Vink - (Room (Prophecies))

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.471
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
gemaakt in Ableton Live 11 Suite

2 x Physical Audio Modus
3 x Dawesome Novum (MPE)
1 x Klevgrand Tomofon (MPE)
1 x Arturia OP-Xa V (MPE)
1 x Reason Studios Objekt + Spectral Resonator als insert
1 x Meldaproduction MSoundFactory (MPE)
1 x Glitchmachines Palindrome

Devious Machines Infiltrator 2 als send voor de 2 instanties van Modus (spectral effect)

alle presets from scratch, incluis Audio Model voor Tomofon, en alle samples.

stem 1: IKM CSR Plate + Comprexxor
stem 2: Spectral Time + IKM CSR Plate

Post Produktie in Wavelab 11 Pro

 
Typische Vink track, maar ik heb al beter nummers van je gehoord.
Ik mis vooral een flow in dit nummer, een duidelijke evolutie, punt waar je naartoe werkt (of waar je vandaan komt)
 
Omdat je mn a-typische maatje bent even extra de tijd genomen, maar ik mis de dynamiek terwijl je zoveel inzet! Ook tof dat je erbij zet wat je allemaal gebruikt hebt.
Het lijkt alleen hier op mijn setje binnen een heel beperkt spectrum plaats te vinden maar dat kan natuurijl ook je doel zijn.
 
Ik moet mijzelf altijd even afvragen of ik op het moment goed genoeg in mijn vel zit voordat ik wat van je aan zet. Het ebt telkens wat lang na bij mij. Zie dit vooral als een compliment, ik ga er dan ook vanuit dat dit de bedoeling is :) Zoals verwacht kruipt het meteen onder mijn vel. Maar zoals ik nu hierboven lees, mis ook ik iets meer richting in de muziek. Mijn eerste gedachte waren dat voor mij persoonlijk dit alleen beluisterd kan worden met begeleidend beeld, van de weerzinwekkend angstaanjagende soort. Een score ipv op zichzelf staand stuk. Halverwege was ik eigenlijk een beetje aan het wachten op het einde.
 
Jouw creaties leunen veel meer aan tegen "audiokunsten" dan tegen "muziek" (of deze opmerking uberhaupt iets inhoudt, weet ik eigenlijk niet echt :) ). Qua muziek raak je er eigenlijk nauwelijks of niet aan uit. Maar als je dit vanuit een kunstperspectief gaat bekijken/beluisteren, kom je op een ander resultaat. Alle tracks die ik van je ken, kunnen zomaar als fundament dienen voor een performance act of een uitvoering van één of ander avantgardistisch ballet ... daar waar werkelijk iets met audio uitgebeeld wordt, een diepere betekenis heeft.

Ik snap niet hoe je dergelijke nummers kan bedenken, laat staan nog maar in te spelen. Het is hoegenaamd mijn meug niet maar ik heb ontzettend veel respect voor kunstenaars die dergelijke auditieve ervaringen in mekaar kunnen steken :okdan:.

:doei:
 
Ik zet de vink-inzending wat eerder aan dan vorig jaar, want toen had ik wat moeite met het mentaal processen van je track.
uiteindelijk besloot ik toen dat ik het wel wat vond hebben. genoeg ook voor een stem.
Vaak ben ik bij jou tracks benieuwd hoe ze zouden zijn met een hele harde logge ritme partij erbij, maar dit keer niet.

nee... deze inzending klinkt redelijk ingetogen, maar sfeervol als altijd.
Het is verder wel onmogelijk voor me om iets van jou van commentaar te voorzien...
want... ja... het schuurt en het is ongemakkelijk.... ja ...duh! dat was de bedoeling....dat kan niet anders...
voor de rest is het allemaal eigen interpretatie... ik vind deze weer wat lievers en wat intiemers hebben... geen idee of dat de bedoeling was, maar ja dat is mijn eigen belevenis.
kunstbeleving is natuurlijk een mix van de intenties van de artiest EN de interpretatie van de waarnemer...
en daarin bestaat geen goed of fout.

Ik zou best wel benieuwd zijn naar je proces. waar komt je muziek vandaan? ik weet dat je best veel interesse hebt in verschillende soorten software/hardware/synthese en in verschillende manieren van expressie omzetten naar geluid... in hoever ben je geïnspireerd door die nieuwsgierigheid en belangstelling? en in hoeverre is het gedaan op gevoel? is je muziek het resultaat van experimentatie? of heb je vooraf richting bedacht? heb je er een bedoeling mee, of is het wat het is en moet de wereld er maar mee zien wat ze doet?
Zoveel vragen!! :D

De klanken zijn vaak duister, en ... ontzettend. ook deze inzending weer.
Toch komt het op mij nooit angstaanjagend of kwaadaardig over (niet zonder verdere context in elk geval)... meer melangolisch, soms droevig en dit keer ook een sprankje hoop.

Anyhow, het doet dus nog steeds wat. soms vind ik het best lastig om te reageren op de inzendingen, maar hier niet. dit roept iets op bij mij...
Ik weet niet of je dit leest en denkt... "wtf heeft die mafkees er allemaal in gehoord?!"
Maar dat is nou eenmaal het gevolg van die artiest+waarnemer combinatie. dit soort muziek laat nou eenmaal veel aan de verbeelding over
Als dit allemaal enkel een onbedoelde bijwerking is van je kunst, dan maakt het je waarschijnlijk allemaal niks uit :D.
Maar als er ergens in mijn tekst iets staat waarvan je zegt "ja, daar doe ik het ook gewoon voor" dan extra knap gedaan.

Hoe dan ook, ik heb weer genoten van de poging om sense te maken van je kunst.
 
Stom idee om even een klein trekje te nemen voor deze, of niet???
Alhoewel het beschrijft wel hoe ik me voel. Met een zwaar humoristische ondertoon, niet te vergeten!
Eenmaal deze weg ingezet heb ik me redelijk een hoedje gelachen.
En dat komt niet vaak voor, dus dat kan ik zeer waarderen Meestal jaag je me de stuipen op het lijf maar dit is ook :okdan:
 
Typische Vink ja.
Heb kennis gemaakt met Vink in `s h Bos. Hier een bekendheid en beroemdheid.
Ben meer voor griezel dan voor horror. Dat laatste genre ligt me niet.
Vink had de inzending met de meeste Kb-1900-nogwat. 20.000 is de grens.
Die heeft een goede benutting van wat mag ingezonden worden.
 
't Is inderdaad echt zeer typisch. Ik luister de contest een beetje op autopiloot in de contest player maar dit pikte ik direct eruit als 'Vink' :D
En toch totaal niet vergelijkbaar met wat je vorige keer instuurde. Deze kan ik wat beter hebben moet ik zeggen. Al luister ik 'm dan wel meer als soundscape dan als muziek, ik weet niet of dat de bedoeling is maar zo klinkt het wel.
 
Ja hoor hij flikt het weer, het is weer zo'n typische @vink track met alles erop en aan:

Als een reis door het onbekende, waar elke geluidsgolf je dieper en dieper in een mysterieuze wereld trekt, waarbij je getuige bent van iets buitengewoons of iets angstaanjagends, het is als een audiorit door de donkerste uithoeken van de verbeelding, waar de grens tussen beklemmend en betoverend vervaagt. De zang lijkt een vreemde mix van schelle, dissonante noten die op de valsheid balanceren, maar toch op een of andere manier hypnotiserend en meeslepend zijn, een stem die zowel afschuw als aantrekkingskracht oproept, je naar binnen zuigt in de duisternis van het nummer. Diepe, trillende basgeluiden die voelen als de dreunende hartslag van een angstaanjagend wezen, geluiden die lijken op schrille schreeuwen vermengd met vervormde stemmen die je naar een andere wereld transporteren.
 
Jouw geluiden klinken als geluiden van het Universum... hoe bepaalde planeten klinken, bepaalde paddestoelen en noem maar op. Je hailt al die geluiden op en vervormt ze naar jouw brein. Beter kan ik het niet verwoorden. Je track herbouwt de luisteraars DNA om in hoe dat het moet, het hoort zo allemaal te zijn. Jouw vocals zijn ijzelingwekkend. Djee :)

Dikke vette STEM

Jan.
 
Dit soort muziek is niet mijn ding, maar ik vind het een mooie creatieve collage als ik het zo mag noemen (op een positieve manier!). Lekker duister en onheilspellend. Knap in elkaar gezet.
 
Alle presets en samples from scratch?? Dat verdient voor mij veel bonuspunten, ik ben toch maar een eenvoudige presetbrowser. Hoeveel tijd heeft dat wel niet gekost jo? Iets voor mijn goede voornemens: minder presets gebruiken. Het resultaat vind ik niet zozeer muziek maar meer een geluidsperformance. Maar dat kan hier allemaal! Complimenten hoor.
 
Back
Top