Heb je dat soms ook? Zin in n paar weken afzonderen?

Volgens mij ben ik normaal

En toen las ik dit
Als autist kun je dus 3 kantjes antwoord geven op een simpele vraag (al dan niet voorzien van verklarende excel sheets :halleluja), of jezelf verliezen in 3.000 ‘ja-maar’ en ‘als-dan’ constructies :engel:.
En nu voel ik me toch aangesproken 😂
(Synth contest inzending begeleidende text flashback).

geintje hoor....

Ik heb wel een zledzame stoornis waardoor ik niet kan stoppen met het posten van schattige dieren gifjes.
Dus ik heb toch op 'duimpje' gedrukt.

mmmm?

Wat zeg je?

ah! dieren-gifje?!

okee, nog eentje dan!!

bat-cute.gif
 
Ik ben niet (erg) autistisch maar kan wel goed met autisten omgaan. Vroeger op school al en ook diverse jaren met nogal, laten we zeggen, eigenzinnige softwareontwikkelaars en andere techneuten/vakidioten.

Daarom voel ik me ook zo thuis hier. :D
 
Vleermuizen angst? echt? Ik heb die lieverds in d tuin (stukje bos) en ik film ze bij zonsondergang van zo dicht mogelijk terwijl ze passeren.
Als kind vond ik er ooit eentje die ik in n bakje zette in t bos (met deurtje open) en ging elke dag kijken of ie weg was. Was n baby bat.
Mss een song titel waardig. ff dat filmpje terugzoeken :)
 
ahw, maar daar zou deze gif toch wel een klein beetje iets aan moeten doen?!

Nee dus! :D
Ik vind zelfs afbeeldingen soms al té.
Dat je een pagina van een tijdschrift omslaat ,per ongeluk met je vingertoppen op de foto van een vleermuis zit en meteen hartkloppingen hebt.
 
Vleermuizen angst? echt? Ik heb die lieverds in d tuin (stukje bos) en ik film ze bij zonsondergang van zo dicht mogelijk terwijl ze passeren.
Moet je eens een muntje in de lucht gooien als ze overvliegen, daar duiken ze naar. Dacht altijd dat dat een fabeltje was, maar dat is dus echt zo.

Ik vind vleermuizen ook leuke beestjes.
 
Ik vind ze nuttig, ik vind ze interessant, zeker in evolutionair opzicht, maar ik vind ze dus ook doodeng.
Ik zag een tijd terug een 3d geprinte (witte) vleermuisvleugel voor wetenschappelijke doeleinden en zelfs daar kan ik niet te lang naar kijken en zou ik al helemaal niet willen aanraken.

Het heeft dus ook niets te maken met mythes als dat ze in je haren vliegen of iets dergelijks.
Ik weet dat ze nuttig en onschadelijk zijn, maar het is een hele basale angst.
Toen ik jonger was kon ik ze horen en dat was verre van aangenaam.
Daar is mijn chiroptofobie wellicht begonnen.
 
ik vind spinnen, vleermuisen, raven, ka's en eksters...eigelijk allemaal wel leuk.
De laaste tijd erg geintreseerd in eksters.
Wat een leuke slimme beestjes.
Daar kun je vriendjes mee worden.

Spectrum dit en dat...mij zal het weinig boeien.
Kan het prima me autisten en de meest introverte mensen vinden.
Ben zelf ambivert. Kan zo een paar maanden thuis in mijn eigen wereld opgaan.
Kan ook goed met de engineers en developers praten.
Extreem extroverte mensen vind ik over het algemeen irritant en kinderachtig en in het spectrum eigenwijs zijn ben ik de baas :-)
 
Zeker, ik heb soms het huis alleen voor een paar daagjes (met dank aan opa en oma).
Ik heb dat keihard nodig en het is heel gezond. En het voelt een beetje als studententijd 2.0. :)
 
De laaste tijd erg geintreseerd in eksters.
mooie beesten idd. en slim.
net als alle andere kraai achtigen.
hebben wat ondeugends... wel leuk.

Heb wel ook een keer een ekster gezien die de kuikens van een ander (klein) vogeltje uit het nest aan t tyfen was om ze daarna dood te pikken en op te vreten onder luid protest van een ontstemt koppeltje kleine zangvogeltjes. Dat was een iets minder vrolijk plaatje...
ik wist tot dan niet eens dat ze dat deden (maar behoort blijkbaar een klein deel van het jaar tot hun dieet als ze zelf kuikens moeten voeren).
 
Wat ik erg hekel is dat ik stil ben maar hele fora kan vollullen. En ik kan ook veel teveel privé lullen tegen collega's.
Maar ik houd heel erg van stilte om die dan bijvoorbeeld te verbannen met luide muziek, maar dan moet t verder stil zijn,onderbreking (afleiding) door n lawaaierige tiener tijdens muziek is de hel.

Ik heb best wel wat autisten als vriend, ik kan ook vrij goed met hen opschieten en vind ze interessant. Op een kerel na, op twerk, die is zo'n azijn zeiker dat t niet gaat werken.
 
Dat vind ik wel wat kort door de bocht, maar voor mezelf vind ik een label niet zo boeiend.
Ik ben wie ik ben en daar verandert een label weinig aan, maar als een label kan helpen om iets voor elkaar te krijgen of in sommige situaties wat meer begrip, dan vind ik het geen probleem om gelabeld te worden.
Klopt inderdaad. Label interesseert me ook niets. Wel is het dan een stukje bevestiging in de zin van “zie je nou wel, ik ben niet gek, ik beeld me niets in”

Het ‘labeltje’ is in een wereld dat gemaakt is voor neurotypische dan vaak wel weer nodig als je iets nodig hebt van ze. Of het nu om zorg of begrip gaat. Want anders krijg je “moeten er voor jou andere regels gelden? Ik wil ook wel eens wat!” Of dat soort onzin. En dan autisten er van betichten dat ze inflexibel zijn.. 😂 de ironie
 
Wat ik erg hekel is dat ik stil ben maar hele fora kan vollullen. En ik kan ook veel teveel privé lullen tegen collega's.
Maar ik houd heel erg van stilte om die dan bijvoorbeeld te verbannen met luide muziek, maar dan moet t verder stil zijn,onderbreking (afleiding) door n lawaaierige tiener tijdens muziek is de hel.

Ik heb best wel wat autisten als vriend, ik kan ook vrij goed met hen opschieten en vind ze interessant. Op een kerel na, op twerk, die is zo'n azijn zeiker dat t niet gaat werken.
Juist.. lawaai is geen probleem, maar het moet dan wel georganiseerde lawaai zijn (muziek) en het moet dan het al andere duidelijk overstemmen. Als er veel van hetzelfde volume door elkaar heen loopt (gesprekken, buiten werkzaamheden, allemaal teglijk) wordt het energie slurpend.
 
hmm als ik mijn decibel meter app opstart op de telefoon om te kijken of ik gek ben of t geroep (gepraat aan tafel) vd teens echt luid is... En ik zie 80 db en meer, dan denk ik 'yep, ligt niet aan mij' - hop oordoppen in. Ik zal mijn oren wel verslijten met genot ipv ergernis :D
 
hmm als ik mijn decibel meter app opstart op de telefoon om te kijken of ik gek ben of t geroep (gepraat aan tafel) vd teens echt luid is... En ik zie 80 db en meer, dan denk ik 'yep, ligt niet aan mij' - hop oordoppen in. Ik zal mijn oren wel verslijten met genot ipv ergernis :D
ai.. 80db teens herrie.. 🙉
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top