Synthopius - Conquered

Synthopius

Ingeburgerd
Lid sinds
26 april 2021
Berichten
93
Locatie
Nederland
Synthopius - Conquered



Na vorig jaar, met veel plezier, voor het eerst mee te hebben gedaan met een Synth nummer gebasseerd op de jaren '80, nu een steviger SyntRock nummer.
Veel luisterplezier.
 
Last edited by a moderator:
Zal de videoclip later nog eens checken, deze reactie is enkel op de audio.

Die 80's vibe pak je goed. Beetje de vibe van de series en films van die tijd. Die gitaar draagt daar ook erg toe bij.
Kwa synth en gitaar muziek doet de de track dus denk ik precies wat je ermee wilde denk ik.

De gitaar is mischien wat luid vergeleken met de rest (maar niet onaangenaam).
En naar mijn smaak mogen de drums wel wat harder en prominenter (misschien klinken ze gewoon een beetje droog... ik weet t niet, ze missen in elk geval net wat impact wat mij betreft).

Maar kwa intenties goed geslaagd denk ik
 
Een catchy nummer -mede door het gebruik van de typische akkoorden- met een heldhaftige sfeer, gierende gitaarpartijen, stoere synthsolo's ... prachtig idee :okdan:.

Ik ben het met @rvanommen eens dat de drums er een beetje bekaaid uitkomen, zeker als deze moeten optornen tegen het geweld van de gitaarsolo. Ik denk dat je daar wat meer aandacht aan mag besteden (small room reverb op snare (zelfs eventueel een ander snaregeluid met wat meer snaren tegen het vel), compressie op de hihats en kick).

Maar voor het overige een dikke pluim, hoor :okdan:. Het nummer heeft mij "veroverd" :).

Stem.

:doei:
 
Bedankt alvast voor de lovende feedback.
Ik heb er ontzettend veel tijd in zitten, elke track is handmatig ingespeeld, geen sequencing etc, ook de meeste geluiden zijn door mij gemaakt/aangepast.

Wat betreft de drums is bewust zo gekozen enerzijds omdat het de jaren 80 meer benadrukt, anderzijds omdat het al een vrij druk nummer is en als je dan galm of de drums ook nog eens gaat benadrukken het een brij wordt.
Ik snap dat hedentendage veel eindmixen tot over de max uitgestuurd worden door alles 'te benadrukken' maar zelf vind ik het juist de kunst om daaronder te blijven zodat je dynamisch bereik veel beter wordt. Maar dat is mijn keuze.
De nadruk in dit nummer ligt inderdaad op de solo gitaar partijen en de phaser strings met melodielijn.
In iedergeval heb ik er veel plezier aan beleefd en hoop dat het anderen ook kan bekoren.
 
IJselijk goed vooral van ongeveel halverwege tot tweederde.
Daar is het heel druk. Dat zit goed in elkaar. Met goede verhoudingen van instrumenten.
Ik vroeg me wel af of die gitaalsolo`s uit een synt komen.
En hoe het gemaakt is.
Met dat niet te vol ben ik het wel eens. Niet steeds over de rooie van vervorming.
 
De gitaar is gemaakt met Evolution Infinity Rock Standard VST plugin waarbij de aanslag onderverdeeld is in 4 secties voor de effecten zoals hand palm mute etc.
 
Goed gedaan. Mooi dat je bent weggebleven van sequencing ed.
Maar het is me niet helemaal duidelijk of het nu allemaal tongue in cheek is of niet.
 
` K moest het ook opzoeken :
Tongue in cheek” is een Engelse uitdrukking die betekent dat iets bedoeld is als grap, hoewel het serieus lijkt. Als iemand bijvoorbeeld zegt “Ik hou van vastzitten in het verkeer”, kan dit tongue in cheek worden gezegd om het tegenovergestelde van wat ze echt voelen uit te drukken. De uitdrukking wordt vaak gebruikt om sarcasme of ironie over te brengen.

Maar waar het over gaat ontgaat me.
 
Maar waar het over gaat ontgaat me.
Voor mij heeft het nummer wel iets van een een parodie, ja. Vooral dan door het gitaartje, maar ook de stevigere, wat bombastische aanslagen in de intro. Weten dat het er een tikkeltje 'over is', maar toch doen omdat het grappig is. Zoiets.
Maar dat is natuurlijk mijn interpretatie. Kan met een heel andere bedoeling gemaakt zijn.
En nogmaals : prima gedaan. :W
 
Voor mij heeft het nummer wel iets van een een parodie, ja. Vooral dan door het gitaartje, maar ook de stevigere, wat bombastische aanslagen in de intro. Weten dat het er een tikkeltje 'over is', maar toch doen omdat het grappig is. Zoiets.
Maar dat is natuurlijk mijn interpretatie. Kan met een heel andere bedoeling gemaakt zijn.
En nogmaals : prima gedaan. :W
Hoe lang geleden zou het dan zijn dat dat `in` de mode was?
Jaren 80 las ik.
Ik bekeek zelfs de volume grafiek en zag dat die niet helemaal `dichtgesmeerd` tot het uiterste gelimmited was.
Maar er zitten zoveel kanten aan muziek. Een lage uitslag bij visueel-volume kan alsnog keihard klinken of omgekeerd. ivb laag / hoog frequenties --- blok / sinus enz.
Een door en door saai nummer kan in de auto fantastisch klinken omdat de geluiden zich mengen met die van de geluiden van de motor enz.
Maar deze inzending (Synthopius - Conquered) beluisterde is in stilte met kleine PC luidsprekertjes met laag op volle kracht.
Eerst dacht ik dat het nog midi plagiaat was omdat ik nog steeds vind dat het heel knap in elkaar zit.
Maar dat is niet zo. Daarom vind ik het des te beter.
 
Klinkt best groots. Ook mooi dat je wat ruimte tussen de gitaar parts laat tot het laast.
Het werkt goed samen.
Alleen de drums kunnen wel wat meer ballen gebruiken. Wellicht gewoon wat harder
 
Back
Top