Vink - (Room (Prophecies))

Ja hier kijk ik toch altijd weer naar uit hoor, de enige echt onvervalste vink® inzending! Toch wel heel jaloers hoe jouw brein elkaar steekt haha!! Top composities weer, master of noise and eery shit!!
 
Het schuurt en het wringt en het bevreemd...maar de vocalen heb ik eerder gehoord, of heb ik deze track eerder gehoord?
 
Omdat Vink alfabetisch net boven mij valt, heb ik elk jaar het geluk om hier mee af te sluiten.

Het was weer een waar luisterfestijn, al voelde het wel wat duisterder aan dan andere keren (kan het mis hebben). Erg tof en uniek sound design weer. Deed me sterk denken aan de sound design van Signalis (groot compliment).

De hele mix voelde ook zeer "broos" aan, of fragiel. Alsof het elk moment uit elkaar kan spatten. Er gebeurt vanalles. Heel knap!

Thumbs up!! :okdan:
 
oelde het wel wat duisterder aan dan andere keren (kan het mis hebben)

kan ik goed begrijpen, en is het ook. terwijl het tegelijkertijd;

De hele mix voelde ook zeer "broos" aan, of fragiel. Alsof het elk moment uit elkaar kan spatten. Er gebeurt vanalles. Heel knap!

broos en fragiel is. een hele mooie omschrijving van wat ik heb gedaan en of probeerde te doen. right on the spot.

dank! dank!

Ja hier kijk ik toch altijd weer naar uit hoor, de enige echt onvervalste vink® inzending! Toch wel heel jaloers hoe jouw brein elkaar steekt haha!! Top composities weer, master of noise and eery shit!!

dank!!! buiging..... jaloers hoe mij brein in elkaar steekt, haha, ruilen??? voor een weekje, haha?

maar wow, dank voor je compliment!


Het schuurt en het wringt en het bevreemd...maar de vocalen heb ik eerder gehoord, of heb ik deze track eerder gehoord?

dank! deze track heeft tussen de tracks gestaan hier, dit jaar. en is ook dezelfde versie, het ding stond en staat (voor mij).

mooi; schuurt en wringt, dat moet!


(langzaam zal ik op iedereen reageren..... en dank voor iedere reaktie! ik heb ze allen met groot plezier en intensiteit gelezen, daarom rustig tijd nemen om zelf te reageren op de reakties. ahum.)
 
Knappe sounddesign weer. Kunstig. Waar je dit vandaan haalt snap ik niet. Beklemmend en vervreemdend.

dank!!! soms weet ik het ook niet, maar hier nadat ik wat presets had, of de meeste, gemaakt, en wat clips had ingespeeld. (eerst kompleet als session view gemaakt, behalve de vocals, die zijn in de arrangement, na de arrangement... opgenomen); wist ik wat ik wilde; zoals hier beschreven;

Het lijkt alleen hier op mijn setje binnen een heel beperkt spectrum plaats te vinden maar dat kan natuurijl ook je doel zijn.

dat was éen van de doelen... ik gebruik voor mijn doen veel soft synths; en ze zitten nogal dicht bij elkaar (op een paar na...). juist binnen een beperkt spektrum, met veel aandacht voor details, en hoe alles liep, vrijwel alles meerdere malen ingespeeld om het goed te krijgen, want volgens mijn loopt geen enkle clip gelijk met een andere, dus je krijgt vreemde overlappingen, die wel moeten blijven werken, of vreemde.....


pure punk met een ranzig industrieel kantje
ruig, donker
kanjer

wow dank je!

zoals
Alle presets en samples from scratch??

zegt....

maar heeft zeker veel tijd gezeten (en dat zegt niet iets over kwaliteit...) om de opbouw van de geluiden, hoe ze lopen/spelen goed te laten gaan, tensies op de vierkante centimeter te maken...

(het is natuurlik nooit geheel van scratch, je hebt een bepaalde soft synth... met een bepaald karakter of mogelikheden, etc.)


Hoeveel tijd heeft dat wel niet gekost jo?

ik heb het gevoel, maar ik ken het dus zelf niet, dat preset browsen meer tijd kost, tenzij natuurlik de banken al kent. etc.

maar het kost mij niet veel tijd, denk ik, al bouw ik een preset langzaam op, en de meeste presets voor dit nummer waren vrij nieuw of zeer nieuw. b.v. Physical Audio Modus was net uit (maar die had ik al voor dat ie uit was...); de twee instanties van Modus hebben de basis voor deze track gelegd.

ja ik ben veel bezig met het maken met geluiden, of eksperimenteren om geluiden te maken. wellicht kost dat inderdaad veel tijd, maar vanwege dat daar mijn nummers uit ontstaan, voelt dat niet zo, en ik heb er een immens veel plezier aan, het is heerlijk om dat zelf te doen. en de presets zijn ook heel erg voor mijzelf gemaakt, en hoe ze spelen, eveneens...


Het resultaat vind ik niet zozeer muziek maar meer een geluidsperformance. Maar dat kan hier allemaal! Complimenten hoor.

dank je!!!

(een vreemde kombi van "citeren", maar dit viel mooi bij elkaar, meer reakties, op ieder volgen....)
 
Tja, d'r is maar 1 @vink ! Leuk dat je jouw inzendingen er altijd uit kunt pikken zonder de namen te zien. Kunstig weer!
 
Vink verkent de diepste angsten der ziel. Zo klinkt het in je hoofd als je volledig krankzinnig wordt en je niet langer vatbaar bent voor rede.
Dit is de absolute expressie van suicidale muziek, en doet me denken aan de hoofdrolspeler in Eraserhead van David Lynch.
Well done Vink. My vote.
 
Ik hou hier wel van. Lekker duister, bijzondere geluiden, diepgang en boeiend ondanks dat het niet typisch muzikaal is. Worstel een beetje met de stem. Enerzijds voegt het een verhaal, menselijk element en melodie toe, anderzijds leidt het juist af van het abstracte van de rest van de geluiden en het voegt door het duidelijke niet-native Engelse accent ook een onnodige laag kaas toe. Een bijzonder werkje hoe dan ook!
 
Vink verkent de diepste angsten der ziel. Zo klinkt het in je hoofd als je volledig krankzinnig wordt en je niet langer vatbaar bent voor rede.

zo! die staat. en geen kommentaar....

Dit is de absolute expressie van suicidale muziek, en doet me denken aan de hoofdrolspeler in Eraserhead van David Lynch.

Eraserhead, wanneer zag ik m voor het eerst, 18/19/20 jaar? heeft immens veel indruk gemaakt, naast veel andere van dat soort type (en andere types..); poëzie, muziek en film.
het was en is een film waarin het geluid ook zo van belang, als in meerdere films van David Lynch. de radiator scene in Eraserhead, b.v.

als ik het goed heb heeft David Lynch deze geluiden zelf gemaakt (wellicht soms in samenwerking?). sowieso maakt ie ook muziek... buiten zijn films....

maar wow, Eraserhead...

Well done Vink. My vote.

en weer wow! :halleluja


Ik hou hier wel van. Lekker duister, bijzondere geluiden, diepgang en boeiend ondanks dat het niet typisch muzikaal is.

dank!! fijn dat het overkomt, al die ik niet aan boodschappen, dus beter; dat effekt heeft....

Worstel een beetje met de stem. Enerzijds voegt het een verhaal, menselijk element en melodie toe, anderzijds leidt het juist af van het abstracte van de rest van de geluiden en het voegt door het duidelijke niet-native Engelse accent ook een onnodige laag kaas toe.

dat kaasstukje was nooit echt bewust tot me doorgedrongen... en ik kan het wel, maar doe al jaren de moeite niet uit flauwigheid, en bij inzingen heeft dat wel gevolgen...
in dit geval, was het meer een soort van inzet, om de stem heel breekbaar te houden, blijkbaar kan dat niet zonder kaas. ik hoor het nu inderdaad, en hoorde het, maar het zat mij vreemd genoeg niet dwars.

en ja ik kan dit zeker goed begrijpen, voor mij was het duidelik; deze vocals en deze lyrics, hoe simpel ook, over het uitdoven een stem (in een kamer, is een eksperiment, soundeksperiment, ooit in wat luister je nu geplaatst..) of uitdoven... goed...

er is zeker een worsteling. die ervaarde en ik ervaar nog steeds. toch heb ik het gevoel dat mét vocals; het een sterkere track is. zelfs met kaas..

maar het leidt in zekere zin af, en voegt dat menselijke toe, en de melodie.. al zitten er veel meer melodieën, voor mijn doen, in de hele track...

Een bijzonder werkje hoe dan ook!

dank!!! :halleluja
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Mijn stem heb je sowieso, want wat een goeie soundscapes iedere keer opnieuw!

Je stem is hier trouwens blarentrekkend ijzingwekkend, op een angst/pijnniveau dat ik het net aan trek om er naar te luisteren. Maar ik ben dan ook een watje; veel te wiebelige beentjes en teer zieltje voor deze wereld :o:. Oftewel: je opzet is geslaagd, want dat is volgens mij exact de bedoeling dat het ongemakkelijk klinkt.

Ik typ dit terwijl ik luister, maar die stemmen op 7.00 zijn ook heerlijk ongemakkelijk erin. Weet niet of dat je bedoeling is, maar ik hoor er mensen in die oordelen en die lijden niet serieus nemen, het zelfs uitlachen. Maar goed, da's wellciht mijn eigen fantasie die soms op hol slaat. Ben benieuwd of je zelf ook dat soort intepretaties en sfeerbeelden hebt bij wat je maakt.
 
Het is een flinke zit deze inzending van je en je neemt me mee naar een sonisch universum waar ik nog niet geweest was.
Erraserhead die genoemd wordt moest ik ook meteen aan denken, dit zou goed passen bij een experimentele film of zo.
Ik had wel graag iets meer richting gehoord want ik kan het wat moeilijk plaatsen maar de @vink signature zit er op in ieder geval
 
Erg donker nummer... Effe bedenken onder welke film die kan :) Verder een goede productie.
 
Waar de vorige track mooi onder een terminator film kon, krijg ik hierbij de hele tijd een soort SAW gevoel bij. Ik vind het erg knap in elkaar gezet, de mix klinkt super, maar dit is voor mij te ver uit mijn comfort zone ;)
 
Audiokunst en inderdaad een mooi woord. Zwaar op de nuchtere maag, maar des avonds kan ik er goed naar luisteren. The Wall van PF is een van mijn favoriete albums ooit, en die associatie kreeg ik. Mooie duistere sfeer, as usual bij jouw stukken.
 
Mijn stem heb je sowieso, want wat een goeie soundscapes iedere keer opnieuw!

dank!!!

Je stem is hier trouwens blarentrekkend ijzingwekkend, op een angst/pijnniveau dat ik het net aan trek om er naar te luisteren. Maar ik ben dan ook een watje; veel te wiebelige beentjes en teer zieltje voor deze wereld :o:. Oftewel: je opzet is geslaagd, want dat is volgens mij exact de bedoeling dat het ongemakkelijk klinkt.

klopt... geheel gelijk, ik kan nog de redenen vertellen, maar dat heeft geen nut... het gaat om hoe het opzichzelf werkt...

Ik typ dit terwijl ik luister, maar die stemmen op 7.00 zijn ook heerlijk ongemakkelijk erin. Weet niet of dat je bedoeling is, maar ik hoor er mensen in die oordelen en die lijden niet serieus nemen, het zelfs uitlachen. Maar goed, da's wellciht mijn eigen fantasie die soms op hol slaat. Ben benieuwd of je zelf ook dat soort intepretaties en sfeerbeelden hebt bij wat je maakt.

dat is een combi van een 'normale' vocal, en die vocal wederom in Palindrome, in 3 sample slots gezet... mooie 'fantasie'; of veel beter. ik kan heel goed volgen dat je dat zo ervaart.

natuurlik heb ik bepaalde ideeën, weinig uitgewerkt, het gaat meestal op gevoel, met weinig beelden, zeer weinig (maar daar heb ik al eens over geschreven, wellicht dat beelden veel meer een rol spelen, van tevoren, of wanneer de sounds aan het uitproberen hoe ze werken...). eenmaal een track gemaakt, kan ik meestal nog heel erg goed voelen, wat het gevoel was. ook na jaren.

ik zal hier eens wat meer over nadenken, en moet ook nog reageren op het essay van @rvanommen (overigens @rvanommen je zit hier heel dichtbij.... en er zit veel in, waar ik over na ben gaan denken, kost wat tijd), wil ook meer leren me beter uit te drukken over wat ik wil en maak. anderen kunnen dat veel beter (wat overigens niet abnormaal is, komt veel vaker voor. maar bij voorbeeld over hoe ik schrijf en het werk dat er uit voortkomt, daar kan wel erg goed over spreken én ... scrhijven).

maar lekker dat je fantasie op hol slaat. dat is ook éen van de doelen, dat het meesleept, en dat jezelf er in gaat leven, als het ware...

Het is een flinke zit deze inzending van je en je neemt me mee naar een sonisch universum waar ik nog niet geweest was.

het is inderdaad een lang nummer, vaak getwijfeld of het niet te lang is, mijn oordeel blijft, het is net niet te lang. dat het voor anderen dat wel zo is, of kan zijn...
goed; wel heerlik om te lezen dat een sonisch universum ontdekt, ook éen van de doelen, wat ik wil 'bereiken' bij de luisteraar.

Erraserhead die genoemd wordt moest ik ook meteen aan denken, dit zou goed passen bij een experimentele film of zo.

zeker, maar ik denk, ik vergeet het zelf bijna, omdat ik vooral bezig ben met het werken er naar toe, en hoe ik zal gaan doen, nog absoluut, nou ja wel wat ideeën;

dat zo'n track als deze een audio-installatie wordt, een ruimte die moet betreden, dan ga je al een grens over, naar.....

dan kon het zonder beeld, maar goed, video is ook éen van de doelen, om video erbij te maken. en lange weg, en wie weet zal het nooit lukken. ik heb wel eens iets samen met iemand anders gemaakt, in 1998, dat een kombi was van video, muziek en 'water', een grote kubus van balken. transparant (met plastic). aan éen kant regende het.... als het ware. savonds uitgelicht met 2 grote bouwlampen.
dat werkte erg goed. was ook veel belangstelling voor. zoiets, als dat...

goed, genoeg.

Ik had wel graag iets meer richting gehoord want ik kan het wat moeilijk plaatsen maar de @vink signature zit er op in ieder geval

de richting zit zeg maar in de details, of ik noem het zelf altijd tensies (dreigingen/spanningen tussen...), ik probeer juist een andere ervaring op te roepen, dat wat met een richting doet (en soms gebruik ik ook richting, en dit is niks tegen richting, overigens, dit is wat ik zelf wil, of wil bereiken), dat dat met vallen en opstaan gaat, dat hoort erbij. ook zelf weinig houvast. en moet zelf elke keer de houvast maken.

Erg donker nummer... Effe bedenken onder welke film die kan :) Verder een goede productie.

haha, dank!!!! :halleluja

Waar de vorige track mooi onder een terminator film kon, krijg ik hierbij de hele tijd een soort SAW gevoel bij. Ik vind het erg knap in elkaar gezet, de mix klinkt super, maar dit is voor mij te ver uit mijn comfort zone ;)

ja, kan ik geheel goed begrijpen. ik zeg altijd flauw: 'ik ben niet op de aarde geworpen om de mensheid te behagen.' (met wat ik maak.)

nou ja, flauw, eigenlik is dat wel de bedoeling, haha..

dank voor het luisteren, en de komplimenten ondanks dat het buiten je comfort zone ligt.

Audiokunst en inderdaad een mooi woord. Zwaar op de nuchtere maag, maar des avonds kan ik er goed naar luisteren. The Wall van PF is een van mijn favoriete albums ooit, en die associatie kreeg ik.

het is ook muziek voor de avond, eigenlik in het donker (zo luister je muziek het beste eigenlik, of weinig verlichting....).

wow, die associatie met The Wall. dank! grote PF liefhebber tot aan The Wall (daarna.....)

Mooie duistere sfeer, as usual bij jouw stukken.

dank! wederom éen van de doelen (moet toch eens wat dingen apart opschrijven, die ik hier leer, om eens iets op te bouwen om er over te spreken. leer van alle reakties, neem ze altijd mee, in het volgende dat ik maak, wel op mijn eigen wijze.... dat wel... dus....)

dank!!
 
ik zal hier eens wat meer over nadenken, en moet ook nog reageren op het essay van @rvanommen
Haha, voel je nergens toe verplicht :)
Als ik een thuis of op werk eenrustig dagje heb dan typ ik snel een regel extra ;)
Ik verwacht dat niet terug hoor :D
Reageren op mijn posts is altijd vrijblijvend.
 
Haha, voel je nergens toe verplicht :)
Als ik een thuis of op werk eenrustig dagje heb dan typ ik snel een regel extra ;)
Ik verwacht dat niet terug hoor :D
Reageren op mijn posts is altijd vrijblijvend.

ik reageer hier toch even snel op, natuurlik begrijp ik dat het vrijblijvend is.... maar het is juist zeer interessant, voor mij en wellicht anderen, om er op te reageren.
ik wil het graag...
 
Ik weet niet hoe ik het moet zeggen zonder in herhaling te vallen, maar dit pakt me. En je weet het. Ik zie dat je track 8 minuten lang is. Toen het net stil werd, vroeg ik me af waarom je inzending zo kort was dit jaar. Tijd en ruimte verdwijnen tijdens het voelen. Onze inzendingen liggen op twee uiterste punten van een spectrum, en toch...
 
Back
Top