welke drumcomputer?

Origineel geplaatst door Baal-Zebub

Maar ik vind dat de 909 toch een flink stuk dikker is.
als je de goeie ouwe 909 sound wil moet je vooral 'n 909 (of samples ervan) nemen. die heb ik hier ook staan maar is lang niet zo interessant als m'n MD. de MD is vooral geen 909 cloon.

maar probeer 's een stuk in de stijl van mijn vb. met enkel 'n 909 neer te zetten... ik wens je veel geluk! daarom vind ik de MD veel leuker dan de 909.
 
Denk toch dat ik na het lezen van deze reactie een Machinedrum op de kop probeer te tikken. Heb het idee dat ik met deze drumcomp de meeste mogelijkheden heb qua:

het maken van mn eigen drumgeluiden:
het maken van mijn ritme's (16 tracks) (iemand ervaring met zo'n jomox met een polyphony van 3??? lijkt me nogal onhandig voor het maken van drumspatronen?)

Van de KORG EMx1 ben ik ook een beetje af. De appregios zijn cool, alleen zoek ik een drumcomputer. Denk dat de KORG een beetje tussen een synth en drumcomp inhangt.

Tja, nu nog iemand vinden die zn machinedrum kwijt wil...
 
Heb je de machinedrum al uitgeprobeerd?
Als het bevalt, waarom niet:P Veel plezier ermee.
 
Heb er eentje weten te reserveren. Ga'm over een weekje ofzo ff uitproberen. Maar denk dat deze drumcomp het wel gaat worden. Ik bedoel... waar vind je een drumcomp met zoveel parameters per drumgeluid en met zoveel tracks? (neem aan dat ie ook 16 stemmig polyfoon is)
 
ik denk inderdaad dat de MD een goeie keuze is.
gelijk goed beginnen, en als je je er een beetje in verdiept kan je er heel erg veel kanten mee op !
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Wat betreft die motion sequence: Ik heb naast de Parameter locks toch wel eens de behoefte gehad om knopbewegingen gewoon zoals een motionsequence dat doet op te nemen.

Kan dat eigenlijk? Met een Control machine ofzo?

gebruik de slide functie
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
ik denk inderdaad dat de MD een goeie keuze is.
gelijk goed beginnen, en als je je er een beetje in verdiept kan je er heel erg veel kanten mee op !

Zit hier ff op mn werk de manual door te lezen en krijg nu al 1001 ideeen!! Kan niet wachten...

Alleen (is mn eerste drumcomp) lijkt het me lastig om een nummer te programmeren. Je hebt denk ik voor elke afwisseling in je drum een nieuwe pattern nodig... Dus bijv. ff een een paar maten met en dan zonder hihat. Maar dat zal wel bij elke drumcomp zo werken.
 
Origineel geplaatst door mecanoiz
gebruik de slide functie

zag in de handleiding dat je ook gewoon je tweaks kan opnemen. Wordt dan wel gequantized geloof ik, maar werkt zo wel intiuatiever, denk ik.
 
ja als je de tweaks op neemt worden de waardes per step gelockd
Bv. voor een filtersweepje kan dat net iets te gekarteld overkomen
Je zet dan gewoon slides op de steps, dan wordt er van de ene naar de andere lock geslide.
Zo kan je bvb. op step 1 in de filter open zetten en op step 16 helemaal dicht.
Als je dan de slides zet gaat de filter smooth dicht van step 1 tot en met 16.
Als je bv. heel wild aan de knopjes gaat draaien en je wilt die beweging realistisch opnemen ben je bijna verplicht te sliden.
 
Origineel geplaatst door andry
Zit hier ff op mn werk de manual door te lezen en krijg nu al 1001 ideeen!! Kan niet wachten...

Alleen (is mn eerste drumcomp) lijkt het me lastig om een nummer te programmeren. Je hebt denk ik voor elke afwisseling in je drum een nieuwe pattern nodig... Dus bijv. ff een een paar maten met en dan zonder hihat. Maar dat zal wel bij elke drumcomp zo werken.

In song mode kan je bij je pattern ook definieren welke parts er gemute zijn
 
Origineel geplaatst door divi
voilà, hier machinedrum gefreak: http://www.bk.tudelft.nl/users/vandoren/internet/dtr/dtr-MD_live_05-02.mp3 (20min., 25MB)

dit zijn gesamplede MD (standaard, geen UW) patterns in Ableton Live live gespeeld. inclusief een paar zeer lelijke fouten, maar je snapt de bedoeling wel :)
in Live zijn maar een paar extra effecten gebruikt: delay, reverb en een filter sweep. voor de rest: enkel en alleen machinedrum!

Lekker hoor!
Waar is dit mee opgenomen(geluidskaart of interface)?
 
MD is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk!

:halleluja :halleluja :halleluja \


Kopen kan geen kwaad, wegdoen wel!
 
Back
Top