The Crow (weer beetje old school rave achtig)

rvanommen

Chihuahua!
Lid sinds
30 juni 2022
Berichten
1.256
Locatie
velserbroek
Ik ben verder gegaan waar ik vorige keer ben opgehouden en heb me dus weer beziggehouden met Diva en Kick2.
Een fatsoenlijke kick is best nog lastig! de Diva patch vond ik verder wel aardig gelukt(dat is de lead in deze track). de lead bevat verder een laag uit Chipsynth OPS7... gewoon omdat ik die nog niet eerder gebruikt had en eigenlijk alle chipsynths van plogue de bom zijn.
Verder heb ik deze maand ook Spitfire's Epic Choir gekocht en gelijk gebruikt. eenvoudig, maar goed geluid vond ikzelf.
Ook ABL3 is weer vertegenwoordigd, maar niet zo stevig als in die 'electrohell' track. nu meer voor een accentje hier en daar op de basslijn die verder voornamelijk uit serum komt (dacht ik, was het eerste wat ik gemaakt heb in deze track, ben t ff kwijt).
verder heb ik voor de drums ook wat meer zelf geprobeert te doen, en heb met serum's noise oscillator wat ritmische elementen toegevoegd. verder weer veel aan de slag met ableton samples
ff offtopic:
De drum sounds uit ableton, aangevuld met de analog rytm synth en de sample database die bij breaktweaker zat (die ik op de analog rytm heb gezet) is genoeg drum materiaal voor jaren denk ik, en ik heb daarom na een paar maandjes proberen m'n splice sub gecancelled.

afijn, on topic:

ik heb wel wat geprobeert te mixen maar de versie waar het meeste tijd in zat was echt heel slecht uitgepakt. was heel dof geworden. en uiteindelijk ben ik terug gegaan naar een oudere versie en heb het daar simpel gehouden. het is best een ruwe versie nu, maar ik was er klaar mee. tijd voor het volgende project :)

voor nu hier het resultaat van deze actie:



 
Als ik'm heel lang kan laden, dan kan ik het hele nummer beluisteren.

Vette schijf man, met héél veel plezier naar geluisterd.

Gloomy
 
Je kick mist een stevige body wat er voor zou kunnen zorgen dat de track beter uit de verf zou komen. Wat je zelf ook al aangaf, het klinkt wat dof waardoor het iets gedateerd overkomt. Dit is gezien de track soort ook niet helemaal slecht. Geeft je mooi het idee dat het uit 't rave tijdperk komt. Zo ver de mix, de track zelf vind ik wel aardig te pruimen. Zitten leuke geluidjes in die samen een leuk geheel vormen.
 
Je kick mist een stevige body wat er voor zou kunnen zorgen dat de track beter uit de verf zou komen. Wat je zelf ook al aangaf, het klinkt wat dof waardoor het iets gedateerd overkomt. Dit is gezien de track soort ook niet helemaal slecht. Geeft je mooi het idee dat het uit 't rave tijdperk komt. Zo ver de mix, de track zelf vind ik wel aardig te pruimen. Zitten leuke geluidjes in die samen een leuk geheel vormen.
ja die kick blijft lastig hoor. maar ik blijf het proberen. De oudbollige mix boeit me zelf ook niet zo idd... jaren 90 duitse underground rave scene vibes = prima ^^.
maar toch, ooit hoop ik wel wat meer controlle te krijgen over het mixwerk zodat het intentioneel word en niet het product van toeval :dubbel:
bedankt!

Vind hem niet slecht, maar ook niet goed.
Dat commentaar kan beter... maar ook slechter :dubbel:
sowieso bedankt voor het luisteren :halleluja
 
Back
Top