Hoe vaak gaat bij jullie een koptelefoon stuk? en welke?

Origineel geplaatst door anoniempje
van deze senn zijn trouwes nu de kogelgewrichjes in de schelpen te ver afgesleten met als gevolg dat er regelmatig een naar benede klettert ook motiverent

Dat heb ik ook. :D

Maar eigenlijk heb ik niks dan lof voor sennheiser. Er was eens één kant uitgevallen en dat was net buiten garantie. Toch hebben ze het gratis hersteld (m'n koptelefoon zag er ook nog als nieuw uit, want ik draag zorg voor m'n zaakjes). Die vervangkabeltjes zijn wel vrij duur vind ik.

Maar al bij al ben ik best tevreden (over de prijs moet je ook al niet klagen ;)).
 
Origineel geplaatst door musica
Ik heb al van meerdere mensen klachten gehoord over de Sony MDR V700.

afgezien van het gebooste geluid is ie mechanisch ook nie echt degelijk. Hebben hem een tijdje gebruik in de discotheek waar ik draai, maar binnen een maand waren de gewrichten naar de kl*te. Bleek achteraf dat het een productiefout was.

Naja, verder nie achteraan gegaan, gebruik nu 1 schelp zowel als koptelefoon en als zuurstofkapje...

Tip voor als je op de foto moet: zet je koptelefoon dwars over je hoofd, schelpen op je neus en achterhoofd. ziet leuk uit
 
Ik heb tot aan vorig jaar veel plezier beleefd aan een Pioneer SE-M750. Heeft 8 jaar intensief gebruik overleefd, dus het kan ook goed gaan. Maar opeens ging de kabel kapot en dan ben je de zak. Zo'n ding is niet fatsoenlijk uit elkaar te halen, laat staan dat de kabel fatsoenlijk vervangen kon worden. Maar ach, na 8 jaar mag je ook niet zeuren vind ik.

Toen heb ik een

Origineel geplaatst door DJ Fuse
sennheiser hd 250 lineair II

gekocht.
Klinkt idd erg goed. En het grote voordeel van deze is dat als er iets aan kapot gaat je het wel kan vervangen! Dat is een grote pre voor Sennheiser wat mij betreft. :)
 
Die HDJ-1000 en MDRV-700 zijn inderdaad rampzalig brak. Zeker voor wat je ervoor moet betalen. (eigenlijk heel schandalig, en rijp voor de consumentenbond / kassa)

Ik gebruik voor het dj'en al jaren een SE-450 van Pioneer (daar zijn trouwens nog steeds alle losse onderdelen voor verkrijgbaar), en in de studio een AKG 240 monitor. Beide nog nooit problemen mee gehad.

Tussendoor nog een Sennheiser HD-210 gehad waarbij binnen 2 weken zomaar al 1 kant uitviel. Geen Sennheiser voor mij meer dus.

Sinds kort heb ik ook nog een Pioneer Monitor 10R waar ik best wel enthousiast over ben, maar weet dus nog niet hoe die zich op lange termijn houdt...
 

Attachments

  • se-monitor10r.jpg
    se-monitor10r.jpg
    11,3 KB · Bekeken: 49
Hd 25 van sennheiser, gebruik ik al jaren.....6 jaar
Toevallig heb ik laatst de oorkapsels vervangen, want eentje lag er helemaal af, maar dat was ook het geld niet.
Geweldige strakke koptelefoon, bekend van de wielrenners-constructie, zodat ie als een helm op je kop blijft plakken.

ik zie die dingen op veel podia en in de studio.
Kweet niet of ie echt eerlijk is (veel laag, volgens mij) maar wel erg degelijk.

kokos
 
Origineel geplaatst door search64
Voordeel van Sennheiser is dat elk onderdeel los te verkrijgen is. Bovendien heb ik het idee dat mijn HD280 pro sowieso heel stevig is, en niet zo snel kapot gaat.

Na 7 jaar veel gebruiken zijn de oorkussens van mijn HD500 flink aan het slijten (verder is 'ie nog perfect!) en ik had de importeur gemaild voor nieuwe, maar na driekwartjaar inmiddels, heb ik nog niet meer reactie gekregen dan een automatisch gegenereerd 'wij zullen uw aanvraag zo spoedig mogelijk beantwoorden'.
Hoe ga ik aan die kussens komen?
 
Bestellen bij een Sennheiser winkel (niet een online, maar een fysieke winkel)
In Deventer weet ik wel een adres, in Zwolle ook, daar heb ik mijn hoofdtelefoons aangeschaft, inclusief reserve oorpads en kabels.
Ik schaf namelijk als ik een hoofdtelefoon erg goed vindt zsm de reserve pads en snoeren aan, als die dan eens versleten zijn, of in het geval van de kabel stuk gaan, dan kan ik diezelfde dag nog doorgaan met gebruik maken van mijn hoofdtelefoon, niets is zo frustrerend als weken moeten wachten op een reserve onderdeel...

Niet dat ik tot nu toe de snoeren ooit heb moeten vervangen; zelfs niet nadat mijn buro stoel er meerdere keren over heen gereden heeft :)
 
Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Na 7 jaar veel gebruiken zijn de oorkussens van mijn HD500 flink aan het slijten (verder is 'ie nog perfect!) en ik had de importeur gemaild voor nieuwe, maar na driekwartjaar inmiddels, heb ik nog niet meer reactie gekregen dan een automatisch gegenereerd 'wij zullen uw aanvraag zo spoedig mogelijk beantwoorden'.
Hoe ga ik aan die kussens komen?


ja het zijn goede dingen die senheisers , die snoertjes gaan nog weleens kapot, is een speciale draad soort minivezel
die van mij is denk al 20 jaar oud, hd 540, die kapies heb ik opnieuw aan mekaargenaaid, alleen de sticksel gaat vaak los
even naald den draad en je naait hem zo weer dicht:D
het heeft ook niks te houden.
gaat dat geluid van een koptelfoon achteruit na jaren of maakt dat niet uit?
 
Ja, in principe gaat het geluid van elk membraam achteruit; het zal door verharding/uitdroging van de kunststof minder soepel worden, en daardoor minder goed de hoge tonen kunnen weergeven.
Maar ik neem aan dat de achteruitgang van het menselijk gehoor veel meer impact heeft.

Hoe lang duurt het voor een membraan of spoel uitdroogt/verhard? Vraag het eens aan een gitarist; oude vintage gitaren met versleten elementen zijn ongeveer hetzelfde, ook daar is de klank verslechterd doordat het element verouderd en versleten is, maar hoeveel jaren dat duurt?
Ik gok tientallen...
 
voor het draaien heb ik nu een Technics....en die houdt tot nu toe stand....al mn vorigen waren snel naar de k**** (Sony,Ministry of sound,vele Pioneers)

voor in de studio heb ik een Beyer Dynamic DT990 en een AKG K-300,die doen het beiden nog steeds,geen klachten...
 
heb zelf een sennheiser HD280pro voor in de studio, helaas ging daar al vrij snel het plasticje in de bovenband loszitten..ook na reparatie via feedback blijft het een brakke constructie....ik heb er niet zo heel veel last van maar het lijkt wel een productiefoutje......

zou nu denk ik voor de sennheiser HD25 gaan.....lekker licht, en supergoed geluid...
 
Ik gebruik een Beyer Dynamic DT990 voor het draaien, produceren en het gewone muziek luisteren. :okdan:

Superkoptelefoon!!
 
ik heb ook een Sony MDR 500 en hij is nog niet stuk gegaan. Heb 'm toch ook al een jaar of 4 denk ik. Maar ik gebruik 'm niet om te dj'en of zo, alleen thuis muziekjes luisteren, of in de trein op m'n discman. :)
 
ik gebruik al enkele jaren een sony MDR-V500,klinkt best goed,al mis ik wat diepte.
vroeger had ik een sennheiser,die zat gewoon perfect,lekker fris want het was een open model...ik weet echter niet meer welk model het was,maar ik heb hem stuk gekregen door hem op m'n kop te zetten...ik mis dat ding dus eigenlijk wel...snik...=(
 
Origineel geplaatst door synthiaks
Ik gebruik een Beyer Dynamic DT990 voor het draaien, produceren en het gewone muziek luisteren. :okdan:

Superkoptelefoon!!

op de laatste synthmeeting in gemeentemuseum den haag kwam mijn dt990pro (open versie) toch niet echt boven de aanwezige herrie uit :(... dus draaien? hoe kun je dat het beste doen?
 
Origineel geplaatst door Roel
op de laatste synthmeeting in gemeentemuseum den haag kwam mijn dt990pro (open versie) toch niet echt boven de aanwezige herrie uit :(... dus draaien? hoe kun je dat het beste doen?

Alles dichttapen (van je wang tot je nek) :eureka:

:D

.. Ik heb ook de DT990 en ik werk er tot volle tevredenheid mee in de studio. Hiervoor heb ik een sennheiser gehad, type weet ik zo niet meer. Je krijgt wel 2 jaar garantie maar ik ben dus 4x terug naar de winkel geweest omdat het flinterdunne kabeltje weer eens kapot was. Ik heb met de sennheiser een jaar of 5 gedaan en verwacht dat de beyerdynamic hier met gemak voorbij streeft.
 
beyer zit heerlijk, klinkt goed, en is prima voor de studio. krijgt van mij een 9,90 op een schaal van 10 :)
 
Origineel geplaatst door Kokos
Hd 25 van sennheiser, gebruik ik al jaren.....6 jaar
Toevallig heb ik laatst de oorkapsels vervangen, want eentje lag er helemaal af, maar dat was ook het geld niet.
Geweldige strakke koptelefoon, bekend van de wielrenners-constructie, zodat ie als een helm op je kop blijft plakken.

ik zie die dingen op veel podia en in de studio.
Kweet niet of ie echt eerlijk is (veel laag, volgens mij) maar wel erg degelijk.

kokos
heb sinds enige tijd een hd-25.
niet goedkoop, maar ben er erg blij mee. gebruik 'm voor dj'en en studiowerk.
strak geluid, behoorlijk eerlijk (voorzover dat mogelijk is voor een koptelefoon)
 
Ik gebruik sennheiser 480 ll ooit gekocht in 1990. Wat er nu mee mis was tot nu toe zijn de contact puntjes ik heb deze gewoon gesoldeerd 1 keer een draad breuk en nu zijn mijn kussentjes versleten. Maar ik vind het nog altijd goed geluid. nu ziujn de nieuwe kussen en een draad evenveel als vroeger de hele koptelefoon.
 
Back
Top