beginnen met hardware-matig produceren

Check de yamaha RMX-1. Is een MPC+synth in een. Nou begrijp het goed: in Hip-Hop productie is MPC niet voor niets een standaard voor heel veel beatmakers en producers (zit een groot verschil tussen die 2). RM1-X is geen MPC.. MPC wordt gebruikt door Dr. Dre en die gozer die je nu nog niet kent maar over 3 jaar 80.000 dollar voor een beat krijgt. Het is superstrak qua timing en het werkt heel dope <fok ik besef me nu dat ik er toch een x een ga kopen - je HOEFT er niet mee te werken.. maar aangezien MPC hier genoemd is ga ik daar ff op in>

RMX-1 is wel HEEL goed.. stuk goedkoper.. en Hip-Hop productie gaat om CREATIEF zijn.. en met weinig middelen en weinig geluiden (mag ook superveel geluiden wat jij wil natuurlijk) maar om bijvoorbeeld met een paar geluidjes iets gruwelijks te maken is iets wat typisch bij Hip-Hop past. Een RMX-1 zou een HEEL GOED startplatform zijn om mee te beginnen.

Je kan uiteraard ook software matig werken. Wat jou het best ligt.

Maar ik moet wel zeggen dat ik snap wat jij bedoelt met 'hardware matig'. Ik ben nu m'n PC aan het upgraden in m'n studio.. ik werk met Logic.. en ik vind software THE SH*T (plug-ins, arrangeermogelijkheden, swing etc. etc) MAAR ik moet met hardware werken.. ik moet voelen.. ik moet faders voelen.. knopjes draaien etc. etc.

Geloof me de RMX-1 is echt iets dat perfect is voor iemand met WEINIG GELD.. die wel echt WIL... en ook graag hardware wil. Een jongen die ik al een tijd ken maakt MONSTERS op dat ding.. echt MONSTERS.. gruwelijke beats.. terwijl het eigenlijk een house-apparaatje is... maar dat is hip-hop..

Hollaback yo en heb je al iets dat ik/we kunnen horen!?
 
Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
nee serieus om hiphop te maken heb je gewoon een mpc nodig, zeker als je net begint! Alsje ervaring hebt dan kan je met alles alles maken. Maar uit een mpc komt gewoon hiphop zonder al te veel moeite te doen. Vroeger voor ik mn MPC had, deed ik alles softwarematig en wou hiphop beatjes maken maar lukte ni. Het eerste het beste beatje dat ik maakte met de MPC60 was hop. En nu na een paar jaar MPC, maak ik hiphop met computers ook.
Kweet ni hoe dat komt..

Komt door de hele strakke timing van Akai EN omdat de swing je bekend voor komt.. dat komt omdat 90% van de hip-hop producties die jij kent van Kanye West tot Dr. Dre op MPC's worden gedaan. Die swing is gewoon.. ECHT... op de 1 of andere manier.

Heb je iets - lijkt me cool om je sh*t te horen man.
 
Origineel geplaatst door Chulukinat
hij is toch ook niet bedoeld als sequencer voor je studio... die sequencer functie is volgens mij alleen bedoeld om met je gesamplede samples muziek in elkaar te zetten.
weet iemand trouwens hoeveel samples je op dezelfde plaats in de de sequencer kan zetten?

Yo homie weet je wel wat een MPC is!?!?!?!?!?

MIDI... PRODUCTION.... CENTER.

Weet je hoeveel dingen die jij op de radio en TV ziet/hoort zo zijn gedaan:

Producer zit in studio... allemaal synths op z'n MPC aangesloten... hij maakt een beat. Die beat wordt getrackt in Logic of in Pro-Tools. Daarover worden de vocals opgenomen en wordt de plaat gearrangeerd en gemixt.

Het is geen drumcomputer.
 
Origineel geplaatst door lo-fi
Blijf nog even met Fruity werken tot je genoeg geld hebt voor 'n MPC. Dan hoef ook geen tijd te besteden aan het leren van Cubase. Je kan met FL prima hiphop-beats maken, maar van 'n MPC ga je echt blij worden. Is het langer sparen echt waard IMO.

Je kan alvast even rondkijken op:
www.mpc-forums.com
(98% hiphop-georienteerd, er zitten 'n hoop sukkels en n00bs maar er is ook wel eens wat leuks te lezen)

Whattup. Dope idee van dat shirt. Ik wil er 1 of meer. Hoe regel ik dat met je?

Laat me ff weten welke maten en kleuren je hebt want ik zag nieuwe kleuren in je thread.


Dope. Keep it thoro.
 
Origineel geplaatst door 2FLY
Yo homie weet je wel wat een MPC is!?!?!?!?!?

MIDI... PRODUCTION.... CENTER.

Weet je hoeveel dingen die jij op de radio en TV ziet/hoort zo zijn gedaan:

Producer zit in studio... allemaal synths op z'n MPC aangesloten... hij maakt een beat. Die beat wordt getrackt in Logic of in Pro-Tools. Daarover worden de vocals opgenomen en wordt de plaat gearrangeerd en gemixt.

Het is geen drumcomputer.

hahahaha homie als je iets beter gelezen had wist je dat ik het over sp-404 had en niet over de mpc ;)
 
trouwens nu je het toch over tracken met de pc hebt heb ik wel een vraag, want HOE sluit je dat aan als je bijvoorbeeld een mpc 2000 of 2000xl of 3000 hebt? (zonder usb dus)
lijkt me toch niet dat dat allemaal via midi gaat of wel?
 
Origineel geplaatst door Arv
Ik geloof dat de aandacht van 187 al een beetje weg is... 2 maanden niet gereageerd

owja de koning is weg laten we nu maar onze mond houden
 
Origineel geplaatst door Chulukinat
hahahaha homie als je iets beter gelezen had wist je dat ik het over sp-404 had en niet over de mpc ;)

iK DENK al.. die gozah iz tog gein idijoooot ofzo!? nah! :)

Over dat tracken. Dat gaat volgens mij gewoon via de master out of is dat 1-2 ja via uitgang 1-2 en dan een A/D converter in en dan via litepipe bijv. OF gewoon hardcore oldschool los getrackt spoor voor spoor. Als het een beat is en je wil hem nog gaan sequencen in de computer dan track je de sounds gewoon los stel dat je 2 beats in 1 hebt (Bijv. een stuk waar over gerapt/gezongen wordt en een stuk voor het refrein) track je die 2 stukken los en kan je in de PC knippen/plakken etc. om te arrangeren.
 
dat litepipe begrip ken ik niet maar fok dat knippen en plakken. dat kost fokking veel tijd om die timing te fixen enzo. het moet gewoon rechtstreeks op je scherm komen net zoals met die mpc 4000. dat je gewoon via rewire loopt ofzo.
 
Origineel geplaatst door Chulukinat
dat litepipe begrip ken ik niet maar fok dat knippen en plakken. dat kost fokking veel tijd om die timing te fixen enzo. het moet gewoon rechtstreeks op je scherm komen net zoals met die mpc 4000. dat je gewoon via rewire loopt ofzo.

Heb je het nou over TRACKEN of over dat je PC in sync loopt met je MPC.

Wanneer je trackt stel je gewoon exact hetzelde BPM in je software (Logic etc.) in als dat de beat is gemaakt in je MPC. Dan klopt de timing altijd.

Als je het hebt over in sync lopen (zonder Justin Timberlake dan) met je PC dan gebruik je MTC (Mide Time Code) dan kan je op je PC op start drukken en gaat je MPC ook gelijktijdig draaien.
 
ja man syncen dat is dat ding
 
Origineel geplaatst door Chulukinat
ja man syncen dat is dat ding

Ik d8 al 'het moet gewoon op je scherm verschijnen'.. uhm als tracken zo makkelijk was - JIPPIE :o)

Had jij mijn andere thread al gecheckt over tracken. Had ik een uurtje geleden geplaatst.
 
nee man zal zo eens kijken
 
Back
Top