Hallo allemaal! We Have Explosive

Dimitri

Nieuwkomer
Lid sinds
22 februari 2024
Berichten
1
Locatie
Groningen
Hallo allemaal! Het heeft even geduurd om mezelf eindelijk voor te stellen. Ik kwam dit forum niet zo lang geleden tegen en ik ben blij dat ik lid ben geworden. Dit is de eerste keer ooit dat ik deelneem aan een Nederlandstalig forum, en aan een muziekforum in het algemeen na ongeveer 10 jaar. Deze post is eigenlijk mijn eerste keer dat ik in het Nederlands op internet schrijf, dus mijn excuses als jullie fouten in mijn zinnen zien.
Ik kom uit Griekenland en ik woon nu al een paar jaar in Nederland. Dit is precies de reden waarom ik besloot om lid te worden van dit forum: om mezelf te omringen met gelijkgestemde mensen en tegelijkertijd mijn taalvaardigheid te verbeteren.
Ik ben geboren in een familie van muzikanten en studeerde als kind klassieke muziek om piano te spelen. Ik ben mijn hele leven een Metalhead geweest, denk ik sinds mijn vader me als baby op zijn studio-hoofdtelefoon naar Black Sabbath liet luisteren. Maar thuis hoorde ik ook electro-disco, en dingen zoals Jean Michel Jarre en Pink Floyd. Misschien werd ik toen verliefd op elektronische muziek, misschien omdat ik opgroeide als kind in de jaren 80's toen synth pop hoogtij vierde.
Mijn favoriete muziek hangt af van mijn humeur: Hardcore punk, jazz, Detroit techno, blues, ambient, old-school rap, funk, trip hop, IDM, jungle, breaks/breakbeat, modern classical, thrash/death metal, baroque, 80's synthpop/new wave, folk, dubtech, noise, film muziek, alles gaat in de vleesmolen.
Mijn favoriete componist is J.S. Bach, ik hou van Pantera en Sepultura, ik hou van John Coltrane en Steve Roach, en ik hou van Nirvana - die me inspireerde om gitaar te leren spelen en liedjes te schrijven. Mijn lievelingsband is Future Sound Of London, sinds ik "We Have Explosive" hoorde op tv toen het werd uitgebracht, en hun album "Dead Cities" dat mijn favoriete album aller tijden werd, begon ik te experimenteren met electronische geluiden.
Ik heb in verleden een paar ambient uitgaven gedaan, maar die tijd is nu voorbij. Toen gebruikte ik alleen software plugins om muziek te maken. Software plugins zijn geweldig, maar persoonlijk inspireren ze me niet meer om muziek te maken, ik geef er de voorkeur aan om aan knoppen te draaien op echte instrumenten. Met mijn instrumenten meng ik mijn geliefde stijlen die ik hierboven heb genoemd in mijn eigen muziek. Soms komt het eruit in de vorm van breaks of downtempo, andere keren als deep techno, en soms als ambient en berlin school.
Ik hou ervan om obscure platen en traditionele wereld muziek te samplen, te stretchen en pitchshifting te gebruiken, drumbreaks uit 70's funkplaten te knippen en de stukjes te herschikken, ambientsequenties te maken, zachte soundscapes en drones te gebruiken, en mijn eigen veldopnames te maken. En ik vind het leuk om zelfgenererende muziek te maken om mijn semi-modulair synthesizers.
Ik heb wat apparatuur maar mijn lievelings instrumenten zijn Korg Electribe ESX-1 sampler en Korg MS-20 mini synthesizer. Het zou geweldig zijn om in de toekomst wat muziek te delen. Cheers!
 
Back
Top