Even voorstellen

Rodin Alexander

Ingeburgerd
Lid sinds
25 juli 2021
Berichten
42
Locatie
Enschede
Hallo allemaal,

Aangenaam verrast dat een dergelijk forum bestaat heb ik me bij het ontdekken ervan direct maar geregistreerd.

Ik ben eigenlijk al behoorlijk lang met muziek bezig en dat is in de jaren tachtig begonnen met een coverband op de middelbare school. Die band hebben een aantal vrienden en ik "moeten" oprichten omdat we tijdens een vakantie in Griekenland (gitaartje mee) een stel Duitsers tegenkwamen die we vol smaak vertelden over onze niet bestaande band in Nederland. Duitsers nemen dat soort bierprietpraat direct serieus en nodigden ons uit om in Duitsland een paar concerten te doen. Wel ja, waarom ook niet? Eenmaal terug in Nederland hebben we een aantal nummers ingestudeerd, zijn naar Duitsland vertrokken en hebben daar onze kersverse covers gespeeld. De nagekomen Nederlandse "fans" (lees: vriendinnen) hadden moeite om de grens te passeren en arriveerden veel te laat, waarna we de hele set nog maar een keer hebben gespeeld. Muzikaal was het niet veel soeps, maar door de jaren heen worden de herinneringen er wel steeds mooier op.

Een paar banen, een bruiloft, vrouw en twee dochters lang heeft de muziek op een laag pitje gestaan en pas nu, sinds beide dames uit huis zijn, is er meer tijd om weer muziek te maken. Ik werk met Mixcraft 9, een Fender Telecaster elektrische gitaar, een Crafter acoustische gitaar, veel soft synths en een Yamaha MX49 als keyboard. De interface is een Motu M2 en voor de geluidsweergave zijn er de recent aangeschafte IK Multimedia iLoud Micro Monitors. Prima spul allemaal en muzikale ideeen zijn er ook genoeg, maar het kost veel tijd om de technische kant onder de knie te krijgen. En dat is tegelijkertijd ook de voornaamste reden om lid te worden van Synthforum. Ik wil graag zaken bijleren en mezelf onderwijzen om muziek te kunnen maken. Niet voor geld, maar puur voor het hobbymatige plezier.

Groet,

Rodin
 
Laatst gewijzigd:
Welkom bij Synthforum Rodin! Je schrijft in elk geval al gemakkelijk :). Ik hoop dat dat voor je muziek ook geldt. Ben benieuwd naar je (toekomstige) producties.
 
welkom!! en idd een mooi verhaal :)

Nog een mooie anekdote voor erbij. Ik was de slaggitarist in onze band en het leek mij wel bijzonder cool om van het podium te springen en in de zaal tussen het publiek verder te spelen. Zo gezegd, zo gedaan. Ik was echter vergeten dat ik maar zo'n 6 meter snoer had, iets waar ik achter kwam toen ik in de zaal was aanbeland en achter me een droge *klik* hoorde. De weg terug naar en op het podium was lang en zwaar...
 
Back
Top