Welke synths had jij in de 80's?

wtf , bijna dezelfde shit als nu:Z :Z :Z

rolandt tr505 ,tb303 een akai ik dacht de 650 met een grote externe flopydrive(weggegooid)
arp ps ,dacht ook al de m1, atari 1040 , en bandrecorder.
en een yamaha psr 6300 , verkocht voor 1200 piekermannen, zat toch wel een warme digitale klank in, maar meer een keybord , wel midi
alleeen de korg ad is een keer kapot gegaan, voor de rest doet alles het nog goed , en heb er al een hoop plezier van gehad


psr6300
 

Attachments

  • 6300.jpg
    6300.jpg
    23,3 KB · Bekeken: 140
Roland system 100/101
Roland CSQ600 sequencer
ARP AXXE
Crumar Trilogy
Ace Tone SY5 Multistrings
DX7 MkI
Roland D20
Evans Echopet 100
Roland RDD20 delay
Boss CE3 chorus
Revox A77

:)

(ben dan ook wel in 82 begonnen en dus 8 jaar kunnen bijklussen om dit te bemachtigen ;)

:doei:
 
Origineel geplaatst door smackos
Kan je hier wat meer over vertellen...? 1 bit hoor je dan nog wel iets herkenbaars van het orginele geluid???

Voorzover ik me kan herinneren hoorde je nog wel iets ja. Ik vergiste me trouwens, want het was niet met de joystick port, maar met de ingebouwde cassetterecorder. Ik had een stukje machinecode geschreven omdat je bij de MZ800 de tape niet kon horen, zodat het moeilijk zoeken was naar dingen op de tape. Uiteraard ga je dat dan proberen met audiotapes (itt data) en opslaan en afspelen. Ik denk niet dat ik die software nog heb, anders had ik een mp3tje kunnen maken (de MZ800 heb ik nl. nog wel).
 
Eerst Solina Stringensemble daarna MS20, daarna Korg SDD2000, m'n eerste sampler/digital delay, gelijk met TR-707. Die laatste werd vervangen door Alesis HR16, die is nu weer weg en de 707 is weer terug. En dan nog de Yamaha 27S, die is na 15 jaar toch ook voor bijna niks vertrokken.
 
begin, midden en eind jaren 80 was aanwezig:

- Atari 1040 ST met originele Steinberg Pro24 software
- Casiotone 1000P (weet echt niet meer wat daar mee gebeurd is.. :confused: )
- Akai MX-73 (nu nog aanwezig)
- Akai S700 sampler
- Roland TR-505 (nu nog aanwezig)
- Roland MT-32 (nu nog aanwezig :o: )
- Roland D-550 (nu nog aanwezig)
- Roland Juno 6 (verkocht, later Juno 60 terug gekocht)
- Roland Jupiter 6 (verkocht, onlangs veel te duur weer één gekocht)
- paar schimmige effectbakjes, al lang niet meer in mijn bezit
 
Origineel geplaatst door smackos
Kan je hier wat meer over vertellen...? 1 bit hoor je dan nog wel iets herkenbaars van het orginele geluid???
Voorzover ik me kan herinneren hoorde je nog wel iets ja. Ik vergiste me trouwens, want het was niet met de joystick port, maar met de ingebouwde cassetterecorder. Ik had een stukje machinecode geschreven omdat je bij de MZ800 de tape niet kon horen, zodat het moeilijk zoeken was naar dingen op de tape. Uiteraard ga je dat dan proberen met audiotapes (itt data) en opslaan en afspelen. Ik denk niet dat ik die software nog heb, anders had ik een mp3tje kunnen maken (de MZ800 heb ik nl. nog wel).

Beetje laat, maar ik kom net stukken 1-bit sampler tegen op een bandje. Ik weet niet zeker of dit de MZ800 is, het kan ook een Toshiba HX10 MSX computer zijn. Maar het is in ieder geval (min of meer) dezelfde software.

Zit ook nog een Casio doorheen. Geen idee wanneer dit opgenomen is, maar ik schat zo'n 20 jaar geleden.

http://www.samplemania.nl/mp3/1bitsampler.mp3
 
geen synth maar wel een yamaha clavinova voor veel te veel geld.....

in 84/85.. volgens mij was ik 6 jaar.
 
Hohner PK-150. 2 stemmig multitimbraal mbv split en een rythme sectie. Vette bak!
Ingeruild voor een Kawai K1 en daarna weer een SY22.
 
Korg poly 61 = altijd vals dankzij de draaiknop om je toonhoogte te bepalen; geweldige arpeggiator; chord memory zat er ook op; en langzamerhand lieten de toetsen geen geluid meer horen (die je het meest gebruikte).
En ik had extra geluidjes op een cassettebandje.
Ik had er een boss delay-tje achter hangen en de pink-floyd sounds vlogen je om je oren.
De volume verschillen waren enorm ........kan ik me herinneren.
 
In de jaren 80 was ik een pure metalhead dus een synth was absoluut not done. Tja je woont in een flat dus het dubbel bass drumstel zat er ook niet in. Dus het werd een gitaar. En een Commodore 64, maar dan voor de games natuurlijk.
 
eerste gekocht/gekregen: roland E70 gecombineerd met R-70 denk wel dat dat dat begin jaren 90 was. Heb de R-70 onlangs nog pas verkocht.
 
C64, had mijn vader via zijn werk kunnen bemachtigen. Veel lol aan beleefd: leren programmeren, games en beetje in aanraking gekomen met muziek op de C64.

Aan het einde van de jaren 80 een GEM PX5. Daar kon je ook zelf geluiden mee maken. Hier nog een leuk draadje over de PX5.

De GEM heb ik nog bij mijn ouders ergens liggen. De C64 helaas niet meer.
 
Ja sounds programeren in basic op de c64. En ik had een soort lucht orgel en een Yamaha keyboard. Daar kon je de attack en decay van fm tonen aanpassen. Maar ja nog geen echte synth. Dat heeft heeel lang geduurd. Eerst logic/cubase software synths en dan pas in 2000 een sk1 en ms20.
 
Back
Top