Wat vinden jullie van reason(2) goed of slecht?

Ed Prins

Nieuwkomer
Lid sinds
4 september 2002
Berichten
9
Locatie
op het metrostation
Met reason kun je aardig veel gekke dingen doen alleen je kan er niks mee afmaken en er ontbreekt een bepaalde kracht aan het programma
 
bedankt voor je mening en mag er aub een slotje op dit soort zinloze discussies?

bedenk eerst wat je precies wilt weten en vraag dan ipv dit soort loze statements verpakt in een minstens zo onnozele vraag... "wat vind je van bier? goed of slecht?"

:slotje: :slotje: :slotje:
 
Origineel geplaatst door olafmol
bedankt voor je mening en mag er aub een slotje op dit soort zinloze discussies?

bedenk eerst wat je precies wilt weten en vraag dan ipv dit soort loze statements verpakt in een minstens zo onnozele vraag... "wat vind je van bier? goed of slecht?"

:slotje: :slotje: :slotje:



whehehehe!:halleluja
 
okee die vraag is wel een beetje lomp
maar ik wil gewoon weten wat andere mensen van Reason vinden
 
ik vind het wel ahndig dat je rack 'effe kan omdraaien'
had ik dat maar in het echt *zucht*

maar ik werk er niet mee
heb al teveel spullen sorry
 
ik vind bier wel lekker :biertje:

maar reason... ik vind het zo'n slechte vraag nog niet.

ik gebruik het soms als een soort schetsboek.
als ik een iedee heb kan ik het in reason snel opzetten zonder dat ik eerst een stapel synths en drummachines hoef te gaan slepen.
mocht het iets worden kan ik het altijd nog met "high-end" spul maken.

maar eerlijk gezegd gebruik ik het niet echt vaak. met echte synths klooien is gewoon veel leuker.

versie 2.0 is wel gaaf met het hele orkest erbij.
linkt erg 70's. soms kan zo'n viool, rhodes of french horn wel een leuke toevoeging zijn aan je produktie maar verder zou ik er geen tracks mee afmixen.
hoewel... ik moet zeggen dat de refill van fat boy slim en terminalhead wel erg overtuigend klinken. leuk om te zien hoe norman cook z'n breakbeats compressed :eureka: .

my 2 cts
 
ik vinnet geweldig...de reverbs zijn geen lexicon kwaliteit, de subtractor is niet mijn favoriete softsynth, de distortion klinkt nergens naar, maar als je met reason 1 of 2 geen track kan afmaken die ook nog eens goed klinkt dan moet je de schuld denk ik bij jezelf zoeken (of bij het feit dat je het werken met software niet prettig vindt en liever hardware gebruikt)...

als je ook nog eens rewire gebruikt naar een VST/directX/DXi host met wat fijne softsynths en plugins dan is het helemaal prettig....

overigens is er een zoek functie en als je daar reason intiept krijg je flink wat threads met ongeveer dezelfde discussies ;)

Olaf
 
het is zeker handig om reason als schetsblok te gebruiken je kan er altijd ff lekker snel iets inelkaar vogelen en daarnaije midifiles exporteren naar cubase dat werk echt super relaxed
 
kzie t zo, wat kan je met reason wel wat je met andere software niet kan. niks dus. daar kom nog s bij dat er ook helemaal geen vst support enz is, je kan m ook dus nooit uitbreiden. je heb wel rewire, maar ja dat vind ik nou niet echt zo fantastisch.

de samples die bij reason zitten zijn wel ok. stukken bruikbaarder als menig samples cd waar je soms wel 2 reason software pakketen voor kan kopen.

conclusie:
voor iemand die net gaat beginnen is t op zich wel leuk. niet al te duur en je kan er gewoon leuk muziek mee maken.
maar voor de ervaren gebruiker die al t een en andere heeft, bied t niet zoveel.
en ze zouden die samples gratis te download moeten zetten op de website ;)
 
Ik vind Reason helemaal te gek. Heb zat hardware daar gaat het niet om. Maar de Redrum en Rex player zijn echt van onschatbare waarde voor mij.
 
same here....heb genoeg harde waren, zowel analoog als VA als digitaal....en toch werk ik het liefst met Reason, in combi met softsynths en plugins in Nuendo via rewire..werkt perfect voor me....eindeloze mogelijkheden, bouncing, effecten etc.

komen we op een van de grote voordelen van reason: de beperktheid, het is een autonoom pakket...ikzelf heb wel eens last van "Teveel opties" en dan kan ik soms creatief dichtslaan....in reason heb ik daar geen last van....ik werk met de beschikbare modules en that's it.....als ik dan iets goeds heb lopen kan ik verder uitbreiden met evt. hardware via midi of gesampled, en/of software..of ik hou alles binnen reason...

Olaf
 
leuk, hoe jullie toch allemaal verschillend denken over diverse producyen zoals reason cubase logic noem maar op, denk dat 1 ding gewoon echt de spijker op zijn kop slaat....

ten eerste werkt reason inderdaad lekker makkelijk, je hebt binnen no time een leuke track, met cubase en logic is dat net ff wat meer werk, en dan vooral bij cubase met dat potloodje de drum track maken... verschrikkelijk!

Maar dan als je de geluiden hoort in reason, ze zijn erg leuk, maar volgens mij komen ze toch net ff wat te kort bij een mooie vst plug inn of een hardware apparaat.... denk dat inderdaad het idee van het schets boek het beste is, je kunt het daarna altijd nog uitwerken onder cubase

en als je inderdaad niet onder reason een mooie track kunt maken, denk dat je zelf wat tekort komt, niet het programma
 
je moet natuurlijk ook niet (alleen maar) de presets in reason gebruiken ;)

en de subtractor synth vinnik zelf matig, ondanks dat ie door de ontwikkelaar van de nordlead is gemaakt...maar de malstrom daarentegen is weer helemaal te gek, weinig hardware of software die zulke freaky sounds kan maken...
 
Origineel geplaatst door olafmol
je moet natuurlijk ook niet (alleen maar) de presets in reason gebruiken ;)

en de subtractor synth vinnik zelf matig, ondanks dat ie door de ontwikkelaar van de nordlead is gemaakt...maar de malstrom daarentegen is weer helemaal te gek, weinig hardware of software die zulke freaky sounds kan maken...

Klopt!! maar jezus, wat is hij een cpu vreter, mijn systeempje kan dus die malstrom NOG niet aan, verder komen er inderdaad erge freaky sound uit, maar ik moet zeggen ik heb een mega data base met patches van de subtracktor en meestal haal ik daar wel mijn normale geluiden uit, baselinetjes en arpegiates e.d. ook leadsynths krijg je er best mooi uit als je wat geluiden layerd... maar verder is het wel een topprogrammatje... alleen zo jaamer dat je de gewone vst plug inss niet kunt gebruiken, daar hoor ik nl ook veel goeds over
 
Reason = tof! Versie 1 was vet, versie 2 is vet....
Ideaal voor op laptop, als kladblok, als midi-soundmodule, als liveset, het is zelfs een proteïne-rijke vleesvervanger!
Spaghetti-achterkant maakt leuke modulatie mogelijk
Tuurlijk is er meer mogelijk, kan de interface beter etc.... Versie 3 wellicht? Ik weet zeker dat ook die weer vet is!
 
Back
Top