MstrFX - voor Rudi

Ik hoor een aantal toffe elementen, maar ik mis structuur. Opbouw, hoogtepunt, kortom een spanningsboog. Volgens mij heeft dit potentieel, maar is nog wat werk aan om het eruit te krijgen.
 
Ja helemaal eens! Is eigenlijk geen nummer te noemen, ja doormix track als je van acid en panfluit houd
 
Fluit-sample/figuur klinkt wel leuk maar het is niet voldoende om het nummer te dragen. Maar wel leuk toch om op deze manier je kameraad aan te sporen om ook met deze prachtige hobby te beginnen :okdan:

:doei:
 
lekkere drums. die harde noisy clap vind ik erg mooi!
maar die panfluit ... hahaha ... het heeft wel wat, maar ik zou toch bang zijn dat mn maat dan ineens liever een fluit wil kopen dan een synth :D

flauw grapje...
nee hoor ook de fluit past het nummer ook wel, maar inderdaad zoals sommigen al opmerkten is het meer een concept voor een nummer dan een echt nummer.

Dat je je apparatuur goed onder controle hebt is wel goed te horen. klinkt allemaal in balans en goed uitgekiend. het klinkt... ehhhmm... kundig... ja kundig is een goed woord :)
 
Haha ja hij heeft ook een handpan. Dank voor je bericht! Moet eerlijk zeggen dat dit ook 180 graden is van hoe ik normaal werk. Maar duidelijk aan de luie kant, maar wel de enige met panfluit!
 
Ah lekker rauw en donker!! Brengt me gelijk terug naar wat feestjes van vroeger. Die fluit werkt verassend goed bij de acid vibe, goed contrast, mooi gevonden.
 
Ik vind de Acid sounds lekker klinken, lijkt ook op retro jaren 90 house. De panfluit vind ik ook goed. De percussie mag nog iets meer aandacht naartoe, de offbeat hat en snare klinken wat flets. Maar ik denk dat als je de track nog verder uit werkt er een behoorlijk solide old-school danceplaat tevoorschijn komt.
 
geen probleem met de panfluit (en had ook graag de handpan gehoord :)). sluit overigens qua stijl bijna naadloos aan op het nummer van Mr_Synth hiervoor. niet helemaal mijn genre, maar wel een originele aanpak. nu samen verder met je maatje: zweefmuziek en acid, wat een combinatie!
 
Toffe opzet, fluit is erg origineel. Ik mis helaas ook de opbouw en de spanningsboog, maar ben wel heel benieuwd waar je het nummer verder naar toe zou kunnen brengen, want er zit veel potentie in.
 
Toffe opzet, fluit is erg origineel. Ik mis helaas ook de opbouw en de spanningsboog, maar ben wel heel benieuwd waar je het nummer verder naar toe zou kunnen brengen, want er zit veel potentie in.
Hoe klinkt het op jou Hedd Type 20 mkI?🙏🏻
 
Hoe klinkt het op jou Hedd Type 20 mkI?🙏🏻
:)
Drums zitten te hard/nadrukkelijk in de mix, vooral de hihat en clap zijn te hard/scherp aanwezig. Kick klinkt lekker dik, maar botst wel wat met de bas lijkt het; het laag rommelt wel wat, iets minder wollig en wat strakker mogen naar mijn smaak. De dwarsfluit en syntheffecten zitten lekker breed in de mix (o.a. door de reverb), maar door de harde beat vallen ze af en toe wel weg, dit komt mede ook omdat de de drums vooral nadrukkelijk in het midden van het stereobeeld zit en behoorlijk mono is.
Ik denk dat als je subtiel panning toepast op een aantal elementen in de beat, de reverb erop in eerste instantie terugschroeft, en de beat in z'n algeheel wat meer in balans brengt met de rest, dan gaat de mix dennk ik ineens veel opener klinken. Dan kun je daarna de reverb weer bijdraaien voor wat meer glue.
 
@Dr. RiPsaw
Thanks voor je uitgebreide antwoord! Puur voor de analyse. Moet zeggen dat ik meer met geluid bezig ben dan met composite in deze contest juist voor zelfreflectie en tuning. Uiteraard wordt uiteindelijke keus een balans van alles:)
Wat betreft jou speakers, ik gun iedereen eigenlijk 3-weg. Feitelijk gewoon beter. Ribbon heb ik ook gehad. Maar in praktijk hebben weinig luisteraars ribbon en vind het vaak gehyped in het hoogj. Heb zelf een 2-weg met sub van behoorljke kwaliteit. En sinds ik een sub heb ben ik ook anders gaan werken. Ik gebruik nu reference tracks waarvan ik eindelijk hoor wat de bedoeling is geweest dat was al een eye-ear opener haha en kan dit nu benaderen. Dus ik gun iedereen eigenlijk ook een sub, zeker wanneer je doelgroep concerten en festifal, club is.

"De dwarsfluit en syntheffecten zitten lekker breed in de mix (o.a. door de reverb), maar door de harde beat vallen ze af en toe wel weg, dit komt mede ook omdat de de drums vooral nadrukkelijk in het midden van het stereobeeld zit en behoorlijk mono is"

Nou dat gebeurt hier dus totaal niet de fluit / acid zweeft ongestoord door, maar mijn crossover zit op 72Hz. Wellicht is dat een punt. Ja drums/kicks zullen bij mij altijd mono zijn. En na veel luisteren zou ik er nu ook iets vanaf halen!
Zou ook graag je pro afgemixte track willen horen, ter vergelijking keep me posted! thx
 
Back
Top