avondschemer [luistertechno]

jando

schelpdier
Lid sinds
29 januari 2014
Berichten
1.053
Locatie
IJmuiden
Bij dit sombere zomerweer wat inspiratie gekregen om deze track af te maken. Mijn insteek was eigenlijk ambient techno maar het is toch minder ambient geworden dan ik aanvankelijk voor ogen had, maar toch best blij met het resultaat. Volgende keer probeer ik een vleugje meer ambient en een vleugje minder techno.



Dank voor het luisteren, groetjes.
 
Dank!

Valt nog wel wat te verbeteren aan de mix, ik ga er nog eens voor zitten, want hoor nog wat gekke dingen en klinkt nog wat dofjes ofzo. Wellicht probeer ik nog wat variatie in de baslijn te brengen.
 
Ja wellicht, maar ben toch ook wel weer een kick junkie, ik probeer het zeker nog eens, iets zonder ritmesectie.

Inmiddels een hoop verbeterd aan de mix :koffie:
 
Laatst gewijzigd:
Lekker hoor.
En ik herken de drang om ergens ritme aan toe te willen voegen. En daarom vind ik het zelf ook wel lekker dat je dat gedaan hebt.
 
Fijne track, de lead zou van mij nog wat meer reverb + delay mogen hebben. Dat is echter een perspectief op "hoe lekker klinkt".
 
Echt wel cool deze, hoor. Persoonlijk mis ik af en toe net een langzame lead/synthlijntje erbovenop. Kan denk ik ook zacht. Gewoon een simpele tu-duuuu-duuuuuu.:D
 
Ik vind het een heel geslaagd idee! De track zou wat mij betreft nog iets dynamischer mogen zijn... een fijne subtiele percussie partij, wat meer drive in de hihats.
 
Dank! Ja goed advies wilde voorkomen dat het te druk zou worden maar subtiel is het sleutelwoord 🙂
 
Ja man, deze is heel tof. Je gaat steeds dieper met je sound, I like it.

Kan me trouwens herinneren dat je ooit een poging tot dub-techno deed.... dit is 'm hoor. Klasse.

subtiel is het sleutelwoord 🙂

Zeker. Met de huidige versie als maximum.

Wat dacht je van alle drumsounds in een groep en een lowpass-filter daar overheen (de overige bubbels en pads zo laten), en langzaam die drums opendraaien. Een duik onder water, en dan gaandeweg bovenkomen. Of niet. 't Schiet me zo te binnen.

klinkt nog wat dofjes ofzo.

Ja en nee. Ipv hoog erbij draaien zou ik het mid-laag temperen, dan komt dat hoog (weer) tot leven.

Lekker bezig man!
 
Back
Top