[Roland] alphajuno in mint condition

murphi

Ouwe rot
Lid sinds
20 juli 2001
Berichten
708
Ik kan dus een alphajuno van een collega overkopen, voor slechts 450 piek, in Mint condition.

Ik heb er net even mee zitten spelen en hoewel hij me erg bevalt (VROOOOOOOAAAAAAAAAAOOOOR !!! ) ruist de volumeschuif erg.

Is dit te verhelpen of kan ik deze bak beter laten staan
 
Koopje.

Hoewel deze synths (tot mijn spijt) sterk in prijs aan het dalen zijn.

Is de analoge hype een beetje over?
 
Tja, aan de andere kant was 700 gulden een tijdje terug voor mijn juno nog een redelijk koopje. Ik ben ben bang dat ik het er niet voor terug krijg.
 
Orgineel geplaatst door bikkel
Koopje.

Hoewel deze synths (tot mijn spijt) sterk in prijs aan het dalen zijn.

Is de analoge hype een beetje over?

Die gast waar ik hem van gekocht heb, heeft er altijd pamfluitjes , orgeltjes en strings mee gespeeld :)

Maar het leed is al geschied, ik heb hem al hier naast me staan :)
 
Daar kun je best om lachen, maar ik vind de cello patch verrassend goed klinken voor zo'n simpel apparaat!

Niet dat ik hem daar voor gebruik hehehehe :p

[------]

Wat betekent 'mint' eigenlijk in jouw geval? De krakende schuifpot of waren er meer krassen e.d.?
 
Laatst gewijzigd:
Orgineel geplaatst door bikkel
Daar kun je best om lachen, maar ik vind de cello patch verrassend goed klinken voor zo'n simpel apparaat!

Niet dat ik hem daar voor gebruik hehehehe :p

[------]

Wat betekent 'mint' eigenlijk in jouw geval? De krakende schuifpot of waren er meer krassen e.d.?

De krakende pot is al weg, nadat ik hem een tijdje had gebruikt kraakte hij niet meer (te lang niet gebruikt denk ik).

Verder zit er werkelijk geen enkel krasje op en zit de folie bijna nog op het schermpje.

Ik kreeg gisteren trouwens al commentaar van mijn huisgenoten... wat ik me nu weer voor speelgoedding gekocht had.....hehe ze hebben het geweten VROOOOOOOAR !!!
 
The bastard son of Roland

The bastard son of Roland

Ik kreeg gisteren trouwens al commentaar van mijn huisgenoten... wat ik me nu weer voor speelgoedding gekocht had.....hehe ze hebben het geweten VROOOOOOOAR !!!

Precies, don't fuck met de alpha juno's! :)

Hebbie de what the?? patch al geladen? ZAGUUHHH!!

Je kan zulke lekkere leads met dat ding maken :p. Alleen jammer dat het filter niet zo goed klinkt. Maar ja, saw + pulse met pwm is ook lekker...

ik heb trouwens de rack versie.

http://www.westnet.com.au/hoovertime/flash/flying alpha.swf
 
Ik heb gisteren nog niet veel kunnen hooveren, ik had dolle-pret-op-een-waterbed met mijn computer, en ik ben niet echt een skilled keyboard operator. Ik heb wel een paar broekspijp wapperende basjes eruit gehaald (en nog ff PCP frankfurt gecovered :) ).

Welke editor/librarian gebruiken jullie ervoor ? Ik had gisteren al een paar wazige proggels te pakken gekregen (die overigens ook weer mn pc om zeep geholpen hadden).
 
Junoedit.exe is een windows programma, dat nooit gewerkt heeft bij mij, en met sounddiver moet het heel makkelijk gaan (naar het schijnt, ik heb nu souddiver aan de praat maar ik heb de juno even uitgeleend).

Maar eerlijk gezegd, patches editen met een Alpha Juno is eigenlijk zo ongelofelijk simpel, dat je geen editor nodig hebt. Het was mijn eerste synth, maar na 5 minuten had ik hem al helemaal door (en da's best jammer op een bepaalde manier :D)

Wel ff opletten hoe je je envelopes instelt, je hebt een envelope met een extra stap die bijzonder goed te regelen is (beter dan bij de meeste moderne synths) maar die geldt dan tegelijk voor pitch, amp en filter, of helemaal niet.

Meestal zet je dus de VCA env op GT, als je je pitch wilt laten hooveren door de envelope.

De Juno kan soms tikken bij te scherpe attack instellingen.

Alles klinkt vet met chorus!

De PWM zaagtand is vrij uniek, de synth heeft vrij veel aparte golfvormen voor een analoog apparaat, dat, samen met het chorus effect en de hoover capabiliteiten maakt het tot een unieke synth.

Ik heb altijd erg veel moeite om de Alpha Juno geen vette oldskool en gabber geluiden te laten maken :p

Verder ben ik nog op zoek naar de 'what the' en de 'whooop' patch, aangezien een van de vorige eigenaren deze patches heeft vervangen door patches met namen als 'ansje' en 'elsje', die helaas niet zo vet klinken als de namen doen vermoeden :D
 
junoedit is inderdaad de boosdoener die mijn PC gemold heeft :( !!!

Het editen is inderdaad zeeeer simpel, ik heb hem aangesloten en kon meteen aan de slag. Maar ik word een beetje seniel van die alphadial en dat kleine K#Tschermpje
 
Met sounddiver moet het perfect gaan volgens mij. Jammer dat ik het niet ff kan testen voor je.

Het irritante van die alpha dial is dat met een minieme beweging hij al op een andere parameter springt zodat je steeds weer de verkeerde parameter zit te editen.

Oh ja wat mij bijna tot waanzin heeft gedreven is het feit die vier onderste knoppen met mod rate brillliance etcetera dus wel opgenomen worden door cubase maar 'bullshit' informatie bevatten.
 
What the sysex

What the sysex

Et voila messieurs...


patches en preset bank.

Oh, ik zie dat er nog wat "zaag"patches van mij bijzitten...:p
 
Laatst gewijzigd:
Mooie deal, maar inderdaad is de prijs aan het dalen...
=( Dat komt zeker omdat Gabber weer underground is gegaan [of dood zoals sommigen bot zeggen]. En Goa en Tech House (wordt ie ook vaak voor gebruikt) worden hier ook niet veel gemaakt.

Ik had hem gekocht voor de ouwe rave en bas geluiden en je kan er ook hele goeie Reesebass mee doen, vooral als je hem layert met FM ofzo [Mutant Revisited stylee].

Ik heb de rack versie en gebruik een oud win 3.x programma, ik weet niet of dat Juno edit is. Werkt in ieder geval goed. Voor de originele patches kan je je Juno resetten d.m.v. 3 knoppen in te drukken... ik weet alleen niet welke meer [je hebt wel een handleiding?].:confused:
 
De handleiding heb ik dr idd ook nog bijgekregen...Nu begrijp ik ook waarom iedereen altijd zo over roland manuals zeikt :(
Het lijkt net alsof hij orgineel in het zuid afrikaans is geschreven en er hier en daar een paar woorden zijn vertaald.

Wat een waardeloos foldertje.

Een reset ga ik zowieso doen, de patches die mijn waarde collega er in heeft geprogrammeerd zijn echt CHEESY ! Damn ik snap niet dat die gast niet eerder een yamaha psr heeft gekocht.
 
Ah okee laat het ons ff weten, ik wil die whoop en what the patch wel weer terug.
 
Ik zal hem vnavond ff resetten. Ik ben nu nog aan het werk, maar straks heb ik wel tijd om ff te ass kicken.
 
Back
Top