sadà\exposadà - These Are The Dreams

Hmmm ik vind dat spectral distortion geluid niet om aan te horen. Ik xoi fie eruig halen en wat andere elementen toevoegen.
De opname clipt ook.
 
Zwaar en dreigend, zoals we van je gewoon zijn :)

Ga je er nog op zingen?

Coole sounds.. tikkeltje te repetitief nog.

Veel succes,

Jan. ;)

ja de sounds zijn cool, vind ik zelf ook, de bron is eigenlik heel maf (een reason "chain", gemangeld..). dat repetitieve, dat krijg je snel met, als je met sessions werkt. maar ik kan nog wat gladstrijken, er is nog werk te doen.
zang komt er zeker bij, en dat zal het nummer geheel anders maken.

Lekker donker, abstracte dreigende sfeer. Wat Jan zegt; dat dominante, bijna percussive, geluidje zou af en toe ook op lager volume mogen waarbij dan ruimte zou zijn voor iets anders.

goede tip, het is een percussive geluid, want valt precies in bars, maar sja, een wat vreemde percussive geluid.... ga ik mee eksperimenteren, met je opmerking.

Hmmm ik vind dat spectral distortion geluid niet om aan te horen. Ik xoi fie eruig halen en wat andere elementen toevoegen.
De opname clipt ook.

spectral distortion? ik gebruik wel een vorm van spectral distortion, in de bron. is het werkelik spectral distortion. maar door de stappen er na, in spectralayers wat weggesneden, gerepitched en timestretch, 2 samples van dezelde bron (en de parsec heeft 2 generator, 1 daarvan gebruikt 1 van deze samples ook...).
er zijn nogal wat stappen gemaakt, ook in simpler, je hoort soms zo'n ting geluidje, is een artifact, door de warp, weet even niet welke warp methode ik heb gebruikt. dus de samples zijn in vele stappen gemaakt.
de LION en de parsec zijn beide ook ineengedrukte geluiden. de LION heeft wel een grain effect erop, de ingebouwde. en de filter staat erg scherp, al vloeit ie wel mee met de keys die je speelt.

ik heb vandaag geluisterd, dat is de beste manier, want gisteren gemaakt (nou ja de versie hier).
ik vind m wel goed klinken... er zitten geen frequenties boven 5Khz in, heel soms ergens iets rond 8Khz, of zo, de ting...

ik begrijp wel dat het scheurende geluid tegen kan staan, ik heb nog geprobeerd er wat meer uit te halen, in de zin van meer lucht, wat meer in het hoger spectrum, maar dat nam de kracht af er vanaf. alles moest 'laag' gespeeld worden. dat geeft wel de bizondere sfeer, in mijn oren.

toch neem ik je opmerking mee. ik moet er nog aan werken, kan ook zijn dat het zo blijft, met wat kleine aanpassingen, en de zang natuurlik.

clippen? in ableton clipt niks, in wavelab pro, heb ik louter met process de LUFS naar -14 gehaald (integrated), ik gebruik altijd true peak, en die geeft netjes -1.1 dB aan. ik gebruik ook t-racks metering erbij. ze wijken soms wat af, niet kwa peaks. het resultaat ook beoordeeeld, natuurlik. dus ik begrijp niet wat je bedoelt met dat de opname clipt, of ik mis iets, of soundcloud doet iets. ik heb het net via soundcloud geluisted, soms wil soundcloud inderdaad een artifact toevoegen (zoals in de simpler gebeurde, maar die werkte zo mooi), maar het is vrijwel precies goed.

bedoel een tikje, dat kan aan herstartende samples liggen, ik heb er op gelet. ik hoor het volgens mij 1 keer, of zo. en eigenlik niet storend. veeg het wel weg, waarschijnlik (spectralayers). en simpler staat zo ingesteld dat ie tikjes weghaald (werkt niet altijd..). dus hier ben ik een beetje "lost"

goed. dank voor het luisteren en je opmerkingen! alle opmerkingen waardeer ik, en neem altijd alles mee, al ben ik er soms niet mee eens, is het wel zo dat ik toch er van leer.
 
Ik zou er zeker zang aan toe voegen, maar dan een ijle vrouwenstem. Vanaf 1:14 duwt het geluid mijn oren (op een koptelefoon geluisterd) dicht, daar kan het zeker lucht (of sleutelen aan de frequenties) gebruiken. Wel zit er in de tonen van het ritme een melodie, die je dus zou kunnen gebruiken. Hetzelfde drukkende geluid komt terug rond 4:11 en daar zou ik het weglaten, gewoon met die warme lage tonen uitfaden. Mijn 0.1%.
 
Mooi, maar mist nog wat
rond 2 minuten verslapt mijn aandacht daar mag nog wat nieuws
 
Heel knap neergezet; deze duistere sfeer.
Toffe percussie ook.

dank, robi. de percussie is op een maffe manier ontstaan, al beschreven, door veel programma's heen gehaald, en de bron was al maf gemaakt...

Ik zou er zeker zang aan toe voegen, maar dan een ijle vrouwenstem. Vanaf 1:14 duwt het geluid mijn oren (op een koptelefoon geluisterd) dicht, daar kan het zeker lucht (of sleutelen aan de frequenties) gebruiken. Wel zit er in de tonen van het ritme een melodie, die je dus zou kunnen gebruiken. Hetzelfde drukkende geluid komt terug rond 4:11 en daar zou ik het weglaten, gewoon met die warme lage tonen uitfaden. Mijn 0.1%.

ik zal die drukkende geluiden aanpakken, denk ik.

Mooi, maar mist nog wat
rond 2 minuten verslapt mijn aandacht daar mag nog wat nieuws

ja, ik heb ableton al een jaar, en de push 2, ik kan er mooie schetsen in maken, maar door jouw reaktie snap ik nu pas dat ik te veel in maschine denk, de ideas view is voor mij makkelikker om veel meer variatie aan te brengen. maschine werkt vooor mij beter, ik denk niet te veel in maschine of juist wel.. wat wil ik zeggen.
de session view in ableton heeft is in de zin beperkt, maar wellicht zie het verkeerd.

de ideas view in maschine laadt je per scene, alle patterns zien, alleen 1 kun je kiezen per track natuurlik.

in ableton gaat dat anders, het is horizontaal... nou ja, onbegrijpelik wat ik nu zeg. ik moet een methode vinden veel patterns te maken, en die overzichtelik te houden. in ableton. wellicht zie ik iets over het hoofd.

waarom werk je dan niet in maschine, simpler geeft soms mogelikheden die ik nodig heb, zoals in deze track.

wellicht zal zang werken, de aandacht er bij te houden. maar zeker meer afwisseling, al lukt me dat ook wel. op 1 of andere wijze knoei ik nog te veel in ableton.

EDIT: allen bedankt voor het luisteren en de opmerkingen, ik heb er veel aan. ga er morgen rustig aan verder werken. en eens bekijken wat ik beter kan doen.
 
Back
Top