Vink - The Comets Look Strange Tonight

Creepy!!! Maar dan op de goede manier dus, ik was al fan en ik blijf fan, vet gedaan weer in je eigen zeer unieke stijl!

BTW Deze track had ik wel eerder gehoord, maar veel ander werk van dit jaar van je niet, komt vooral door de 1-draad-voor-alles-politiek, die werkt blijkbaar niet zo voor mij...
 
pwhah, heftig weer! Vette productie voor de climax in een film waarin al 2 uur lang gezocht wordt naar de seriemoordenaar en ze nu rondlopen in een donkere kelder vol leipe shit en strobo's :). Mooi vol gemixt!
 
Ik heb al een paar dingetjes van jou gehoord buiten de contest ook. Ik weet nooit zo goed wat ik ermee moet haha.
creepy soundtrack achtig, knap gemaakt.

Maar heb je die skills wel eens gebruikt in een wat meer ritmische context?
Het geeft me vaak (een beetje) vibes van die mexicaanse electro zoals gemaakt door hocico/dulce liquido (jou werk is wel complexer).
Ik zou er gewoon benieuwd naar zijn hoe dit zou klinken als het omgebouwd zou zijn naar een super harde dyistere gore electro plaat.

ik snap je opmerking zeker, en er bestaat een remix van een ander nummer. goed... maar we gaan naar je 2e reaktie, zo..

Hij heeft weer een paar interessante geluiden uit zijn hoed getoverd, cool. Maar de vocals liggen echt niet goed in de mix, al bij al: stem!

dank! de vocals vind ik zelf wel goed in de mix liggen, of beter; ja in de mix, soms worden er stukken uitgehapt, soms strak er overheen, soms uitgetrokken er doorheen. hoort hierbij, smaak?

Jeetje, wat moet je hiervan zeggen? Ik vind het net als kunst: het is wat het is en daar moet je geen kwalificaties als mooi of lelijk op plakken. Dreigend en fascinerend zeker wel. Als ik het puur als liedje benader, mis ik wel een beetje opbouw. Het houdt opeens op. Maar misschien snap ik er wel helemaal niets van? Oh nee, dat is het leuke bij kunst, iedereen heeft gelijk 😉

dreigend en fascinerend! daar doe ik het voor! opbouw, de opzet was strak, zoals ie nu staat, en inderdaad vreemd, maar kijk naar de titel.... strange... nou ja...

iedereen heeft gelijk! dat zou men willen, ha! haha.... dank! (en wellicht grijp je er veel meer van dan je denkt..... zie ik aan je woorden...veel meer....)

Hey Arjan, je hebt jezelf wel echt overtroffen met deze track, duister en rauw en een nog nooit eerder gehoord effect op je voice. supertrack! Ik zag dat je hem eerder had gepost maar dat ik hem blijkbaar destijds had gemist. :mega:

wow! dank! en de effekt chain maakt, well, je zegt het al, maakt het effekt, ook zeker hoe het ingezongen is, het is voor dit effekt (zonder dat ie chain al bestond...) gemaakt, ingezongen (nou ja ingezongen...), om als basis te fungeren.. de combi van effects, maar vooral Virta en de Comprexxor veroorzaken het algehele effekt...


dank, nogmaals!

Het is weer een interessante ervaring Vink! Oprecht!

dank!!! daar gaat het om; de ervaring!!!

Cool! Doet me op de een of andere manier beetje denken aan 'Total Reality, Total Chaos' van Lapalux. Die knetterende vocal is echt te gek! Hele sfeertje is gewoon tof.

Lapalux, onbekend voor mij, ga ik zeker besnuffelen!

knetterende vocal, ja dat moest het zijn! dank! voor je kompliment!!

Als luistermuziek kan me dit niet echt bekoren maar, net zoals een andere inzending van dit jaar, zou dit prima passen bij een kunstperformance.

dat is geen gek idee; kunstperfromance, maar dan op een andere wijze, wellicht kan ik dat eens, binnen een aantal jaar laten zien....

het is geen luistermuziek, wat is luistermuziek, ik begrijp je.... ik grijp echt aan op het effekt, de ervaring, de intensiteit, het binnendringen. het zinzintuiglikke. en niet het behagen....

heb hem nu vaker dan 1x beluisterd omdat ik me niet kan ontdoen van het idee dat hier iets in zit wat ik heel lekker vind.
(zoals ik eerder al melde doet ie me hier en daar denken aan aggrotech achtige electro, en daar hou ik erg van).
Ik denk dat ik vooral de vocals heel erg sterk vind in deze track.
Ik ben net klaar klaar met alle ingezonden tracks minimaal eens beluisteren op mijn goede speakers en heb daarbij 21 van de 70 tracks gekozen om nog eens extra aandachtig terug te luisteren, daar zit deze, ondanks dat ik hij wat schuurt bij mij, toch tussen :)

leuk dat je terugkeert! een eer! dat schurende; dat is het; de Widerstreit (ik kan ook n.a.v. andere hier, ellenlange kolleges gaan geven, als mijn kop het toestond...., ik laat het...), de Widerstreit... goed een term van immanuel kant....
of blijf lekker bij; het schurende; komt op hetzelfde neer....

dat is de Eis, het doel! (nog veel te leren...)

Ik zal je teksten geloof ik nooit begrijpen.

haha, ze zijn echt heel direkt, en inderdaad niet op begrip, maar wel direkt op, het opwekken van een gevoel... edmund burke zei het al, of hij gelijk heeft of niet, ik volg het, bij een woord komt eerst het gevoel dan pas het beeld (het 2e deel van de betekenis...).

Maar bak aan geweldige geluiden dit nummer.

ha! jazeker! alle synth staan vol te knallen hier, iedere heeft al een bijdrage in detailwerk, en dat bij elkaar 'opgeteld'.... sja.... dat is..... The Comets...

dank! dank!

ik vindt dit altijd wel gaaf, rauw en experimenteel.

dank! ja beide zijden heeft het; rauw en experimenteel, ik wilde heel graag een combi, en dat werd dat deze... (en er zijn een aantal andere die ook goed werken, maar bij deze was ik echt van plan, deze kombi te laten lukken).

dank!

Lekker rauw. Moest de boel wel zachter zetten anders gingen mijn oren bloeden

rauw! yeah! bloedende oren, sja, die synths hangen in je spektrum........

Ik vind het een kunstig stuk

dank!!! :halleluja


Jeuz wat een ritueelheid weer!
Eh en dan nu ... wel ja ik had daar net geen verbouwereerdheid?
Echt wel :okdan:

ha!! goed zo! dank!!! :beard:

Kunstwerkje hoor! :okdan: Gaaf hoe je zo'n duistere sfeer neerzet. Ik zou je muziek niet graag in het donker tegenkomen. ;)

in honderdtallen steegjes in nederland, zo'n boombox JBL, knalt open, zonder enige sensorische triggering..... dat zou nederland leuker maken....
flauw...

dank! je bizondere kompliment!!

Op een of andere manier doet de muziek van Vink mij soms denken aan Hellraiser. Zo ook deze.
Je moet het maar doen. Ik zou het niet kunnen. STEM!

Hellraiser, niet voor niets wilde clive barker, Coil als makers voor de soundtrack, de verhalen zijn niet eenduidig, maar toch kwam er op neer; té eng... Coil heeft ze nog wel zelf uitgebracht...

en Hellraiser, en clive barker, sowieso, blijft een bizondere, goeie film. een eer! dus!

dank!

merci voor het hooghouden van de alternatieve kant , had deze ronde geen puf voor

dank! jammer dat je geen puf had, volgende ronde? weer? ja!!

Weer typische vink track. Als intermezzo tussen tracks die meer mijn ding zijn zou ik het wel kunnen behappen.

dank, typische Vink track, intermezzo's, die moeten juist toch even lay back zijn?????

Ik hoor progressie in je sound design.

die is er zeker, ik heb dit jaar erg veel geleerd, eigenlik sinds 2 jaar, een immense stroomversnelling, en heel erg verschillende technieken, etc.


De effecten op de vocal vin'k goed gedaan.

haha die woordspeling is erg goed!! die kenne we nog nie. ja ik werk eens met effect chains, Virta doet hier het meeste werk, al aangegeven, maar onderschat ook niet wat Comprexxor er ekstra aan bij draagt. en ook de reverb vanzelfsprekend. en de EQ....... ja ja ja ja...

dank!!
Ergens op een techno industriële wereld waar techno indianen hun trommels laten klinken
en verder kletsen over kleine dingen enzo...

mooi beeld, en ja! werkt!

Mooie soundscape weer!:okdan:

dank!!

wow eng deze! haha, mooi werk! echt een donkere trip, zit veel spanning in.

zo! dat dat nog lukt, nice, hè hè..... mooi kompliment (donkere trip/spanning, wat natuurlik het effekt beoogd was/is).


En weer een beleving in een niet te evenaren eigenzinnige stijl, knap gedaan

een niet te evenaren eigenzinnige stijl. dan word ik stil en dat is in mijn geval zeer opmerkelik. dank. wow. dank.!


En ja, ik vond m ook eng. Denk ik door de stem, die is raaaar 8D

vind ik zelf ook, dus dan werkt het, raaar!! dank! ben ook blij dat het niet met typische effekten gedaan 'voelt', al is Virta een soort van vocoder, maar om Virta tot vocoder te reduceren, Virta is daar te uitgebreid en heeft te veel mogelikheden, voor zo'n reduktie. het is een kombi, zoals al gezegd, de stem neergelegd voor een chain aan effekten... Virta wist ik al, eerst meldde ik dat ik niet wist, die wel, Comprexxor was ad hoc en en na veel detail afstelling, werkte erg erg goed, geen kompressor die met presets werken kan.... (welke wel???).

Creepy!!! Maar dan op de goede manier dus, ik was al fan en ik blijf fan, vet gedaan weer in je eigen zeer unieke stijl!

ik buig voor zo'n reaktie, bizonder om dat te horen, dank!!


BTW Deze track had ik wel eerder gehoord, maar veel ander werk van dit jaar van je niet, komt vooral door de 1-draad-voor-alles-politiek, die werkt blijkbaar niet zo voor mij...

die 1 draad was ontstaan, omdat het als schetsen ontstond, maar die schetsen bleken vrij af, en het waren er nog al veel, voor mijn doen. ik zal eens een overzicht maken van alles wat in die draad staat, als post.. want soms ga je inderdaad, zeker wanneer je het niet volgt, of beter: je verliest wat overzicht. toch blijft het werken.

gelukkig zijn er ook nog de 'normale' sadà\exposadà nummers...


Ha frightnight is weer geopend :) Vette geluiden hoor! Het mooie hiervan vind ik dat je direct allerlei beelden erbij krijgt van mortuariums, kettingen, donkere kelders etc. Je hoeft nieteens een youtube video erbij te maken :)

frightnight! yeah! dank, over de geluiden. en nice, weer die beelden! inderdaad; geen film nodig, voor een inkijkje...... dank!!!

pwhah, heftig weer! Vette productie voor de climax in een film waarin al 2 uur lang gezocht wordt naar de seriemoordenaar en ze nu rondlopen in een donkere kelder vol leipe shit en strobo's

wederom beelden, andere film (of is het een andere film....)..... nice!! en dank!!

Mooi vol gemixt!

ja, klopt, dat was 1 van de zaken die al 'vaststonden', tijdens de eerste schetsen voor dit nummer. dank!


dank allen voor het luisteren, ik luister in een traag tempo, griep.... maar zal waarschijnlik, ik heb al veel meer geluisterd dan gereageerd, op alle tracks wel een reaktie kunnen plaatsen.
 
Heel erg griezelig, zeker mede door de combinatie van de zware drums en de stem. Kometen zie ik niet zo, meer een rituele (offer)dans rondom ... (en dat durf ik niet op te schrijven). Ik vind 'm goed vanwege de kracht om een emotie op te roepen!
 
Heel erg griezelig, zeker mede door de combinatie van de zware drums en de stem.

hè hè yep! dubbele drums eigenlik, en had dit misschien nog veel meer willen uitwerken, maar merkte, dat zoals ze nu lopen, tuned drums.... perfekte werkten, dan ga niet verder (of soms wel...)

Kometen zie ik niet zo, meer een rituele (offer)dans rondom ... (en dat durf ik niet op te schrijven).

de kometen zijn er vreemd uit vanavond, daarom zie je ze niet zo?............ en rondom..... die vreemde kometen, en ja, zeker een ritueel.... van.....

Ik vind 'm goed vanwege de kracht om een emotie op te roepen!

dank! dat is het doel, het enige doel! zeer fijn om te horen! :halleluja

Creepy, maar jouw muziek heeft meestal wel wat 8)

haha, dank je! creepy, yeah!

Fantastisch bouwwerk van beeldende sounds Vink.
De aarde scheurt open van alle energie 👍👍👍

dank!! :halleluja:duivels:

bouwwerk van beeldende sounds! het valt me inderdaad op, het kan ook niet anders, hoe vaak mensen beelden hebben, en geen 'vreemde' beelden, terwijl ik zelf beeldloos lijk te werken, ik ga puur op de kracht van de geluiden, de spanning tussen de geluiden uit, om het even simpel (en beter kan ik toch niet...) uit te drukken.. natuurlik hebben die hun bron.... niet dat ik nooit iets visueels heb, misschien wel meer dan ik denk, maar gebruik die, niet 'bewust', of beter gezegd: ik ga niet van beelden uit, heel ekspliciet. goed. opvallend, heb ik zelf beelden wanneer ik een track, wat later terug luister? moet wel, maar het gaat ergens anders in op... of zoiets...

de aarde scheurt open! er zal een dag komen dat er een andere provincie last gaat krijgen van aardbevingen... dat is het doel.... ahum...

dank!!!

(en zeker veel energie....)

Het soort track dat ieder jaar de wedstrijd écht interessant maakt.

wow. dank! ik buig. dank!

Fascinerend!! En iemand die gewoon ook Dawesome Novum gebruikt! Ik doe er zelf te weinig mee terwijl ik weet dat het prachtige dingen kan...

dank! ik heb veel met Novum gewerkt, en zal dat blijven doen, heel wat presets staan er nog te wachten die als basis kunnen dienen. pracht synth, spectral-granular, heerlik! soms komt het later, ook wel vaker -vanzelfsprekend- meegemaakt, een soft synth gekocht, die je geheel aanspreekt, en pas na een tijd komen de presets, en de verwerking in tracks. het heeft soms tijd nodig.

Novum werkte vrijwel meteen in tracks....
 
Heerlijke nightmare fuel! Ik stel mij een David Lynch of Tetsuo: the Iron Man-achtige film voor waar het even goed misgaat met de hoofdpersoon.
 
Ik vind het gezellig, hoe we dan jaarlijks zo bij elkaa///v v/zav /////v//////////vn nkknk......// //vink...//// IVNINVVIIIIINK////OVERRR///HEEERRSS....ts>>t>T>TTTT


.
 
Bijzonder as usual. Knap gemaakt. :okdan:
Ik zou persoonlijk meer hebben met een "instrumentale versie", dus zonder vocals. Maar niet op letten verder, dit is jouw ding.
 
Lekkere experimentele track, dark, industrial in de bekende Vink stijl, ik heb met interesse geluisterd naar je bijzondere brouwsel.
Waar ik soms wel 'ns commentaar kreeg dat m'n track niet in het gangbare patroon paste kan jij er ook wat van in ieder geval!
 
Heerlijk, dit. Tussen al de vlotte deuntjes en gladde 'treks' iets met lef en een eigen gezicht. I love it.
 
Doe het je niet na! Je moet wel in de juiste stemming zijn voor zo’n nummer.

Creatief stukje werk geleverd!! 👍
 
Heerlijke nightmare fuel! Ik stel mij een David Lynch of Tetsuo: the Iron Man-achtige film voor waar het even goed misgaat met de hoofdpersoon.

ha! ha! david lynch, vanzelfspreked, én Tetsuo!! zeker als ik een soort van traditie of hoe je het noemen wilt, deze moeten worden genoemd. eigenlik haal ik uit een veelheid van 'bronnen', het 'ritme'....

dank!!!

Ik vind het gezellig, hoe we dan jaarlijks zo bij elkaa///v v/zav /////v//////////vn nkknk......// //vink...//// IVNINVVIIIIINK////OVERRR///HEEERRSS....ts>>t>T>TTTT


.

zo. daar zit je dan. stoter. michiel.... hè hè hè..... thanks!!!! :halleluja

Bijzonder as usual. Knap gemaakt. :okdan:
Ik zou persoonlijk meer hebben met een "instrumentale versie", dus zonder vocals. Maar niet op letten verder, dit is jouw ding.

dank! toen ik las instrumentale versie, dacht ik die bestaat er.... maar het proces was zo snel gegaan, de vocals zijn toch heel snel toegevoegd. ik ontdekte dat de instrumentele versie ergens staat inderdaad, openbaar.... zal ik na de uitslag van de contest, om de threads niet vervuilen wel, delen, valt ook wel onder het deel: 'hoe ziet het projekt eruit'....

ik zal er verder op niet op letten! haha, ik vind zelf het met de zang er bij sterker, al is in de instrumentale versie ook krachtig. voor later....

dank!

Lekkere experimentele track, dark, industrial in de bekende Vink stijl, ik heb met interesse geluisterd naar je bijzondere brouwsel.
Waar ik soms wel 'ns commentaar kreeg dat m'n track niet in het gangbare patroon paste kan jij er ook wat van in ieder geval!

hè hè thnx! experimenteel/dark én industrial, wat in wezen natuurlik oerindustrial ook was; eksperimenteel.... meerdere hebben de 2 pilaren aangegeven; in andere bewoordingen soms; rauw/eksperimenteel b.v.

maar dat was, o o o ik ga herhalen, zeker de bedoeling hier, eens rauw rammen (met een twist toch...) én eksperimenteel, zagend door het rauwe...

ik krijg nu het flauwe woord patroonheilige binnen; natuurlik vanwege het woord patroon, heerlik toch patronen doorbreken (al is dat niet zaligmakend, of wel? zaligmakend, wow, direkt ga ik nog "citeren" uit dionysius de areopagiet.... engelen, etc. gothiek.....)

dank!!!!!!!


Heerlijk, dit. Tussen al de vlotte deuntjes en gladde 'treks' iets met lef en een eigen gezicht. I love it.

wow! dank! dank! :halleluja

Doe het je niet na! Je moet wel in de juiste stemming zijn voor zo’n nummer.

Creatief stukje werk geleverd!! 👍

zeker, de stemming moet er zijn. ik noem persoonlik voorbeeld; Swans, alles vind ik goed van hun, en buiten misschien, hoe heet ook al weer..., zijn er aantal platen, die ik alleen in een bepaalde stemming kan opzetten, en dan zeer goed binnendringen. in andere stemmingen, kom ik er niet zonder kleerscheuren uit. het is vooral overigens Filth/Cop/Greed/Holy Mony, de anderen kan ik in meer stemmingen op zetten...


dank voor je kompliment!!
 
k snap je opmerking zeker, en er bestaat een remix van een ander nummer. goed... maar we gaan naar je 2e reaktie, zo..
kan ik die remix van dat andere nummer ergens luisteren? ben best benieuwd hoe dat zou klinken :)
 
kan ik die remix van dat andere nummer ergens luisteren? ben best benieuwd hoe dat zou klinken :)

op dit moment is ie even offline, moet weer online komen, de remix, is een EP geworden, samenwerking. even tussendoor hier. wanneer weer online te luisteren, geef ik een GIL.
 
Back
Top