sadà\exposadà - (Dragon (Prophecies))

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.471
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
(Dragon (Prophecies))

gemaakt in Cubase Pro 11

- Rhizomatic Plasmonic (MPE)
- Klevgrand Tomofon (MPE)
- Dawesome Novum (MPE)
- Cherry Audio GX-80 (Poly aftertouch..)
- Reason Rack Plugin; Pattern Mutator die Noise Engineering Basimilus Iteratus and Basimilus aandrijft...

vocals bij sadà, inserts: Izotope Neoverb and IKM Comprexxor (en reversed.... de laatste snippet... time-stretch...)

1 send: accSone Crusher-X 10

alle presets, samples en audio model (voor Tomofon) uit eigen keuken, zoals altijd (nou ja, soms een uitzondering, 1 keer per jaar...)

post-produktie in Wavelab Pro 11

 
Weer een gezellige ouderwetsche en ambachtelijke vink-track. Lekker man. Catchy refreintje. ;)

De laatste minuut zou een eigen stuk kunnen vormen..? Die rust en textuur (en duisternis), maar dan wat uitgestrekter..? Had net drie kwartier lang de soundscape van @Freakydile op staan, dus wellicht ben ik daar nog wat mee in tune..
 
Weer een gezellige ouderwetsche en ambachtelijke vink-track. Lekker man. Catchy refreintje. ;)

hè hè.... thanks!

De laatste minuut zou een eigen stuk kunnen vormen..? Die rust en textuur (en duisternis), maar dan wat uitgestrekter..?

klopt, maar op 1 of andere wijze, al zit er zeker de mogelikheid in om deze track langer te duren, is dit gewoon puur op het gevoel dat het deze lengte moet hebben.

en snap dat je na zo'n lang soundscape, ja dan zit de stemming erin! idd kort voor mijn doen, zeker gezien het aantal synths, ik gebruik niet zo heel veel, maar ik bouw nu op, dat ik echt meer lading synths der in gooi, die voor de verschillende 'passages'.

ik had nog wel een idee voor een Part 2, maar meestal, of eigenlik doe ik dat. ik heb dat wel vaker...

en tegenwoordig hergebruik ik ook mijn eigen presets, de GX-80 zal nog wel weer eens langskomen, goed wederom een uitweiding.

:halleluja

Wow, weer een fantastische duistere track. Onaardse sfeer met lekkere vocale accenten en mooi einde :okdan:

thanks!!! ja, wederom over het einde, ja dat vind ik zelf zeer geslaagd.

de vocalen, ik heb een hele vocal track ingezongen, maar dat werkte niet. dan moet gewoon meerdere takes opnemen, andere tekst invoegen, andere manier van inzingen etc.

maar ik begon te knippen, want dacht dat kan het gaan oplossen, en dat werkte enigszins, maar niet krachtig genoeg. en dan de simpele reverse truc, die hier erg goed uitvalt.

de 3 vocal snippets of aksenten, zoals je ze noemt, wat inderdaad de precieze term is, zijn alle 3 identiek, behalve de laatste heeft een timestretch behandeling gehad, onhoorbare timestretch, was ook niet ekstreem..

dus de vocals, werden aksenten, en dat werkte gewoon heel erg voor deze fantastische duistere track... onaards! ja mooi term, al is het wel chtonisch kwa aard......
 
Back
Top