Hoe ziet jouw ideale software DAW omgeving eruit?

-Tabbed windows had ik al genoemd. En dan Ctrl+Tab kan gebruiken om snel te bladeren. Maar ook dat je windows aan elkaar zou moeten kunnen plakken en dat ze bij het verslepen aan elkaar blijven zitten. En dan shift+Titelbalk klinkt hij ergens in de kant van het scherm verkleind gaat staan maar wel laat zien wat er op dat scherm nog gebeurd. En dat je die kant qua grootte ook zelf in kan stellen hoe groot die het verkleinde scherm laat zijn.

Nou, ik heb weleens een oplossing gezien waarbij je een in een kubus kijkt, waarbij de 5 wanden die je dan ziet (de 6e zie je niet want daar kijk je doorheen natuurlijk) de 5 vensters voorstellen die open staan. Als je dan klikt komt dat venster naar voren. Wellicht dat dat een goede oplossing is.

-Ik wil de oude grooves weer terug. Of liever gezegd een set met een aantal quantise mogelijkheden die niet bot op de 32'en of 16'en alles afkapt
helemaal mee eens. (had nieteens gemerkt dat ze weg waren bij SX2 :o: )

als ik een basloopje inspeel, dan wil ik niet eerst hoeven bijknippen en slepen en klikken...

Nou, als ik een loopje live inspeel dan zet ik altijd een duidelijk 'tik-geluid' aan het begin zodat ik het zo netjes mogelijk op de 1e tel kan knippen.. het is idd vreemd dat de cubasen en logics dat probleem nog niet hebben opgelost door dat proces te integreren in het recorden. dus dat de DAW zelf die tik weet te plaatsen en daar dus voor jou knipt rekening houdend met je latency e.d.
Dat moet toch kunnen zou je zeggen?

Echter, als je op record drukt terwijl de sequencer afspeelt, kan dit misschien een probleem worden..
 
Ik vind dit een zeer grappige thread.
Ik wil dit en dit en dat...
Leer gewoon voor de volle 100 % de mogelijkheden van je sequenser kennen en niet voor 25 %.
In veel gevallen is de oplossing en het antwoord op van alles en nog wat dat jullie allemaal zo graag willen : Koop Logic of Qbase en leer dat programma voor het volle pond te gebruiken.
Logic as is hoeft voor mij niks extra, ik vind het een perfect programma en alles wat je ook maar nodig hebt zit hierin.
Al de rest zijn foefjes.
 
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Ik vind dit een zeer grappige thread.
Ik wil dit en dit en dat...
Leer gewoon voor de volle 100 % de mogelijkheden van je sequenser kennen en niet voor 25 %....de rest zijn foefjes.

Ben ik gedeeltelijk met je eens, want de dingen waar fuse en nog een aantal het over hadden zitten er toch echt niet in of kunnen zeker verbeterd worden.

Wat vooral het probleem is dat het door de jaren heen is uitgegroeid en het niet meer eenvoudig is gehouden (kiss design principe down the drain =( ).

Wellicht moet er een modulair opensource opgebouwde sequencer komen waarin iedereen ala een linux z'n eigen steentje kan bijdragen danwel kan verbeteren of een systeem met gesloten plugins die je zelf kunt maken. Ik ben er wel eens mee bezig geweest en het is allemaal goed te doen, maar het is vooral VEEL dat er moet gebeuren en ook uitgezocht worden om een eigen sequencer te bouwen die aan je eisen zal gaan voldoen.
 
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Al de rest zijn foefjes.

Onzin. De mensen willen met muziek bezig zijn en niet een nummer programmeren in een sequencer. En ik ken genoeg van Cubase om te weten wat er niet kan of wat onhandig werkt. En die paar keren dat ik met logic heb gewerkt kon ik me prima redden maar dat vind ik ook niet fijn werken. Sonar vind ik persoonlijk een totale ramp want voor mij irriteer ik me zo'n beetje aan alles wat je moet doen om iets voor elkaar te krijgen in dat progje.
En wat cyble zegt kan ik me wel in vinden. Het is teveel uitgebreid en ze hebben geen rekening met de overzichtelijkheid gehouden. En het object georienteerde van Logic is gewoon oud en achterhaald concept en te omslachtig. De apparaten benadering van Cubase trouwens ook.
Kijk maar naar Ableton Live dat in principe ook niet meer kan dan die andere 2. Maar wel fokking veel sneller. Omdat ze helemaal vanaf scratch af aan zijn begonnen. En dan zie je dat Logic en Cubase die nieuwe dingen ook gewoon jatten en in hun eigen progjes stoppen.
Dus die verbeteringen waar wij over hebben zijn bedoeld om de gebruiker makkelijker en sneller te laten werken. En dan heeft het wel degelijk zin om deze issues aan te kaarten bij de bouwers.

En over dat modulaire. Dan moeten jullie toch maar eens een evaluatie versie van Podium checken. Dat is ook even wennen maar het is wel een heel goed doordacht concept van iemand die op de Amiga is begonnen aan het programma en helemaal heeft laten evalueren naar een PC versie.
 
ik zie de volgende opties:

1) een stukke software dat mijn gedachten kan lezen en dus doet wat ik denk

of

2) een nieuw soort scherm dat je zo op je tafel legt en die zich vormt naar wat er getoont wordt. Ik bedoel dus dat er echte draaibare knoppen uit je scherm komen, en faders, en liefst ook dat rondom de veel gedraaide knoppen lichte slijtage zichtbaar wordt (voor het vintage gevoel).

:D

tot die tijd is het behelpen of creatief omgaan met de middelen die d'r zijn.
 
fris als de jonge fa

fris als de jonge fa

8)
ok de perfecte werkomgeving:
een sequencer die je niet meer afleidt van de muziek, met flitsende graphics, maar een die je helpt bij wat je nodig hebt, en liefts een slimme software die onthoudt wat je doet, en zich daar op aanpast. (zoals burp bedoelt ook denk ik)
zoiets als logiccubaselivedigitalperformerprotools maar dan de beste stukjes ervan, met een simpel eerste gebruikersscherm, en een edit scherm erachter met alle toeters en bellen zoals je die nu vindt bij allemaal:

ga je modulair zelf per sessie bepalen welk stukje je nodig hebt en daarmee experimenteren: max
ga je een band opnemen: protools
ga je zelf wat op een piano of guitaar opnemen en een nummer maken: cubase
ga je een ingewikkelde sequencer track maken: logic
ga je jammen met sporen: live
(voor miereneukers: natuurlijk kunnen bovenstaande sequencers veel meer, bijna alles behalve koffie zetten..)

en dus meer op de muziek gericht: met een touchscreen voor knoppen of vlakken, zoals op een workstation (of deze: http://www.jazzmutant.com/)( is dit wat je zoekt burp? volgens mij heb je hetzelfde idee als ik....) minder informatie als je dat echt niet nodig hebt, zodat je niet door de functies geleid wordt (o zal ik dat plugintje eens proberen) maar een beetje richting het orginele idee van live: simpel combineren/componeren van muziek, en de intelligente ondersteuning (timestretch) ervan.
De nieuwe versie van live vind ik bijvoorbeeld weer niks: veeeeel te uitgebreid, maar het hele opensound protocol met bovenstaande lemur jazzmutant controller en plogue bidule software gaat wel weer een goede kant op. Wel experimenteel maar OpenSource! Lekker fris..:mexico:
 
Laatst gewijzigd:
Heb eens zitten lezen over Lemur .. dat is me wel een heel stoer stukje hardware 8D Gaat waarschijnlijk shipperen in april dus even ter herrinnering voor de live-freaks en/of enthousiastelingen (met veel centjes :L )

Ik vind sowieso die software van cycling74 echt bizar flexibel
 
Back
Top