beginnen met hardware-matig produceren

Origineel geplaatst door Chulukinat
Wil je dat eens onderbouwen?

denk je dat je op een sp-606 minder goede beats kan maken dan op een mpc 2000 of 2000 xl?
lijkt me een beetje onzin eerlijk gezegd, alhoewel ik zelf nog geen ervaring heb met deze apparaten. maar als ik bijvoorbeeld kijk naar de sp404... dat ding is gewoon geweldig!! je kan beats maken overal waar je bent omdat ie op batterijen werkt en de effecten zijn ook zeker niet slecht. om nog maar te zwijgen over hoeveel beats hypemeester madlib erop heeft gemaakt die enorm succesvol ontvangen zijn.

Sja sorry, ik had het dan toch echt over de SP-202 en 303 die ik wel allebei in handen en gebruik gehad heb. Deze zijn zo budget dat je er wel een leuk liedje mee kunt maken eventueel, maar daar houdt het dan ook echt mee op.
Meerdere uitgangen en een FATSOENLIJKE sequencer zijn echt geen overbodige luxe.
En ja, er is altijd wel iemand die iets moois heeft gemaakt op troep natuurlijk...
 
nee serieus om hiphop te maken heb je gewoon een mpc nodig, zeker als je net begint! Alsje ervaring hebt dan kan je met alles alles maken. Maar uit een mpc komt gewoon hiphop zonder al te veel moeite te doen. Vroeger voor ik mn MPC had, deed ik alles softwarematig en wou hiphop beatjes maken maar lukte ni. Het eerste het beste beatje dat ik maakte met de MPC60 was hop. En nu na een paar jaar MPC, maak ik hiphop met computers ook.
Kweet ni hoe dat komt..
 
wat bedoel je met een fatsoenlijke sequencer? als je quantize niet gebruikt dan neem ik aan dat de sequencer gewoon natuurlijk is toch?
 
Dus doorsparen en een MPC kopen...:smeris:
 
Origineel geplaatst door Chulukinat
wat bedoel je met een fatsoenlijke sequencer? als je quantize niet gebruikt dan neem ik aan dat de sequencer gewoon natuurlijk is toch?

ja fijn in het gebruik bedoel ik dan. Quantize is niet de enige functie die tie moet hebben. Het is leuk om meerdere sporen te kunnen maken en oproepen en externe apparatuur aan te kunnen sturen etc...
 
hij is toch ook niet bedoeld als sequencer voor je studio... die sequencer functie is volgens mij alleen bedoeld om met je gesamplede samples muziek in elkaar te zetten.
weet iemand trouwens hoeveel samples je op dezelfde plaats in de de sequencer kan zetten?
 
sampler: mpcs zijn meerstemmig, 32 stemmen of 64 stemmen



sequencer: je kan 96 x 128 midi nootjes op dezelfe plaats zetten op de mpc4k
 
ik had het over de sp-404
 
Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Hoe zit het met effecten op die MPC's? Ik zou wel zo'n ging willen proberen omn live dub-achtige zaken te doen.

U need a RS7000
 
ook de effecten die op die kaarten zitten die je erbij kan kopen? of zijn dat de enige effecten?
 
Ik weet dat je waarschijnlijk hier niet naar zoekt, maar toch.

Voor hip hop heb ik nog wel een goedkoop alternatief, maar is helaas alleen voor drums.
Klankmatig lekker, en ook strak.

Koop een goedkope x0x digitale van roland, bv een 626
Koop een s950 van akai.


Sluit die 2 via midi aan elkaar aan, zet de main vol van de 626 uit.
Zet de samples van je s950 onder de pads van de 626.
Je kunt patterns switchen
Nu heb je een soort van alternatieve mpc :D

Voeger werke ik veel zo.
Dit klinkt namelijk veel strakker dan als je een s950 op een midi seq aanstuurt die via een computer loopt, zelfs veel strakker dan hosts met ltb en amt protocollen.
 
Origineel geplaatst door Carnivore
OOOOOOOOOOOWH Is het daarom dat er in héél véél (grote) studio's S-5 & 6000's in de rekken hangen ?? :stupid
Helemaal niet! Voor de FX hebben ze meestal TC Electronic, Lexicon, ...
Die S5000's & S6000's dienen om te samplen :stupid :stupid :stupid

Nu nog leren lezen voordat je post en je mag een bank vooruit :geslaagd:
 
Origineel geplaatst door Chulukinat
ook de effecten die op die kaarten zitten die je erbij kan kopen? of zijn dat de enige effecten?

akai maakt voor alle samplers een FX board die er oftewel standaard insteekt, oftewel optioneel verkrijgbaar is. Deze FX vind ik (en zowat alle andere akai gebruikers) barslecht.
Ik vind ook de filters van de Akais niet mooi maar dat is persoonlijk. Ik vind ze wat kil en dun klinken
 
Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
akai maakt voor alle samplers een FX board die er oftewel standaard insteekt, oftewel optioneel verkrijgbaar is. Deze FX vind ik (en zowat alle andere akai gebruikers) barslecht.
Ik vind ook de filters van de Akais niet mooi maar dat is persoonlijk. Ik vind ze wat kil en dun klinken

kijk en dat vind ik dan wel weer meevallen. De galmen klinken prima, niet zo krakerig en ruizig als een hoop budget FX dozen (van vergelijkbare prijs). De modulatie effecten klinken even zo goed netjes clean. Er zijn voldoende parameters om aan te schroeven. Het nadeel is dat er geen bijzondere effecten in zitten. Geen vocoders, filterbanken of soortgelijk populair spul. Voor in een MPC (voor op drums dus zeg maar) een prima kaartje hoor. Alleen geen externe controle over de parameters dus live dubben zit er niet echt aan. De echo's hebben ook geen enorm lange delay-tijd....
 
ik hou wel van rauwe hiphop... slechte effecten zijn ghetto :P
 
Back
Top