Toetsen poetsen

Eprom

Ouwe rot
Lid sinds
27 juli 2021
Berichten
553
Locatie
Gelderland
Deze week kocht ik een Alpha Juno 2 bij de kringloop. Hij is in goede staat, maar vandaag toch maar eens even alle contacten en contactrubbers schoonmaken (is al 40 jaar niet gedaan). Kunnen meteen de toetsen even in het sop.

35d7206e-7425-4258-821b-8a8c0f6ce4e2.jpg67bdf325-49c7-4f0a-86e6-0c4ced62fbf7.jpg96163f1d-bf0d-4ac1-8547-418c190a9348.jpg
 
Zo, dat is niet meer vet dan :D

Deed de aftertouch het nog goed? En de velocity?
 
Zo, dat is niet meer vet dan :D

Deed de aftertouch het nog goed? En de velocity?
Aftertouch ga ik testen als alle toetsen er weer opzitten. Na het reinigen is de aaanlaggevoeligheid van alle toetsen weer hetzelfde.
Op een later tijdstip ga ik het display nog vervangen. Hij doet het wel, maar de backlight is te vaag.
 
Aftertouch ga ik testen als alle toetsen er weer opzitten. Na het reinigen is de aaanlaggevoeligheid van alle toetsen weer hetzelfde.
Op een later tijdstip ga ik het display nog vervangen. Hij doet het wel, maar de backlight is te vaag.
Aftertouch die niet werkt op de Aplha juno is bijna altijd de connector naast pitch en mod wheel die is losgeraakt.
Aangezien je de boel nu al open hebt is dat een easy fix!

Schrob niet te hard op de rubberstrip van je keycontacten, daarmee kan je juist de conductiviteit verslechteren. Kan je weer wat verbeteren met een zacht potlood, maar dat is geen fantastische oplossing.
Slechts een snelle schoonmaak met lauw water aan die rubber noppen zijde en de circuitboard kant wel met wat schoonmaak alcohol is wslk het beste.
 
Aftertouch die niet werkt op de Aplha juno is bijna altijd de connector naast pitch en mod wheel die is losgeraakt.
Aangezien je de boel nu al open hebt is dat een easy fix!

Schrob niet te hard op de rubberstrip van je keycontacten, daarmee kan je juist de conductiviteit verslechteren. Kan je weer wat verbeteren met een zacht potlood, maar dat is geen fantastische oplossing.
Slechts een snelle schoonmaak met lauw water aan die rubber noppen zijde en de circuitboard kant wel met wat schoonmaak alcohol is wslk het beste.
Contacten maak ik schoon met 96% alcohol, verder niks.
Ik doe dit al sinds eind jaren 80 ;-). Ik heb bijna alle klassiekers wel van binnen gezien.
 
Aftertouch die niet werkt op de Aplha juno is bijna altijd de connector naast pitch en mod wheel die is losgeraakt.
Aangezien je de boel nu al open hebt is dat een easy fix!

Schrob niet te hard op de rubberstrip van je keycontacten, daarmee kan je juist de conductiviteit verslechteren. Kan je weer wat verbeteren met een zacht potlood, maar dat is geen fantastische oplossing.
Slechts een snelle schoonmaak met lauw water aan die rubber noppen zijde en de circuitboard kant wel met wat schoonmaak alcohol is wslk het beste.
Ik had vroeger ooit een flesje met conducting silver wat ik voor de toetscontacten gebruikte. Ik lees of hoor daar niets meer over. Bestaat dat niet meer?
 
Hey, wat goed. Ik had zelf wel eens gezocht, meen ik maar was niets tegengekomen. Eens kijken hoe te bestellen. Dank!
 
Die witte toetsen krijg je stralend in wc reiniger met javel. Ooit eens een bijna bruine juno zo terug fris gekregen
 
Back
Top