Club/Trance track

Blinx

Totally addicted to bass
Lid sinds
21 oktober 2001
Berichten
1.682
Locatie
Bilthoven
Ik heb weer een nieuwe track gemaakt beetje club achtige trance.

Het is een simpel nummer en had in eerste instantie de titel "out of the darkness" maar ik vind het er eigenlijk niet echt bij passen..

hier naar beneden laden

Alle positieve/negatieve commentaar is welkom. Vooral tips over de mix etc. zijn zeer welkom :)

Ow ja gebruikte gear:

Jomox Airbase (alle drums)
Ea-1 (als filter/distortion effect)
A-station (bass)
MB33II (pulse bassline)
Cs1x (Lead)
OB12 (noise effectjes)
En wat reverb uit mijn behringer dsp2024

Afgemixt op een behringer mx2442
 
Uhm ja tis moeilijk om kort samen te vatten welke dingen mij meteen opvielen.

In eerste plaats;
gebruik meer delay en reverb. Niet over alle geluiden natuurlijk, maar sommige geluiden kunnen echt wel een beetje gebruiken. De hihat een 3/16 delay geven levert altijd een leuk resultaat op, maar is wel een beetje afgezaagd.

tweede;
Bouw de break uit zodat er meer spanning in komt, ik mis bijvoorbeeld een roffeltje hier en daar.

derde;
Neem andere crashes, deze klinken alsof je op een koekblik slaat, of zet er wat reverb over heen

vierde;
Leadsound mag wel iets zachter en zet er wat delay over heen

Structuur van de songs is verder best wel ok, maar bouw het een beetje uit, spanning erin, zorg voor nette overgangen.

Suc6
 
Hmmm vreemd dat je er te weinig delay in vind zitten, er zitten over diverse drums (claps en rimshot) een delay (vanuit m'n EA-1), die kan ik natuurlijk wat harder zetten.

Reverb heb ik idd met mate gebruikt, dan misschien toch iets te veel mate.

De overgangen heb ik geprobeerd af te vangen met noise effecten, maar vind je die te plotseling?
 
ben benieuwd!;)

ow, gadver... wat een "naar" loopje in de kick!
Lekkere drive op de baseline
Alleen de beat en de break(climax) mogen wel iets beter.

al met al, een aardig trackje.

Goed bezig:mexico:

iCe-9
 
Ben ondertussen bezig aan een verbeterder versie :),

Ik kreeg trouwens, van iemand anders nog te horen dat de bas wel wat voller mag, persoonlijk vind ik het al redelijk goed klinken de bass. Zijn er hier meer mensen die het daar mee eens zijn?
 
De bass vind ik al goed klinken hoor, vol genoeg.

Mijn mening van de track:
In de intro gebruik je een fx die je even later weer gebruikt om de hihats in te luiden en even later weer om een clap in te luiden, probeer die fx misschien iets anders te laten verlopen.
Die crashes moeten echt een langere decay hebben, klinkt anders zo afgezaagd.
Die variatie in die hihats (vanaf 0.59) klinkt goed.
De lead vind ik niet echt spannend.

Zoals sixtrack zegt: de track is wat lang en klinkt voorspelbaar. Maak er korte versie van, waar je al je verassingen in de track korter op elkaar komen en waardoor de track misschien wat spannender word.
 
Ten eerste vind ik het te houterig klinken en er zit niet echt diepgang in. Klinkt allemaal wat gemaakt. Wat ik wel heel erg lekker vind is het begin,vooral dat aparte toontje,zou het vanaf daar nog eens proberen. Vind de bass trouwens niks.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top