Tim .Ocean - Short lived [Psychedelic Ambient]

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.145
Locatie
HybriDe L!Fe
Eerst heb ik synth patches gemaakt en daar mee de basis ingespeeld.
Daarna alle tracks op record en jammen.

Gebruikte synths:
Korg Prologue ( Ring mod Bell )
Model D ( bass )
Prophet 6 ( strings )
Synthi en sq80 Arturia ( neurotische lead )



Happy new year!
 
Hey thanks allemaal.

Het is een jamen heb alle sporen nog gewoon los.
Dus kan nog wel de opbouw en mix enzo verbeteren.
 
Hey thanks allemaal.

Het is een jamen heb alle sporen nog gewoon los.
Dus kan nog wel de opbouw en mix enzo verbeteren.
Ja nice :) Ik denk idd dat je met wat simpele eq'ing en panning je mix wat meer open kan krijgen. Misschien nog een subtiel (multiband)compressortje er overheen, dan ben je al een heel eind.
 
Vind het veel bij elkaar, bijv bij 4.20 wordt het wat opener en komt er meer ruimte maar verderop als weer de bas en de dfums er in komen dan wordt het weer erg veel.
Ik heb wel het idee dat als je de panning beter verzorgt en de levels van de drums en zeker ook van de bass wat aanpast dat het allemaal voor mij wat beter luisterbaar wordt.
En het is wel een zit bij elkaar van ruim 13 minuten, dan wordt het wat monotoon op den duur al doe je met die leads hier en daar wel leuke afwisselende dingen.
 
Ja het is idd een lange zit.
Ik vind juist die neurotische modulaties erg fijn en heb de track al 50 gedraaid.
Maar ook iemand anders vond het te druk... maar dat was wel de eerste versie / jam.
Nu heb ik er alleen wat structuur in aangebracht.
 
hey thanks.

Ja idd. Leuk is wel dat we dat met ons instrument best wel kunnen doen
 
Mooie track flyweight. Kan hem wel waarderen. Hoe langer de track duurt hoe meer hij bij mij onder de huid kruipt.:okdan:
Ik krijg helaas zelf geen associatie met de video van wolken en ijle lucht. Daarvoor is de track te druk. Ik krijg wel een associatie met een oorlogsgebied met platgebombardeerde steden of een landschap na een tsunami. Misschien ander soort filmpje erbij?
 
@Laboratorio Incognito
ja das bij mij ook de associatie.
Die met de dood, iemand wie veel te kort geleeft heeft.
Hence de titel "short lived"
Het filmpje is gewoon iets waar ik uit kon kiezen bij het uploaden van de audio via audioship was verder niets passends.
Ik upload nu vaak audio naar youtube ipv soundcloud dus een soort van video of photo moet dan wel.
 
@Stupide hey ben blij om te horen.
Leuk dat je hier langs komt is al weer een tijd geleden.
Maak je nog muziek?
Ja, ik maak wel weer een beetje muziek. Heeft een paar jaar op een heel laag pitje gestaan zonder duidelijke reden maar ik probeer het weer een beetje op te pakken. En dan lukt de laatste weken aardig, al rond ik nog niet echt wat af.

En Synthforum staat gewoon nog onder mijn favorieten dus ik blijf af en toe langskomen. :)
 
Lekkere trip!
Hij was wat aan de lange kant misschien, maar dat neem ik je niet kwalijk.

Als ik 'in de zone' zit, duren m'n jams ook zo 15 minuten.
:)

Dat deel waar de drums erbij komen aan het eind bevalt me het meest (die mochten van mij wel wat harder).
 
Back
Top