrum heeft bijvoorbeeld zo`n functie, maar moet volgens mij ook wel op een andere manier te realiseren zijn). Wederom zo`n stuiter B-pitch control sapperdeflap truukje, die in theorie op de bovenstaande lijkt, maar in praktijk anders klinkt.

En idd omgevingsgeluiden (veldsamplewerk), dik compressen, dikke delays er weer over om vervolgens te stretchen te knippen....

En wat doet die minimale mod in deze thread 8o) ?
 
Ik ben eigelijk ook benieuwd hoeveel je maximaal aan instrumenten mag gebruiken, drie of vier je zou verwachten dat je nog stiltes hoort in deze muziek styl. ik denk dan gelijk aan de police enz enz.
 
Origineel geplaatst door dr.DRé
Ik ben eigelijk ook benieuwd hoeveel je maximaal aan instrumenten mag gebruiken, drie of vier je zou verwachten dat je nog stiltes hoort in deze muziek styl. ik denk dan gelijk aan de police enz enz.

Als je denkt in tracker-termen, vier sporen voldoende? :)

Ik ben niet zo flink vertrouwd met deze muziek stijl.
Oke, er was wel eens een track hier op het forum, van een lid, die volledig gemaakt was
enkel en alleen met de Boss DR660.
Die klonk echt schitterend.

Zwalpt minimal tussen house/electro?
 
4 tracks lijkt me toch uitzonderlijk weinig, ook voor minimal.
Maar ja LFO kan wel leuk klinken, hier en daar een glitch of klikje en omgevingsgeluiden kan ik wel inkomen als ze wat aangepast zijn, verkort tot klikje of wat delay enzo. En zoals iemand al eerder zei zijn sinus en vooral af en toe een pulsje wel leuk.

Gagarin

PS: woensdag was het nationale omhoogschopthreaddag.
 
- van die borrelgeluidjes erg fijn... kokende modder, of pudding oid. Water kan ook. Maar hoe groter de viscositeit van de vloeistof, des te vetter het klinkt imo.

FM op je osc of filter kan je wel borrels meemaken...

lekker snelle LFO nemen, of een andere osc...
 
Wat een geneuzel ,dat je nog een antwoord geeft op zo'n vraag ,laat die jongen die zo'n vraag stelt eerst eens leren luisteren en eens zelf op zoek gaan .
Alsof alles maar voor gekauwd moet worden en dan beledigd zijn dat er geen zinnig antwoord gegeven wordt .
Sorry hoor maar hier zakt mijn broek van af .
Waarom zou je in godsnaam iets willen maken wat anderen ook al gemaakt hebben ,de burger truttigheid ten top ,omdat het dan ergens in een bepaalde stroming past of op lijkt ,ik snap daar geen reet van .
 
melodiegeluiden voor minimal?

volgens mij kan je alles gebruiken
zels 80 gestapelde stemmen uit je virus
(als je er maar een kort clickje van maakt)
:D

akufen bv sampled alles, echt alles, luister maar goed
kwestie van kort houden en laten funken zou ik zeggen

hoe vinden jullie mijn nuttige bijdrage in deze draad? :D

ik zou zeggen op een schaal van 1 tot 10 toch wel richting de 9
:okdan:

:D

...alles is waar
 
Wat een geneuzel ,dat je nog een antwoord geeft op zo'n vraag ,laat die jongen die zo'n vraag stelt eerst eens leren luisteren en eens zelf op zoek gaan .
Alsof alles maar voor gekauwd moet worden en dan beledigd zijn dat er geen zinnig antwoord gegeven wordt .
Sorry hoor maar hier zakt mijn broek van af .
Waarom zou je in godsnaam iets willen maken wat anderen ook al gemaakt hebben ,de burger truttigheid ten top ,omdat het dan ergens in een bepaalde stroming past of op lijkt ,ik snap daar geen reet van .

Ach misschien stelt de TS de vraag wat ongelukkig....
 
Luister naar nummers van bookashade en probeer wat geluiden/Beats na te maken.
Mss helpt dat :)
 
Ik vind dat Krautsjo wel een beetje een punt heeft. Ga gewoon eens goed luisteren naar de muziek die je goed vindt, ga na waar het uit is opgebouwd als je zo graag ook zoiets wil maken. Zoals topicstarter dit aanpakt heeft het wel wat weg van schilderen met nummertjes - je kleurt alle juiste vakjes in en voila, je hebt een schilderij :stupid

Maak gewoon je eigen shit, of dat nu minimal is of weet ik veel....je vindt altijd wel iets van een eigen stijl, juist als je het op jouw manier probeert uit te zoeken :eureka: En als het helemaal niet lukt dan is muziek maken misschien toch niets voor jou, dat kan ook natuurlijk.
 
Wat een geneuzel ,dat je nog een antwoord geeft op zo'n vraag.

Precies, want de thread is al 2 jaar oud, dus mag ik hopen dat de topicstarter 't eindelijk heeft gevonden :D.
 
En nu wat genuanceerder zodat de topicstarter zich niet te veel aangesproken hoeft te voelen ,er wordt zo ontzettend veel knip en plak ,leen en jat muziek gemaakt ,waarom, omdat het ook wel heel erg makkelijk wordt gemaakt met de huidige aparatuur en de software ,samplebanken kun je te kust en te keur kopen en de meeste herkenbare deuntjes zitten al in de meeste synths ingebakken .De eenentwintigste eeuw heeft nog niet veel authentieke muziek opgeleverd
 
Precies, want de thread is al 2 jaar oud, dus mag ik hopen dat de topicstarter 't eindelijk heeft gevonden :D.
Ik denk dat het ook niet meer persoonlijk hoeft te zijn ,maar het gaat er over dat ik dit soort topics ,heel vaak zie langskomen .Er wordt heel erg vaak gevraagd wat voor een geluidje is dit en dat .
Of er komt een vraag voorbij of iets wel echt tot een bepaalde stroming behoort ,daar kan ook eindeloos over geouwehoerd worden .En dat is in twee jaar tijd nog niet verandert
 
Wat een geneuzel ,dat je nog een antwoord geeft op zo'n vraag ,laat die jongen die zo'n vraag stelt eerst eens leren luisteren en eens zelf op zoek gaan .
Alsof alles maar voor gekauwd moet worden en dan beledigd zijn dat er geen zinnig antwoord gegeven wordt .
Sorry hoor maar hier zakt mijn broek van af .
Waarom zou je in godsnaam iets willen maken wat anderen ook al gemaakt hebben ,de burger truttigheid ten top ,omdat het dan ergens in een bepaalde stroming past of op lijkt ,ik snap daar geen reet van .

nee pleur jij effe op naar eindhoven met je arrogante kuthouding..
 
Even weer on topic, welke melodiegeluiden voor minimal.
Pers. rip ik 80% van de drum samples voor min. uit platen die het goed doen op de dansvloer, hiernaast gebruik ik een sample based of analoge synth voor de melodie, meestal een simpel rifje die bestaat uit diverse lagen(instrumenten) meetal 2/3. Hiernaast maak ik de fx samples uit alle materialen die ik voorhanden krijg. Pers. gebruik ik veel samples uit de jaren 70.

Verder is mijn ervaring dat de samples of synth niet zoveel uit maken de magie komt met wat je hier mee doet.
 
renoise leent zich hier uistekend voor ....samples tekenen ....syncen aan tempo ....teken zelf je click /clack hihat's etc .....
 

Attachments

  • clickclack.jpg
    clickclack.jpg
    335,9 KB · Bekeken: 56
en bijhorend geclickclack van bovenstaande golfvorm
 

Attachments

  • clickclack.wav
    784 KB · Bekeken: 65
Laatst gewijzigd:
Back
Top