sadà\exposadà - These Were The Dreams

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.471
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
gemaakt in Ableton Live 11.1 Suite

alle samples en presets home brewed

3 x Simpler
1 x Parsec (Reason Rack Plugin)
1 x Unfiltered Audio LION (MPE)
1 x Dawesome Abyss (MPE)

en een reeks effekten...

mastered in wavelab 11 Pro
post-production in SpectraLayers Pro 8

(definitieve of alternatieve versie . . . van These Are The Dreams)

 
Dit klinkt weer uitstekend, beetje duivels - dat dan weer wel, maar een blije track zou niet meer bij je passen na al die doom-achtige brouwsels van je. Dat loop geluidje is net een soort heipaal in de verte, goed gedaan! en je voices klinken alsof je een soort ritueel aan het uitvoeren bent. Ik hoop niet dat alleen het luisteren van deze track al een deurtje open zet naar een donkere dimensie :D. Algehele sfeer: Macaber in de positieve zin van het woord.
 
Dit klinkt weer uitstekend, beetje duivels - dat dan weer wel, maar een blije track zou niet meer bij je passen na al die doom-achtige brouwsels van je. Dat loop geluidje is net een soort heipaal in de verte, goed gedaan! en je voices klinken alsof je een soort ritueel aan het uitvoeren bent. Ik hoop niet dat alleen het luisteren van deze track al een deurtje open zet naar een donkere dimensie :D. Algehele sfeer: Macaber in de positieve zin van het woord.

:halleluja:duivels:

deze track was bijna mijn doem, de basis is al 2 jaar oud, These Are The Dreams, stond al een tijd, pas vorig jaar op Soundcloud gezet, of eerder, denk dat ik met de datum heb gerommeld...
er zat altijd een heel vervelend artefact in... wat een obsessie werd... maar is makkelik te verwijderen, zelfs na mastering met Spectralayers..

een paar maanden geleden heb ik het omgegooid, ik vond het niet meer werken en het was een WIP, of ik kom gewoon niet verder meer, met wat er stond.

op 1 of andere wijze, de basis is simpel, simplers, 2 ritmische loops, dezelfde sample (met Reason gemaakt...), en Parsec, die ik 'Deep Sea' als track heb genoemd, zo klinkt ie soms.
die 3 dingen bij elkaar kon ik niet loslaten, ze gaven me veel, maar het uitbreiden was doom! doom!

ik heb de LION preset, o zeker veranderd, want deze was geen MPE, in de vorige versies (want oorspronkelik met Live 10), en er stond al Vitamin op... maar met wat spectrale trucage en de Hybrid Reverb, werden het 'Screams'... een mooie MPE loop, die me eindelik, gevoelsmatig verder bracht.

de vocal sample, is "ingezongen" op een field-recorder, want studio stond uit, bijna goed in het ritme.. ik heb dat niet aangepast, en sowieso speelt ie een oktaaf lager.

en toen sprong het open; dit was wat het nodig had. Abyss toegevoegd, een eigen MPE preset flink aangepast aan de sfeer.

en het arrangement.

ik maak -vrijwel altijd- het in session view, en record via clips aan/uit zetten... op gevoel...

zo is het einde een klankkombinatie die ik nooit eerder had met dit nummer, en dat voelde goed.

het is inderdaad het uitvoeren van een ritueel, het is een ritueel nummer, en ik kon het zelf nooit loslaten, en nu eindelik; via een stem-sample, had ik iets, om alles wat meer bijeen te brengen en toch genoeg dissonantie om het rauwe gevoel van de ritmische loops en Parsec over te houden, meer dan genoeg.

de heipaal in de verte, inderdaad, een ritme dat me -ik herhaal, maar dat doen deze doom dreams ook!- steeds weer pakte, wellicht was ik er zo in opgesloten, wat het mezelf bracht, dat het het er uit breken... ik bedoel een tegenstrijdig gevoel dat toch samenhang vertoont te kunnen injekteren, zeer moeilik was.

uiteindelik is het in shocks, in de afgelopen maanden tot dit gekomen, de doom....

macaber was zeker het beoogd effekt... en het rituele... duivels! ja! ha!

vandaag ook geluisterd op den referentie, het werkt.

dank!!!

p.s. een poort naar een andere dimensie is het... een portal....

p.p.s. ik merkte vandaag pas op, wellicht was dat al aanwezig, dat ik dat voelde, het heeft wat ouwerwetse industrial invloeden, o.a. van Laibach en THrobbing gristle, bij elkaar..

p.p.p.s. en wéer stem-achtige klanken in deze track, die niet met formants zijn gekreëerd, op een of andere wijze moeten ze vaak een 'plek' krijgen.
 
heftige track, deze zou niet misstaan in de laatste matrix film, dat donkere sfeertje zit er perfect in.
 
Zou inderdaad niet misstaan als begeleiding van een satanistisch ritueel. Satan hemzelf aan het werk!

Niet iets voor bij de afwas, maar dat had ik ook niet verwacht toen ik op play drukte.

Wat is het verschil tussen masteren en post-productie, waarom gebruik je nog twee extra software paketten?
 
heftige track, deze zou niet misstaan in de laatste matrix film, dat donkere sfeertje zit er perfect in.

dank!! (de laatste (nog) niet gezien.. eigenlik besef ik nu, dat Science Fiction zeker invloed heeft op het werk... sterker dan ik altijd dacht, beter gezegd.. (maar valt the Matrix onder SF? daar zou ik met een zeer goede vriend uren over door kunnen zagen. heerlik!))

heftig is ie zeker, zoals ik al schreef, is dit een 'oud' projekt, dat in periodes werd opgepakt, om er iets van te maken. voel eigenlik (wederom eigenlik) best een soort van verbond, met deze track, alsof dat niet met andere tracks is, maar hierin zit iets... goed... de innerlijke ervaring......
Zou inderdaad niet misstaan als begeleiding van een satanistisch ritueel. Satan hemzelf aan het werk!

Niet iets voor bij de afwas, maar dat had ik ook niet verwacht toen ik op play drukte.

Wat is het verschil tussen masteren en post-productie, waarom gebruik je nog twee extra software paketten?

wanneer ik het woord satan lees of hoor moet ik altijd denken aan Sweet Loaf van de Butthole Surfers....

satan zal zeker eens de afwas moeten doen, dunkt me, overigens, terzijde, ná het satanistisch ritueel. hoort bij het werk....
"Ontleend aan christelijk Latijn Satan, Satanas ‘duivel’, dat via Grieks satãn/satā́n, satanãs ‘id.’ teruggaat op Hebreeuws śaṭān ‘tegenstander, vijand’.
Satan was niet de naam van één speciale duivel, maar had betrekking op elke engel die door God werd uitgestuurd om mensen te dwarsbomen. Om deze reden werd het Hebreeuwse woord in de Griekse Septuagint ook vertaald als diabolos" (bron; etymologiebank.nl; heerlikke site... ik heb een etymologische tic...)

flauw.

satan hemzelf aan het werk. er is zeker 1 iemand die me ooit de duivel heeft genoemd, de duivel zelve... haha...

het verschil tussen masteren en post-produktie? oeps... ik denk dat het komt vanwege dat ook RX Advanced, b.v. en SpectraLayers noemt het zelf ook, wanneer ik het me goed herinner, post-produktie.

er is een verschil... zeker...

goed, ik zag zelf al, waaorm noem ik het zo? in SpectraLayers (die ook als editor in Wavelab 11 Pro te gebruiken is), kon ik wat opruimen, wat op een andere wijze niet lukte, klinkte bijna als clipping maar is het niet, en daarom onherkenbaar. behalve in een Spectogram. dat heeft Wavelab ook, die mogelikheid, maar Spectralayers is simpelweg preciezer, en ik ben dat ding gewend, meer voor het maken van geluiden, maar gebruik het ook voor, ahum, post-production, wat meer een sounddesign karakter heeft én het opruimen van allerlei zaken die niet er in thuis horen (hums, clicks, bijgeluiden.., de 'room', etc.) voor een bepaald resultaat..

sja, geen ekspert...

en nu weer al te lang uitgweid, satan moet verder!
Beetje te duister voor mij ;)

aangezien Satan hemzelf aan het werk! is geweest, is deze opmerking zéer te begrijpen en in te voelen....
 
"Ontleend aan christelijk Latijn Satan, Satanas ‘duivel’, dat via Grieks satãn/satā́n, satanãs ‘id.’ teruggaat op Hebreeuws śaṭān ‘tegenstander, vijand’.
Satan was niet de naam van één speciale duivel, maar had betrekking op elke engel die door God werd uitgestuurd om mensen te dwarsbomen.
Ah, ik dacht dat dé Satan heerser was over de gevallen engels die het duivels werk doen. Maar hier zijn vast verschillende visies op vanuit verschillende boeken/religies met verschillende interpretaties. Boeiend is het wel, het concept van satan.

Ik moet nog onderzoeken wat voor satanswerk er allemaal mogelijk is voor mastering/post-productie om tot betere resultaten te komen, dus ga eens kijken naar de pakketten die je noemt.
 
Laatst gewijzigd:
Ik zie er onmiddellijk Eyes Wide Shut bij, en ook wel een beetje Damien. Maar dus echt goede klanken/sound design, en hele goede sfeermakerij.
 
Ja lekker fijn duister sfeertje weer, vet hoor! Maar ik vind het eigenlijk best een relaxte en rustige track (en zeker voor jou doen :P), best meditatief dus. (Vink z‘n interpretatie van ambient :D)
 
Ja lekker fijn duister sfeertje weer, vet hoor! Maar ik vind het eigenlijk best een relaxte en rustige track (en zeker voor jou doen :P), best meditatief dus. (Vink z‘n interpretatie van ambient :D)

haha, da heeft ie zeker, deze track, dark ambient... ja voor mij heeft ie beide kanten eigenlik, een rustgevende en duistere kant, en ik houd niet van denken of schrijven in tegenstellingen, maar wanneer ik hier over doorga, ga ik over de 1000 of 10.000 karakters heen die voor bericht de limiet zijn...

of rustgevend en duister.. pfff.... maar je hebt zeker iets te pakken, het ding is nog vers voor mij, zeker vanwege dat het zolang heeft geduurd totdat ie af was, waarom ik dit verder wilde uitwerken, en via een draai tot dit kwam. of een draai of 2...

ik stop met brabbelen... je zegt het perfekt (wilde nog iets over mijn Coil-tic zeggen, maar kan het niet precies uitleggen, dus, ik mijmer door...).

dank!!!!!!

:halleluja
 
Cyberpunk achtige Industrial ambient...:okdan:
Gaaf hoor...:okdan:
Werkt relaxerend... :z:okdan:

thnx!

cyberpunk industrial ambient - relaxerend!
voor anderen satanistisch ritueel - laxerend! :beard:

ha!

heerlik!

:halleluja


Ah, ik dacht dat dé Satan heerser was over de gevallen engels die het duivels werk doen. Maar hier zijn vast verschillende visies op vanuit verschillende boeken/religies met verschillende interpretaties. Boeiend is het wel, het concept van satan.

Ik moet nog onderzoeken wat voor satanswerk er allemaal mogelijk is voor mastering/post-productie om tot betere resultaten te komen, dus ga eens kijken naar de pakketten die je noemt.


satan is een dubieus figuur, in meerdere opzichten, vooral ontstaan uit traditie, denkwijzen, etc. veel interpretaties of stromingen inderdaad. die ik ook niet allemaal ken..

de pakketten werken voor mij zéer prettig, maar dat is persoonlik (wavelab is net uit de aanbieding, 40%, spectralayers koop je soms voor 50% sale, in sale de beste prijzen dus..).

Ik zie er onmiddellijk Eyes Wide Shut bij, en ook wel een beetje Damien. Maar dus echt goede klanken/sound design, en hele goede sfeermakerij.

Eyes Wide Shut, zelfs, ha! thanks!!!
 
Laatst gewijzigd:
Prach-tig. Rijk, harmonieus, spannend sounddesign... én je meest dansbare tot dusverre, haha. :)

Zonder gekheid, met deze zou je prima een (zware) techno-set kunnen openen.
 
Laatst gewijzigd:
Boeiende texturen

dank! texturen daar gaat het om, en meer, natuurlik; het effekt geproduceerd..

Prach-tig. Rijk, harmonieus, spannend sounddesign... én je meest dansbare tot dusverre, haha. :)

Zonder gekheid, met deze zou je prima een (zware) techno-set kunnen openen.

dank! en haha.... en echte haha, heur... ja klopt, dit ding heeft veel 'zijden'. daarom zo geobsedeerd om het af te maken. (dit was 1 van de projekten die nog af moest, ik ga aan meer werken, we hadden er nog over.. ze zijn te goed om niet uitgewerkt te worden, of te goed, te schetsmatig soms, maar ik voel dat er iets krachtigs uit kan komen. maar het is nog een lijst van projekten).

ik zie het me wel voor me, en voel het, een zware techno set openen; LIGHTS!
 
Back
Top