Welke synths had jij in de 80's?

demian

Tijdelijk lid
Lid sinds
20 januari 2003
Berichten
16.567
Tijd voor yet another meaningless topic..

Welke synths had jij.... in de jaren tachtig?

Dus een MS20 in 2003 enzo telt niet mee..

Zelf heb ik een Roland D10 gekocht in 1989, geen superbak, maarja, je begint ergens hé.. ;)
 
Met de letters A t/m G op de toetsen geplakt ;)
 

Attachments

  • casio_sa-1.jpg
    casio_sa-1.jpg
    32,3 KB · Bekeken: 160
Ook een Commodore 64 en een beetje later aangevuld met een Casio HT-620.
Beiden moeten wel erg goed zijn want de Casio heb ik toch bijna 15 jaar in m'n bezit gehad en de C-64 ruim 20 jaar. :D
 
1 bit sampelen op de joystick poort van een Sharp MZ-800.
Daarna 8 hele bits op MSX systemen, met twee zes-kanaal soundchips van Philips erin en een spraakgenerator-chip (ik dacht van Texas Instruments). Allemaal zelfbouw. Keyboard uit een gesloopt orgel erbij.
Eerst gekochte "synth" was de Casio SK-1.
 
Origineel geplaatst door bliepertronic
en waarom doet de ms 20 niet mee?
die had ik in 82 ofzo

Denk dat hij bedoelt dat ze ook daadwerkelijk in de jaren '80 in je bezit moeten zijn geweest.
 
Origineel geplaatst door bikkel
Denk dat hij bedoelt dat ze ook daadwerkelijk in de jaren '80 in je bezit moeten zijn geweest.

Ja precies inderdaad, misschien is het ook leuk om er bij te vertellen hoe je er aan- en toegekomen bent, in die tijd liepen dingen toch anders en had je andere ideeen en verwachtingen.

Die Roland D10 die ik gekocht had heb ik me zelf min of meer aangepraat daar ik niet beter wist dan dat analoog spul niet te betalen was en ik eigenlijk een D50 wilde maar daar ook geen geld voor had, en dus een D10 als poormans D50 zag.
Ik heb nog naar de DX7IIFD gekeken, er zelfs een uurtje op gespeeld, maar die prijs..oef..

Uiteindelijke werd het voor combie-koopdag, ik kocht een Atari 1040st op dezelfde dag als de D10 en kon ik ineens multi-timbrale synth-muziek maken. Ik was erg blij toen.. :D
 
hee flesje! Die casio was mijn eerste keyboard. Wat een nostalgie zeg. De demo was wham-wake me up before you go.of niet? :D
 
Idd ja, Wham...:D

En dan die styles die er in zaten gebakken... die kunnen ook nog veel mensen dromen denk ik.
Ik kwam met die Casio in aanraking via mijn juf op de basisschool. Die had er een en ze besteedde er toen een les aan. Wat een wonder der techniek was dat toen zeg... Ik was iig very impressed en heb er toen een van Sinterklaas gekregen.
 
1 bit sampelen op de joystick poort van een Sharp MZ-800.

Kan je hier wat meer over vertellen...? 1 bit hoor je dan nog wel iets herkenbaars van het orginele geluid???
 
Jaren 80:

Ik had uiteraard een Korg Poly-800 (eindelijk een betaalbare synth voor 1800,- gulden)
en de Yamaha ME-35, een electronisch orgel met 2 klavieren en voetbassen én MIDI !
een Yamaha TX-81z
later in de jaren 80 dé D-50 (Ik moest zelf 150 gulden betalen en mijn moeder betaalde de andere 3100,- gulden, de schat)

alles aangestuurd met een Atari 1040 met Steinberg Pro 24.

Wat was ik een blij jochie ............
 
Hmm.. de jaren 80 :-)

Poly 800.. gekocht voor 150 gulden van mijn muziekleraar. En een Casio SK-5. Oh en een Casio Rap(e)man. Maar die laatste kan ook begin jaren 90 zijn geweest, dat weet ik niet meer. Enne.. een commodore 64 natuurlijk * DUH *
:D
 
Back
Top