Vink - The Comets Look Strange Tonight

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.471
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
The Comets Look Strange Tonight

gemaakt in Bitwig Studio 4.0.8

4 x Vast Dynamics Vaporizer 2
2 x Dawesome Novum
alle MPE presets, van scratch, incluis de samples die er voor gebruikt zijn, i.e. in eigen huis gebrouwen.
samples voor Vaporizer 2 (wavetable synt), via resynthesis, als wavetables, en in 1 instantie speelt dezelfde sample mee in granular mode... (Vaporizer 2 heeft ook een sampler aan boord...)

(zoals altijd, hè, vanuit sounds bouw ik tracks....)

gespeeld met MPE; Roli Seabord Block Surface (2 x Seabord Block - 2 x Lightpad M Block)

2 x Reason Rack Plugin
elk met Pattern Mutator (startpunt: een eigen sequentie, daarna de magie van mutation...)
naar Noise Engineering Basimilus

voor de drums...

vocals; sadà; inserts: MadronaLabs Virta, EQ+, Softube Tsar-1, IKM Comprexxor.

post-produktie in Wavelab Pro 11.1

droge inleiding, want het gaat om het effekt geproduceerd.

de tekst? de basis:

i'll dress you up - cities
i'll dress you up - engines
i'll dress you up - panting nothing
i'll dress you up - lights
i'll dress you up - saliva

panting nothing

----

good luck!



 
Ik heb al een paar dingetjes van jou gehoord buiten de contest ook. Ik weet nooit zo goed wat ik ermee moet haha.
creepy soundtrack achtig, knap gemaakt.

Maar heb je die skills wel eens gebruikt in een wat meer ritmische context?
Het geeft me vaak (een beetje) vibes van die mexicaanse electro zoals gemaakt door hocico/dulce liquido (jou werk is wel complexer).
Ik zou er gewoon benieuwd naar zijn hoe dit zou klinken als het omgebouwd zou zijn naar een super harde dyistere gore electro plaat.
 
Jeetje, wat moet je hiervan zeggen? Ik vind het net als kunst: het is wat het is en daar moet je geen kwalificaties als mooi of lelijk op plakken. Dreigend en fascinerend zeker wel. Als ik het puur als liedje benader, mis ik wel een beetje opbouw. Het houdt opeens op. Maar misschien snap ik er wel helemaal niets van? Oh nee, dat is het leuke bij kunst, iedereen heeft gelijk 😉
 
Hey Arjan, je hebt jezelf wel echt overtroffen met deze track, duister en rauw en een nog nooit eerder gehoord effect op je voice. supertrack! Ik zag dat je hem eerder had gepost maar dat ik hem blijkbaar destijds had gemist. :mega:
 
heb hem nu vaker dan 1x beluisterd omdat ik me niet kan ontdoen van het idee dat hier iets in zit wat ik heel lekker vind.
(zoals ik eerder al melde doet ie me hier en daar denken aan aggrotech achtige electro, en daar hou ik erg van).
Ik denk dat ik vooral de vocals heel erg sterk vind in deze track.
Ik ben net klaar klaar met alle ingezonden tracks minimaal eens beluisteren op mijn goede speakers en heb daarbij 21 van de 70 tracks gekozen om nog eens extra aandachtig terug te luisteren, daar zit deze, ondanks dat ik hij wat schuurt bij mij, toch tussen :)
 
Lekker rauw. Moest de boel wel zachter zetten anders gingen mijn oren bloeden :)

Ik vind het een kunstig stuk
 
Jeuz wat een ritueelheid weer!
Eh en dan nu ... wel ja ik had daar net geen verbouwereerdheid?
Echt wel :okdan:
 
Kunstwerkje hoor! :okdan: Gaaf hoe je zo'n duistere sfeer neerzet. Ik zou je muziek niet graag in het donker tegenkomen. ;)
 
Op een of andere manier doet de muziek van Vink mij soms denken aan Hellraiser. Zo ook deze.
Je moet het maar doen. Ik zou het niet kunnen. STEM!
 
Weer typische vink track. Als intermezzo tussen tracks die meer mijn ding zijn zou ik het wel kunnen behappen. Ik hoor progressie in je sound design. De effecten op de vocal vin'k goed gedaan.
 
Ergens op een techno industriële wereld waar techno indianen hun trommels laten klinken
en verder kletsen over kleine dingen enzo... ;)

Mooie soundscape weer!:okdan:
 
En weer een beleving in een niet te evenaren eigenzinnige stijl, knap gedaan :okdan:
En ja, ik vond m ook eng. Denk ik door de stem, die is raaaar 8D
 
Back
Top