hoe is het muziekvirus bij jou toegeslagen?

Nou ik weet nog goed, ik was 0.5 jaar en zat in de box. Daar hing zo een kinder speeldingetje aan met een paar druktoetsen die geluid maakten. Daarmee heb ik toen een compositie gemaakt en dat heeft mijn vader direct naar de platenmaatschappij gestuurd en het werd een internationale hit. Tja je moet ergens beginnen he? Later toen ik zo ongeveer 3 jaar was (of 2 jaar, daar wil ik van af zijn) kreeg ik een flamenco gitaar. Ik had nog kleine handjes maar ik kreeg het toch voor elkaar om ingewikkelde klassieke stukken te spelen.
Op mijn 5e mocht ik naar het conservatorium van Den Haag. Bah, heel saai want ik wist alles al.
 
Ik heb me altijd al heel erg geinteresseerd in muziek... ik kon er altijd al goed mn gevoelens in kwijt, alleen al door er naar te luisteren... ik nam toen ik 10 ofzo was ook altijd van de top40 van de radio op op cassettebandjes, en dan probeerde ik het gelul van de presentator eruit te krijgen door een volgend nummer op het goede moment eraan te plakken... niet dat het klonk, maar het was leuk :p , later begon ik naar hardcore te luisteren en ik was helemaal verkocht... de muziek die ik zocht, pure energie.. luisteren was leuk maar op een gegeven moment wou ik meer... ik wou zelf shit maken, hoe oud ik toen was weet ik niet meer precies, ik schat rond de 13/14 jaar ofzo, dus ik een keer zo'n magix cd-tje gekocht en daar mee gaan zitten kloten... ik was alleen erg gauw uitgekeken op die standaard loopjes die erin zaten, dus ik knipte ze helemaal uit elkaar en maakte daar weer mn eigen loopjes mee, en ik ging met allerlei samples die ik jatte uit computerspelletjes etc. aan zitten kloten, hoewel je er vrij weinig mee kon toen nog, je kon als effect meen ik alleen een echo ofzo toevoegen en verder alleen met de volumes kloten.. maar ik vermaakte me er goed mee... toen heb ik een tijd niets meer gedaan, had het een beetje gehad met magix, ik kon er te weinig mee voor mijn doen.. totdat ik fruityloops tegenkwam, daar heb ik toen een hele tijd mee zitten kloten, erg veel mogelijkheden, ik stoorde me na een tijd alleen behoorlijk aan de geluidskwaliteit van het programma, het leek alle kracht uit mn samples, softsynths etc weg te nemen... dus daarna uiteindelijk overgestapt op cubase en binnen een anderhalf jaar aardig wat hardware in huis gehaald, en ik vermaak me tot op dit moment perfect met mn spulletjes.. ik ben helemaal :verkoght:
 
Re: hoe is het muziekvirus bij jou toegeslagen?

Gewoon, een keer zonder jas naar buiten.. ;{


Jaren terug, via synthesizer greatest lp's, meen ik.. EN natuurlijk via Nova!! :P
 
hehe..

Ik zat op een soort van vrije school het 'Ashram College' in Alphen a/d Rijn in 1981,
daar zat ik als 11 jarige in de 1e klas brugpieper te wezen en daar hadden wij een hele (sorry dat ik het ff zo zeg) LEKKERE muziek lerares (en ik was pas 11..!) , en zij kon piano spelen, drummen, fluit, trompet, marimba's, saxofoon, de hele reutemeteut.

Zij is de gene geweest die mij getriggerd heeft, ik vond haar zo sensueel en vrij maar ook zo muzikaal dat ik op een of andere manier geinspireerd ben geraakt door haar.
Gelukkig hadden mijn ouders een piano thuis en toen ben ik gaan oefenen wat de lerares tijdens muziekles voor ons speelde.
Mijn muzikale genen heb ik van mijn moeder ge-erfd en dat maakte dat ik als 12 jarige al mijn eigen composities op piano speelde.
Niet van het niveau van een wonderkind natuurlijk, ik ben maar gewoon gewoon, maar zo is het ongeveer gegaan.

Als leerling was ik altijd een beetje een buitenbeentje dus toen de eerste computers op school werden geintroduceerd werden was ik een van de eersten die daar mee aan de gang ging, zelf geluidjes programmeren in 'gwbasic' tot iedereen er gek van werd.
Dat was in 1983, in die tijd ontdekte ik ook muziek van kraftwerk en toen ik het album van Jean Michel Jarre 'Live in Houston' leerde kennen op mijn 17e werd ik helemaal wild van synthesizers en alles wat er mee te maken had en kon ik eindelijk mijn zuurverdiende centjes die ik bij elkaar had gespaard door de jaren heen ergens aan uitgeven. Byebye Zilvervloot.

Een Atari ST en een (jawel!) 'multitimbrale' Roland D10 zijn samen mijn eerste grote aankoop geweest, ik was toen 18 jaar en stond aan het begin van hobby waar ik tot op de dag van vandaag nog geen genoeg van kan krijgen.
 
Back
Top