Zin en onzin over censuur..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ja ben ook wel benieuwd naar die staartjes en natuurlijk lees ik de story en de prive alleen bij de kapper ;)
 
Soms, maar dat werd dan wel gerepareerd. Maar heel veel halve deals waarbij hij bij mij iets op kwam halen en dan beloofde volgende week een spannende synth te leveren. Maar de synth kon hij dan weer net op het laatste moment niet aankomen en dan werd het weer afgedaan met een minder leuk apparaat waar je dan weer mee zat te kijken. Als je bij een volgende deal dat minder leuke ding dan weer terug ruilde dan was hij in een keer een stuk minder waard waardoor je financieel weer genaaid was. En dit alles is een jaar of 5 6 geleden, dus toen hij er nog niet van hoefde te leven, maar dat het een hobby was. Dat je nu als winkel behoorlijke winst wil maken is heel normaal.

Daarnaast stoort het me ook dat hij een typische Big Brother is. Hij bewaard dus alle gegevens van iedereen. Laats wist hij me nog precies te vertellen wat voor deal we 5 jaar geleden hadden met een 808. Tot op de cent nauwkeurig. Hij hield (wellicht nog steeds) ook van iedereen een administratie bij wat je aan aparaten thuis had staan. Dus als hij naar iets op zoek is kan hij je lopen pushen om het maar aan hem te verkopen. Ik vind dat allemaal een beetje eng.
 
Origineel geplaatst door omiel


Daarnaast stoort het me ook dat hij een typische Big Brother is. Hij bewaard dus alle gegevens van iedereen. Laats wist hij me nog precies te vertellen wat voor deal we 5 jaar geleden hadden met een 808. Tot op de cent nauwkeurig. Hij hield (wellicht nog steeds) ook van iedereen een administratie bij wat je aan aparaten thuis had staan. Dus als hij naar iets op zoek is kan hij je lopen pushen om het maar aan hem te verkopen. Ik vind dat allemaal een beetje eng.

maar hoe weet je dan zo zeker dat hij alles van iedereen bewaart heb je dat dan gezien..
 
oe toch maar ff een formeel mailtje dat de gearlists op deze site niet gebruikt mogen worden door derden voor commerciele doeleinden? ;)
 
Laten we er nu maar over ophouden. Nu wordt het een ben-ik-voor-omiel of ben-ik-voor-MH thread. Ik heb met beide zaken gedaan en ben daar blij om en hoop in de toekomst nog met beide zaken te kunnen doen. MH voor o.a. modulaire modules en omiel, omdat hij zo vaak zo'n gave bakkies tegenkomt (meestal zwart (zonder houten zijkanten)). Verder heb ik persoonlijk geen enkel probleem met geen van beide.
 
tis trouwens voor ondernemingen wettelijk verplicht om de administratie 5 jaar lang te bewaren...daar is dus nix big brothers aan
 
Origineel geplaatst door EDP
maar hoe weet je dan zo zeker dat hij alles van iedereen bewaart heb je dat dan gezien..

Niet van iedereen gezien uiteraard. Maar toen hij nog bij zijn oude vriedin zat had hij zo'n adresboek achtig ronddraai ding op zijn buro staan met naast namen en adressen van personen ook hun gearlist (voor zover hij die kende uiteraard) en wat ze waneer en voor hoeveel bij hem gekocht hadden.

Laatst heb ook ik van hem een boos mailtje gekregen (dus niet alleen het forum) waarna ik hem gebeld heb. Hij wist me toen te vertellen wat voor goede deal we 6 jaar geleden met een 808 gemaakt hebben. Wat overigens ook waar is.
 
Origineel geplaatst door olafmol
tis trouwens voor ondernemingen wettelijk verplicht om de administratie 5 jaar lang te bewaren...daar is dus nix big brothers aan

Dat weet ik als ondernemer ook wel. Maar hij was toen nog geen ondernemer maar hobyist. De administratie die je als ondernemer bij moet houden bestaat enkel uit inkomende en uitgaande rekeningen. Daarbij moet je overigens ook je agenda's bewaren, maar prive zaken mag je weg typexen, schitterende regel is dat. En daarbij hoeft er in je finaciele administratie niet te staan dat je iemand matst in ruil voor een fles Ammareto. Een compete filofax met dit soort zaken heeft niets met een finaciele administratie te maken.

Maar Sjonnie heeft gelijk. Ik kap er nu weer mee, want ik heb mijn grote bek alweer te ver open getrokken. Ik ben weer eens de boel aan het opruien.

Hoeft er trouwens niemand van jullie overdag te werken. Iedereen heeft schijnbaar tijd genoeg om maar een beetje aan te ouwehoeren ;)
 
Na 11 september is het niet handig om je gearlist op het internet te zetten, ik heb camouflagenetten over mijn setup gegooid, vind ik een veillig gevoel :)
 
Origineel geplaatst door omiel


Dat weet ik als ondernemer ook wel. Maar hij was toen nog geen ondernemer maar hobyist. De administratie die je als ondernemer bij moet houden bestaat enkel uit inkomende en uitgaande rekeningen. Daarbij moet je overigens ook je agenda's bewaren, maar prive zaken mag je weg typexen, schitterende regel is dat. En daarbij hoeft er in je finaciele administratie niet te staan dat je iemand matst in ruil voor een fles Ammareto. Een compete filofax met dit soort zaken heeft niets met een finaciele administratie te maken.

Maar Sjonnie heeft gelijk. Ik kap er nu weer mee, want ik heb mijn grote bek alweer te ver open getrokken. Ik ben weer eens de boel aan het opruien.

Hoeft er trouwens niemand van jullie overdag te werken. Iedereen heeft schijnbaar tijd genoeg om maar een beetje aan te ouwehoeren ;)
Die fles Ammareto komt me wel heel bekend voor.. LOL Maar goed. Verder moet ik wel werken, maar heb ik te vaak geen zin. En je kent me... Ik ouwehoer graag. Vanavond mag ik eindelijk weer aan mijn gear zitten. Is toch al weer bijna een maand geleden.... Wat heb ik een zin! (En nu een keertje echt alleen maar om aan mijn gear te zitten... Alhoewel...)
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
(meestal zwart (zonder houten zijkanten))

En als ik er een met houten zijkantjes tegenkom dan is hij lekker van mij. Dot wordt mijn volgende doel. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik er een vind. Ik ben bang dat het een lange termijn project gaat worden.

Als je trouwens denkt dat je met deze thread problemen krijgt dan moet je hem maar in zijn geheel wissen. De beslissing respecteer ik.
 
slotje, of wissen dat is op zijn plaats denk ik
 
Nope.... Ik krijg er geen problemen mee. Waarschijnlijk omdat er nu het een en ander uitgesproken is. Hopelijk begint vriend leo niet met een heel lang verhaal, want ik denk dat ie veel overeenkomsten heeft met het verhaal van jou.

Ik denk dat de strekking duidelijk is en dat mag best ergens gelezen worden. Door deze thread is het duidelijk, dat wij van het forum geen bewuste negatieve reclame willen maken en dat er een persoonlijke irritantie bij verschillende mensen zit. Maar dat wil nog niet zeggen dat dit forum een klaagmuur moet worden.
Verder hoop ik dat nu andere mensen niet willekeurig iedereen gaan lopen dissen, want we (moderators) letten wel op. Of niet EDP? Dat verhaal met Bennetje. :) Werd ook op ons afgeschoven.

Alles komt goed!

Maar okee.... Slotje erop!
 
Mijn visie :

Een forum is een plaats waar mensen ervaringen en kennis delen. Als die kennis nou toevallig negatief of positief is maakt eigenlijk niet uit, dat is JUIST hetgene wat mensen willen (en moeten) weten.

Het kan toch ook niet zijn dat als je zegt : "De Roland JP-8000 is ruk want... bla bla bla" en dan krijg je opeens een mailtje van Roland dat je dat niet mag zeggen...

Gaat dus een beetje ver. Je moet meningen en feiten niet door mekaar halen. Alleen is het ook niet de bedoeling om een zaak of een persoon door het SLIJK te halen. Daar is niemand mee gebaat en dat vinden wij moderators niet kunnen (daar heeft ook niemand iets aan...).

Dus persoonlijk zeg ik meningen mag, maar afzeiken is niet nodig.
 
en als slotje er dan toch al op zit mag ik vast als moderator van dit fijn forum ook nog een slotwoordje doen

ik beschouw elk lid en elke moderator als gast van dit forum.
hier gelden niet alleen de normale maatschappelijke regels van fatsoen en vrijheid van meningsuiting. hier gelden ook onze eigen regels van fatsoen en wij schonen daar waar nodig is het forum op als wij denken dat dat nodig is om het hier voor iedereen prettig en nuttig te houden.

censureren doen we niet graag, maar als we vinden dat dat echt nodig is, zullen we dat zeker doen.

daarbij zullen we altijd bij het verwijderen van berichten of tekstfragmenten de plaatser altijd berichten en onze redenen kenbaar maken.

jij een goede gast ik een goede gast.
 
Ik heb het helaas niet kunnen volgen..

Ik heb het helaas niet kunnen volgen..

Ik was er helaas niet bij om de discussie "live" te volgen.. maar ik wil even het volgende kwijt (waarschijnlijk al 10x gezegd.. maar soit):

Censuur is geen middel waar we graag naar grijpen. Sterker nog.. het liefst zouden we het helemaal niet toepassen.

Er zijn helaas genoeg forumleden die negatieve ervaringen hebben in de wandel/handel met anderen (ik herinner me o.a. het Davy Vriens verhaal.. en een thread over handelen met gasten uit Azië.. ). En tja.. dan schrijf je daar wat over.

Dit soort meldingen horen wat mij betreft op het forum thuis.. het is immers nuttige/handige/bruikbare informatie voor andere leden. Je wilt tenslotte niet dat iedereen tegen dezelfde steen aanloopt.

Met Music House in Utrecht is dat in principe niet anders. In principe niet..

Maar... we zijn er als forum niet bij gebaat om een dergelijke zaak continu negatief onder de aandacht te brengen. En ja.. ik weet dat er ook veel positief over gesproken wordt.. maar dat is nou eenmaal sneller vergeten.. (zo wérkt dat nou eenmaal).

En het is niet omdat we bang zijn voor juridisch wapengekletter.. een straatverbod op de Oude Gracht in Utrecht.. of wat dan ook.. maar het gaat op een gegeven moment over de integriteit van een zaak en zijn eigenaar/personeel. Die willen wij (als forum) niet aantasten.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top