I <3 Trance

rvanommen

Chihuahua!
Lid sinds
30 juni 2022
Berichten
1.258
Locatie
velserbroek
Na het commentaar en discussie op mn laatste track dacht ik: "ik moet maar eens comitten aan een fullblown trance track"!
Gewapend met m'n nieuwe bass station en de gebruikelijke andere apparaten en inspiratie na een paar nummertjes van Gouryella aan de slag!

nou...
leuk wel... maar wat een nachtmerrie om te mixen zeg XD
Ik vind mixen sowieso lastig hoor, en eigenlijk ook niet heel bealngrijk, maar als ik een echte trance track maak probeer ik het toch even.
Spoiler: da's niet gelukt.
beetje ruis toevoegen, oops te veel... beetje weghalen...mmm... weer kaal en saai...
leads staan te zacht... ff opdraaien... nu knalt ie weer veel te hard binnen, compressie staat te hard afgesteld...

ik was er wel ff klaar mee XD dus alle fouten en slordigheden zitten er nog in!

Ik ga deze ook niet delen buiten het forum hier in deze vorm. hij is slordig, onaf, en mist alle polish die echte trance heeft.
Maar ik deel hem toch even, want de kans bestaat dat ik er verder geen zin meer in heb om hem verder af te maken... en echt superslecht vind ik hem nou ook weer niet... het was best 2 avondjes lekker prutsen en klooien (met veel Bass station II!)

dus vandaar dat ik hem toch even deel voor de liefhebber van melodisch ramptoerisme!

enjoy!

 
Beetje happy trance. Best leuk, maar de drums staan te hard.
thanks, en eens denk ik... heb er best even aan zitten draaien, maar t was laat en moest naar bed.
Mocht ik er nog ff mee doorgaan, dan zal ik er nog eens kritisch naar luisteren :D

Lekker bezig hoor, zeker verder gaan:okdan:
dank je wel. ik sluit niks uit, maar denk dat ik nu eerst weer ff een paar avondjes gewoon aan de knopjes van de synths wil draaien :D
 
Het heeft een beetje de sfeer van Solid Sessions - Janeiro (Armin van Buuren remix), dat is wel fijn. Qua melodieën en harmonieën vind ik het best wel lekker.

De mix verdient m.i. de meeste aandacht. En of je dat zelf heel belangrijk vind is één ding (ook van belang natuurlijk), maar bij dancemuziek is het toch een bepalend element. De lead kan inderdaad wat harder, en misschien iets minder uitgesmeerd over het stereobeeld.

De kick klinkt me een beetje te 'tokkerig' (ofzo). En die hats stijf links gepand vind ik ook niet helemaal wat (ook omdat er niets gelijkwaardigs tegenover staat rechts).

En er mist een fatsoenlijk einde.

Verder wel potentie, dus gewoon uitwerken en afmaken. :)
 
Het heeft een beetje de sfeer van Solid Sessions - Janeiro (Armin van Buuren remix), dat is wel fijn. Qua melodieën en harmonieën vind ik het best wel lekker.

De mix verdient m.i. de meeste aandacht. En of je dat zelf heel belangrijk vind is één ding (ook van belang natuurlijk), maar bij dancemuziek is het toch een bepalend element. De lead kan inderdaad wat harder, en misschien iets minder uitgesmeerd over het stereobeeld.

De kick klinkt me een beetje te 'tokkerig' (ofzo). En die hats stijf links gepand vind ik ook niet helemaal wat (ook omdat er niets gelijkwaardigs tegenover staat rechts).

En er mist een fatsoenlijk einde.

Verder wel potentie, dus gewoon uitwerken en afmaken. :)
Bedankt voor de feedback en het positieve advies om er eens verder aan te werken.

Inderdaad, de mix is belangrijk in dit genre, en dat is ook de reden dat ik het zelf niet goed genoeg vind. Maar met jou feedback kan ik misschien wel wat.

Kwa stereo, wat zou je tegenover de hats zetten?
Of zou je de hats gewoon wat meer naar t midden trekken?
 
Bedankt voor de feedback en het positieve advies om er eens verder aan te werken.

Inderdaad, de mix is belangrijk in dit genre, en dat is ook de reden dat ik het zelf niet goed genoeg vind. Maar met jou feedback kan ik misschien wel wat.

Kwa stereo, wat zou je tegenover de hats zetten?
Of zou je de hats gewoon wat meer naar t midden trekken?
Ik zou zelf een open hat altijd in het midden zetten. Andere hats/tiks etc. laat ik meestal of ook in het midden staan of autopan ik zodat ze afwisselend links en rechts klinken. En dan wel zo dat ze even vaak links als rechts staan. Maar dat is ook een soort 'tik' van mij. :)
 
@peterdh en @Stupide , okee ik heb een nieuwe versie gemaakt. bedankt voor de inspiratie. ik ben zelf nu wel een stuk beter tevreden.
Maar ik maak me nog geen illusies hoor.... het blijft natuurlijk behelpen met een amateur aan de knoppen, maar gewapend met jullie commentaar ben ik aan de slag gegaan om nog eens te proberen om de puntjes op de i te krijgen.

goed?
alles is relatief :dubbel:
ik sta er in elk geval zelf wel achter nu, maar commentaar en feedback blijft welkom natuurlijk.
nu te beluisteren via youtube en soundcloud. heb hem zelfs een titel mee gegeven :)

en aan iedereen die de eerste versie geluisterd heeft:
thanks iedereen voor de motivatie!!



 
Dat is een fijn nummer geworden. Mooi dat er nu ook gewoon een einde aan zit.

Ik lees nu trouwens pas dat je Gouryella als inspiratie noemt. Na het nummer nog een paar keer geluisterd te hebben vind ik het qua harmonieën ook sterk op deze knaller lijken:

 
Dat is een fijn nummer geworden. Mooi dat er nu ook gewoon een einde aan zit.

Ik lees nu trouwens pas dat je Gouryella als inspiratie noemt. Na het nummer nog een paar keer geluisterd te hebben vind ik het qua harmonieën ook sterk op deze knaller lijken:


Nooit van gehoord, maar wel heel erg lekker, dus ook geen belediging. Thanks!!
 
hooooooiiiiii,

ja lekka oldschool track ...good vibes.8)
Heb hem effe wat aangepast qua balans enzv....was wel effe zoeken ....maar dat is het leuke van mastering...ieder zijn eigen smaak ook...
anyways...leuk om tedoen....verdiepen in mixen en masteren wordt door velen overslagen ...das best jammer want alle begin is moeilijk maar je krijgt er ook uiteindelijk ook veel voor voldoening voor terug!
Keep it up!:mega:
 

Attachments

  • fiinal version 2.0.mp3
    14,9 MB
hooooooiiiiii,

ja lekka oldschool track ...good vibes.8)
Heb hem effe wat aangepast qua balans enzv....was wel effe zoeken ....maar dat is het leuke van mastering...ieder zijn eigen smaak ook...
anyways...leuk om tedoen....verdiepen in mixen en masteren wordt door velen overslagen ...das best jammer want alle begin is moeilijk maar je krijgt er ook uiteindelijk ook veel voor voldoening voor terug!
Keep it up!:mega:
ha leuk!
Ik vind het leuk om te horen wat meer ervaren mensen er mee zouden doen!

En ja, ik vind het mix en master deel van muziek ook interresant en weet er graag meer van. maar ja... alles is leuk... synthesis, liedje bouwen... ook leuk. en dan heb ik het nog niet eens over andere hobbies!
Dus ja ik stop er te weinig tijd in. maar niet omdat het niet leuk is hoor! stapje voor stapje steeds beter hoop ik :)
heb jou versie ook ff tussen mn reference tracks gezet, kan ik eens een goede side-by-side doen als ik weer in ableton zit
 
Back
Top