Welke draaing maak je?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnnyBusca

rocket scientist
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
10.414
Locatie
Eindhoven - Strijp!
Ola,

Ik heb weer eens een vraagje over een typisch menselijke handeling.

Welke draaing maak jij als jij een wc binnekomt en je moet de grote boodschap doen, of je bent een vrouw en moet gewoon plassen of je bent een vent en zit graag tijdens het plassen?
 
Omdat ik linksom draai?

Ik bestudeer graag menselijk gedrag...
 
Ik ervaar het prettig als het wc papier aan de deur bevestigd is en naar de muur toe.. Alternatieve zijn het wc papier rechts van mij.
Ik ben net verhuist naar een heel mooi appartement, en helaas hangt het wc papier links van mij. Verder is de deur rechts van mij en liever zou ik de deur tegenover mij zien.. Maar je kunt niet alles hebben..
p.s. De wasbak is ook links van mij. Dat is wel erg prettig.
 
Origineel geplaatst door Arveyman
Johnny, je post wel errug veel bij zinloze discussies de laatste tijd man! ;) ;)
[open-deur-mode]
Bedoel je in Zinloze discussie of op het hele forum?
[/open-deur-mode]
 
Het komt gewoon doordat ik helemaal droevig word als ik weer eens een keertje per ongeluk op sonicstate op de nieuws pagina kom.. Vroeger ging het daar over synths.. Nu alleen nog maar over computers... Meteen moet ik dan naar de wc en dan moet ik snel handelen. Hier bij philips hebben zo'n groot wc papier houder geval en daar stootte ik me aan, en toen dacht ik van: "Als ik nu andersom gedraaid had..." Toen pas besefte ik dat ik al jaren dezelfde kant op draai.... En dus ben ik nieuwsGIERig....
 
welke kant op heb ik nooit op gelet. maar ik vind wel dat het WC papier links moet hangen, en met het begin van de muur af. kan je d'r makkelijker bij en anders stoot ik m'n vingers de hele tijd.
dit gaat trouwens helemaal nergens over, deze discussie..
 
hahahaha! LOL

Ik zit me hier ook snot te ergeren. Ik draai software t.b.v. lenssysteem ontwerpen (Zemax) en nu hebben we W2K en dan wil ie ineens de dongle niet meer zien. Grrr, alles al geprobeerd... grrrrr! daar word je heeeel moe van...
 
"De Troon"

"De Troon"

Dat doet me, met veel genoegen, terugdenken aan mijn studentenhuis in Venlo. Vroeger een klooster geweest.. nu een chique partycentrum annex restaurant. Wij woonden met z'n zessen in het oude kloostergedeelte, het restaurant bevond zich in het stuk waar vroeger de stallen waren.

In het midden van het kloostergebouw bevond zich een trappenhuis. Rechts daarvan was ons domein (2 verdiepingen), links woonde de huisbaas.

Op de tweede verdieping van het trappenhuis, geheel afgezonderd van beide woongedeeltes, bevond zich een ruimte, die door ons "de troon" genoemd werd. Een eigenaardig, langwerpig kamertje (1,5 meter breed.. en zo'n 5 meter lang).

In het voorste gedeelte zat een antieke wastafel, met daarboven een dito spiegel. Willy (de vrouw van de huisbaas, ooit Miss Esso Italië.. en femme-fatale in enkele Bud Spencer & Terrence Hill films) hing hier elke paar dagen een schone handdoek op.. en in een nis in de muur stond altijd een klein bosje verse bloemen uit de tuin.

Helemaal achter in deze ruimte zat een klein raampje. Je kon er nauwelijks door naar buiten kijken omdat er nogal wat klimop voor (en doorheen) groeide. Het licht in de ruimte was dan ook altijd iets gefilterd.. en zeker in de zomer gaf dit de ruimte een heel apart sfeertje.

En ja.. daar stond ie dan.. "de troon".. de pot der potten. Kristalhelder porcelein.. maagdelijk wit.. door de tand des tijds voorzien van een mooie craquelé. Gecompleteerd door een mooie, blanke houten bril.. en een ouderwetse giet-ijzeren stortbak. Daaraan bungelde aan een curieus stuk ketting een verweerd houten handvat.

De woorden ontbreken me om het gevoel te beschrijven.. de sensatie.. de serene rust die je overkwam als je "de troon" mocht bestijgen. Hier verwerd de banale activiteir der defecatie tot een hoogst aangename, spirituele, haast lucide, gebeurtenis..

Bijgevoegd een foto van de achterzijde van het klooster.. die wellicht een klein beetje van de sfeer van "de troon" op jullie kan overbrengen.. (ik woonde overigens op de begane grond.. in de hoek waar je recht tegenaankijkt).
 
Ik draai ze altijd linksom en ik ga er bij voorkeur voor zitten.

Of was dat de vraag niet?
 
Er was ooit bij Oprah Winfrey een aflevering (Ja geef maar toe, je hebt er wel eens naar gekeken!!!) over etiketten om en rond het huis.
Deze schrijven voor dat WC papier van de muur af moet hangen. De reden is alsvolgt. Stel de rol hangt zo dat het losse stukje naar de muur toe hangt: Als jij je laatste stukje pakt kan het zijn dat je met je hand langs nog
niet gebruikt wc-papier schraapt. Door het papier van de muur af te hangen kan dat niet. Alles wat je aanraakt ga jij ook gebruiken om je Gotthard tunnel te reinigen.
 
Ik heb trouwens een hekel aan mensen die te belazert zijn om effe een nieuwe pleerol op te hangen als ze um opmaken...:smeris:

Zit je net lekker....en ja hoor wc papier op.:duivels:
 
En van de coriolis kracht (je weet wel, waardoor water in het afvoerputje altijd rechtsom draait).
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top