thé Expanding Your Mind Hurts Entanglement

Stretching Space To Reveal The Cosmic Fish
Duister. Wat te veel koude, metaalachtige klanken voor mijn smaak. Hoewel ik EYMH interessant vind, verlang ik ook weer naar je tracks met meer melodie en vocals.
 
Werk je ook met chaotische signalen? Daar doet dit en ook ander werk van je me erg aan denken, want chaotische signalen hebben ook zo'n ongrijpbaar en soms dreigend "gerommel" op de achtergrond.

van 2:50 ongeveer hoor je alleen Newfangled Genereate, die een chaos oscillator heeft, zoals dat heet, maar zeer getemd, maar wel de timbres....
Newfangled Generate speelt in de rest, ook mee.

maar het is voor MSoundFactory die speelt, het eerste stuk, aangevuld met Generate en Tomofon.

ik gebruik niet altijd Generate of Kult, die onder chaotische oscillatoren vallen.

ik heb een aantal 'approaches', kan even niet op het nederlandse woord komen, ik snap wat je bedoelt, en soms bereik ik het via geheel andere wijzen. zeker EYMH, en ook sadà\exposadà, ik gebruik zoveel verschillende 'approaches', synths, effekten, samples, sample treatment, etc. ik kan niet eens even een goed ander voorbeeld te geven.

de chaos die leg ik er vaak in, en dat kan met FM b.v., of.... er zijn talloze mogelijkheden.

Duister. Wat te veel koude, metaalachtige klanken voor mijn smaak. Hoewel ik EYMH interessant vind, verlang ik ook weer naar je tracks met meer melodie en vocals.

ik vond m juist best 'warm', maf he, hoe dat verschillend kan over komen, wordt wel vaker opgemerkt.

en ik ben het met je eens, dit is een schets, ik wil deze track, de presets hergebruiken voor meer 'melodieus', op mijn wijze, werk, of afwisselend, dynamischer. en inderdaad met vocals. ik hoorde al vocals opkomen.

dus wat de toekomst van deze track wordt? (deze track blijft, maar wat er uit voortkomt bedoel ik.)

dank!!!
 
en uiteindelik;

Stretching Space To Reveal The Cosmic Fish



Ik loop (weer 'ns) een beetje achter in dit draadje... :(

Misschien een rare gedachte, of juist niet, deze track (met hier en daar wellicht wat kleine aanpassingen) zou geschikt zijn om uit te voeren door een groot orkest met een boel strijkers, blazers en alle toeters en bellen die je maar kunt voorstellen. Dat zou epic zijn.
 
Ik loop (weer 'ns) een beetje achter in dit draadje... :(

ik denk vaker nu, dat dit draadje chaotisch (pun intended) kan werken. je verliest een overzicht, terwijl ik die juist wilde bewaren... een playlist met de highlights? plaatsen...
ik heb het ook met andere draadjes, die meerdere tracks plaatsen, en doe ik een inhaalslag...

Misschien een rare gedachte, of juist niet, deze track (met hier en daar wellicht wat kleine aanpassingen) zou geschikt zijn om uit te voeren door een groot orkest met een boel strijkers, blazers en alle toeters en bellen die je maar kunt voorstellen. Dat zou epic zijn.

totaal geen rare gedachte, een van de tags die ik bijna toevoegde op SC: "Orchestral".... ik heb de neiging, soms, om heel orchestrale presets te maken. dat gaat vanzelf. ik vind dat ook lekker, en het is ook niet vreemd; klassieke en moderne muziek (van schönberg/varèse etc. etc.) luister ik veel. naast zoveel andere soorten muziek. dus ook blij met de vele variaties van geluiden die ik maken kan.

terug naar het orkest, je hebt gelijk, dit is een orchestraal werk! je hoort het al, al is het synthetisch; het heeft dezelfde uitwerking. en ik miste wel iets bij deze track, al vind ik 'm steeds beter worden, na herluisteren.

misschien zelf iets epics van maken. goede oefening, wellicht.

maar een arrangement, voor orkest! ik nodig uit!
 
Back
Top