roland tr8s of arturia drumbrute (impact)?

nog enkele vragen als het kan:
- is de leercurve van de drumbrute (impact) hetzelfde als bij de tr8s?
- kan een tr8s echt zoveel meer dan een drumbrute?
- zijn er mensen die beiden hadden/hebben en een duidelijke voorkeur genieten?

Bedankt!
 
Ik had beiden, maar vond de Drumbrute te beperkt, dus die is weer weg. De TR heeft veel meer kits en instrumenten aan boord. Een leercurve is er niet echt; als je weet hoe je Variations kan chainen ben je vertrokken.
 
Wat een gekke vraag :D

Drumbrute Impact is héél beperkt ivm de TR8s.

Drumbrute Impact is een beetje een 1 trick pony. Het is leuk, klinkt leuk & lekker smerig, maar het is enkel dat 1 ding.
Ik heb er ff plezier mee gehad, maar het ding is gewoon niet veelzijdig genoeg voor mij, dus heb ik het dan maar weer verkocht.

TR8s daarentegen is zeer uitgebreid.
909, 808, 707, 727, 606, 505, CR78 en nog een hele boel andere KIT's + Je kan je eigen samples in steken.
En je kan alles saven als Patterns, Kits & Presets.

TR8s is een classic + extras + FX.
En best wel betaalbaar.
No brainer.
 
Ok bedankt!

Weet iemand of de GOLAB kits standaard aanwezig zijn?

 
Nee, die moet je los kopen. Staat nota bene bij die video die je linkt. Tijd voor vragen is voorbij, kopen die hap :D
 
Dag mensen

Heb em in huis. Lijkt me een echt toppertje! :baco:

Ik zou graag de roland tr8s editor downloaden maar aangezien ik met mac os 10.13 werk heb ik de 'legacy' versie nodig. Ik zou ze volgens hun bericht moeten vinden op rolandcloud.com, maar daar vind ik het niet direct terug. Iemand een idee?

Bedankt!! :doei:
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2024-04-17 om 21.51.20.png
    Schermafbeelding 2024-04-17 om 21.51.20.png
    36,4 KB · Bekeken: 12
Voor zover mij bekend werkt de editor zelf ook niet op High Sierra, zelfs al zou je de Cloud Manager nog aan de gang krijgen.
 
Ok, bedankt. Toevallig een idee waar de download kan gevonden worden?
 
Iemand ervaring met de editors van die persoon?

Ja, die werken en zijn goedkoop (ik heb er een stuk of 3 denk ik).
Soms wel wat omslachtig om aan de praat te krijgen, maar eens ingesteld is het goed om bvb je DAW document te saven als Template en good to go.

Grt,
M
 
Ik vind hier een oude versie Roland Cloud Manager 2.6.7 Now Available maar geen idee of het werkt.

Bedankt!! Jammer genoeg verwijst de link naar de recente manager... Zou het niet mogelijk zijn om een oudere versie te vinden, zoals je bv. makkelijk een oude mac os kan vinden? Of heeft iemand toevallig versie 2.6.8 staan? Die versie zou als laatste moeten werken voor mac os 10.13!
 
Laatst gewijzigd:
Ja, die werken en zijn goedkoop (ik heb er een stuk of 3 denk ik).
Soms wel wat omslachtig om aan de praat te krijgen, maar eens ingesteld is het goed om bvb je DAW document te saven als Template en good to go.

Grt,
M
Wel schappelijke prijzen. Heb alleen niet zulke goeie ervaringen met 3rd party editors..
 
tr8s werkt lekker hoor!

Vraagje, weet iemand hoe ik de posities van de faders opsla als men dit afstelt op elkaar? Na telkens apart instellen, bewaren en terug ophalen 'springen' ze terug naar hun originele posities? :beard:
 
tr8s werkt lekker hoor!

Vraagje, weet iemand hoe ik de posities van de faders opsla als men dit afstelt op elkaar? Na telkens apart instellen, bewaren en terug ophalen 'springen' ze terug naar hun originele posities? :beard:
Gain parameter gebruiken. Via shift + ctrl select in mixer mode
 
Back
Top