jando - steranijs

jando

schelpdier
Lid sinds
29 januari 2014
Berichten
1.067
Locatie
IJmuiden
Mijn eerste insteek was om wat subtiels en kalms te maken, maar het is weer wat uit de hand gelopen. Flink gestoeit en plezier gehad met o.a. phase plant, pigments, TAL-Drums en tal van effecten. Best blij met het resultaat!



Dank voor het luisteren, en een goed 2024!
 
Mooie track. De opbouw zit erg goed in elkaar waardoor het nooit gaat vervelen, integendeel : waar is de repeatknop? :okdan:
 
Hey dank voor de leuke reacties! Ik hoor zelf nog wat dingen die beter kunnen wellicht het ritme in de opbouw, de bongo percussie toch wat te luid, de pad sounds die hier en daar wat stoeien met de stereo bas en de zangachtige synth die misschien toch iets teveel schuurt maarja het kan altijd beter 🙂
 
Prima muziek alleen lijkt het alsof ik wat ruizerige vervorming hoor. Hetzelfde waar ik ook vaak tegenaan loop. Meestal verdwijnd dat dooe iets zachter te zetten met wat galm. Zo komt het weer terug op volume. Wav geeft wat meer informatie dan mp3 lijkt het..
Aldoende leert men.
 
Ja of iets te gortig geweest met de saturatie op de verschillende bussen. Maar hoorde idd ook wel wat verschil tussen de wav en mp3.
 
Ja, mooi gedaan.
Je hebt wel echt een stijltje ook.
en niet alleen kwa muziek, maar ook met de naamgeving... alsof je gewoon een woord kiest wat net zo mooi klinkt als de geluiden die je gebruikt :D

tis vrij minimalistisch, beetje tussen ambient en lounge in.
Dit is niet iets wat ik zelf gauw aan zou zetten trouwens, maar ik kan desondanks prima waarderen wat je gedaan hebt met deze track.
die bongo is misschien inderdaad wat hard, maar als je er niet zelf over begonnen was, was het me waarschijnlijk ook niet opgevallen.
 
Dank voor de feedback, ja er begint zich wel een stijl te ontwikkelen maar zit ook nog wel in een 'wtf heb ik nu weer gemaakt' fase (en dat blijft misschien ook wel zo haha). Ik luister regelmatig naar een radioprogramma (benedenNAP op mixcloud), met als thema 'op de grens tussen dansvloer en chillout', en dat moet het wel zo'n beetje worden. Niet zozeer voor de dansvloer, ook niet puur ambient maar elecronische muziek voor de huiskamer of koptelefoon. Probeer toch wel naar wat subtielers toe te werken zonder saai te worden maar ben er nog niet helemaal.

Vind het wel leuk om nederlandstalige titels te gebruiken en deze heet steranijs omdat ik ziek was en aan de kruidenthee zat terwijl ik deze track maakte, en tijdens de winterperiode en feestdagen vond ik het wel passend.
 
wel mooi dat contrast tussen de rustige doorgaande percussie en de lange langzame geluiden. heeft idd een kalm effect. maar omdat de percussie best wel opvalt, zou meer subtiele variatie daarin goed werken voor de hele track. mss is het stuk ietsjes te lang, maar is niet storend hoor! mooie titel overigens.
 
Mis een beetje een lijn.
Maar verder lijkt het wel goed als een soundscape voor beelden erbij.
 
Tof dat je er zoveel plezier in hebt, dat is zeker terug te horen; veel goeie sounds. Naar mijn smaak is het helaas te onsamenhangend waardoor ik er niet in kon blijven hangen.
 
Een beetje lijn, meer pakkend, meer samenhang...thanks gasten, zal eens wat proberen te maken met die punten in gedachten.
 
Chille track met leuke sounds, dit is iets voor couch potatoes om lekker weg te spacen.
Maar als compositie vind ik het wat mager, een leuke break of een spannende change had wel leuk geweest.
 
Geluidstechnisch vind ik het allemaal prima klinken, er mag voor mij echter wel iets meer variatie in het nummer.
 
Back
Top