Even voorstellen

Fred B.

Working class hero
Lid sinds
17 augustus 2022
Berichten
368
Locatie
Oss
Goedemorgen,

Bij deze wil ik me even voorstellen als (terugkerend) forumlid. In het verleden was ik actief onder een andere naam, maar toen ik m'n inloggegevens kwijt was leek het me net zo handig om dan maar een geheel nieuwe account aan te maken. Schone lei ofzo.

Ik woon in Oss en ben al 20+ jaar bezig met het maken van muziek. Hiphop om precies te zijn, denk aan invloeden aan dingen als Wu-Tang Clan, Mobb Deep, El-P (Run the Jewels / Company Flow) & Cannibal Ox, DJ Muggs (Cypress Hill), Alchemist, the Beatnuts, maar ook dingen als Portishead, Curtis Mayfield en Willie Mitchell.

Heb een kleine 20 jaar geleden een dedicated pc gekocht met Renoise tracker en daar een bescheiden hardware setup omheen bij elkaar gesprokkeld (sl1200's, Microkorg, akai s950). Daarmee in eigen beheer paar albums uitgebracht die voor wat het was goed ontvangen zijn, getourd en in het voorprogramma van jeugdhelden uit de States gestaan. Toffe ervaringen.

Sinds 2016 toen ik een kantoorbaan kreeg en ik weg wilde van m'n pc aan de slag met een MPC 1000, Akai s950, sl1200 en Microkorg. Door de jaren heen van MPC veranderd en wat synths erbij gekomen (en weer verdwenen) en na al die jaren ook eindelijk een Ensoniq EPS 16+ rack gevonden (toch wel soundwise m'n favoriete old school sampler). Op die manier loopjes maken en verder uitwerken in Reaper. Een paar jaar wegens geboorte dochter weinig met muziek gedaan, maar sinds de pandemie is het weer gaan jeuken en ben ik qeer erg productief. Heb een jaar geleden een MPC One Retro (staat zo mooi bij m'n S950) gekocht en ben daar erg blij mee.

Waarom anno 2022 lid worden van synthforum - zeker aangezien ik amper wat met synthese doe? Omdat ik sinds ik van Facebook en alle dedicated groepen daar toch wel weer kunnen communiceren met medemuzikanten - ongeacht het genre - en om wat te leren natuurlijk! Ondanks dat ik al 20 jaar bezig ben heb ik niet de illusie dat ik alles al weet. En een Nederlands forum naast een Engelstalig forum (MPC-forum) is toch fijn als je Engels wel prima, maar niet je moedertaal is, en daarbij herinnerde ik me synthforum als een gezellig forum met een goeie sfeer. Dus fijn om weer terug te zijn!
 
Back
Top