Welke synths had jij in de 80's?

Als we voor het gemak het als iets synth-achtigs beschouwen, nog net in de jaren '80 een Yamaha VSS-30. Niet zo lang geleden verkocht aan iemand die er heel blij mee was. Vond het zelf altijd maar zozo, lofi is leuk, maar je kunt ook overdrijven... :D
 
Een Philips MSX Music Module met external keyboard en een Casio CZ-101 met defecte midi in poort,,

tja, eerst was er het magazine programma's intypen op de MSX-1, omdat ik geen C64 kreeg, "want dat was alleen voor Games", volgens m'n pa, pffff,
Soit, die MSX spellekes heb ik altijd veel beter gevonden om echt langdurig en uit te spelen, dan C64 games,, die zijn veel te wild, of daar kan ik niks van,
 
Casio VL-Tone kreeg ik voor mijn elfde verjaardag.
Niet lang daarna kwam de C64 waarmee ik ook muzikaal het een en ander probeerde.

De VL-Tone is er nog steeds en van de C64 heb ik alleen nog de SID chip.
 
Eerst een keyboard, niet Casio, maar ben het merk vergeten, bij Nederland Muziek in Almere, daarna een mc-303 met m-dc1, dat was fun.
de interesse kwam door de eerste sequencer op de MSX en toen volgden de samples op m’n Turtle Beach Tahiti.
 
Eerst een keyboard, niet Casio, maar ben het merk vergeten, bij Nederland Muziek in Almere, daarna een mc-303 met m-dc1, dat was fun.
de interesse kwam door de eerste sequencer op de MSX en toen volgden de samples op m’n Turtle Beach Tahiti.
Ehh Mc-303 is pas vanaf 1996 of zo toch ? Niet echt jaren 80 dacht ik?
 
Geen synth, maar een keyboard: Casio DM-100 (dat ding met dubbel mini-klavier en samplertje). Fl 599,- indertijd, gekocht van het opgespaarde geld van een zomerlang vakkenvullen in de supermarkt :P
Daar heb ik werkelijk dagelijks op gespeeld totdat er rond 1994 een Yamaha QR-10 "Musical Accompaniment Player" bij kwam met een merkloos MIDI keyboard-controller, aangevuld in 1996 met mijn eerste wérkelijke synth: de Korg 05R/W module

Die DM-100 heb ik uiteindelijk eind jaren 90 bij het grof vuil neergezet.... :stupid
 
Yamaha DX7 en een Roland D-50. Helaas waren ze niet mijn eigendom, maar ik kon er 24/7 over beschikken. In combinatie met een Atari 1040 (met midi interface!) en Cubase (toen noemde je dit nog Pro 24 en later pas Cubase)
 
had een tijd zo'n casio samplertje in leen. Niet dat ik er veel mee deed. mss een zinnetje samplen en afspelen tijdens mijn mixen van platen. En er boeren en scheten in laten, uiteraard.
Ik had nog zo'n boss drumbakje ook, de DR nog wat. je weet wel, handvol sounds en schermpje waar je de prog op zag zoals de 707 doet.
 
Casio SK1, Roland Juno 6, Korg Polysix, Elka Synthex, Kawai SX-240, Kawai K5, ARP Pro/DGX, Korg MS-20, Yamaha DX21, Philips PCM 100 en misschien vergeet ik er nog een paar
 
het zou 86 of 87 geweest zijn toen ik voor mijn verjaardag een Casio kreeg, het enige wat ik nog weet is dat er een demo song in zat van Wham en dat mijn ouders toen boos waren op mijn tante die dat ding had gegeven want de hele dag drukte ik op dat demo knopje
 
In de jaren 80 had ik alleen een Commodore 64 en later een Amiga (met een sampler cartridge en trackers). Mijn eerste keyboard kwam pas in 1994 (General Music CD-2) en mijn eerste 'echte' synth in 1996 (Yamaha CS1x).
 
Cheeta midi keyboard, Roland MT-32, Juno 106, Korg M1, Rolland TR-909 (ok geen synth, niet veel later geruild voor TR-808 )en (ook geen synth) Rhodes 73
De M1, Rhodes, 808 en 106 heb ik nog steeds
 
Ik had een Roland W30 in 1988. Eigenlijk een workstation maar ook een wavetable synth. The Prodigy is er groot mee geworden.

vintage-roland-w30-sampling_360_eea5accfbede61cb477a88cab92aa956.jpg
 
Korg MS10, Roland SH101, Roland Juno60, KOrg Poly800, Akai X7000, Roland Juno Alpha 1.
 
Back
Top