thé Expanding Your Mind Hurts Entanglement

Ik vind het bij je laatste goed werken dat er meer (open) ruimte is in de mix. Geeft mij als luisteraar het gevoel dat ik nog beter de details van het geluid mee krijg. Qua met name lengte/einde voelt het nog wat onaf.

dat was ook eens de bedoeling dan alles stapelen... die neiging heb ik zeker.... alles stapelen... geeft weer een ander inzicht mee... dank!
 
Ik vind het bij je laatste goed werken dat er meer (open) ruimte is in de mix. Geeft mij als luisteraar het gevoel dat ik nog beter de details van het geluid mee krijg. Qua met name lengte/einde voelt het nog wat onaf.

Zelf heb ik met dit soort tracks het idee dat het nooit echt 'af' kan zijn. Ik denk dat het wel beter tot zijn recht komt in combinatie met beeld. Hetzij abstract computergegenereerd of iets van een spannende horrorscene ofzo.
 
Rigor (Prophecies)
Mooi gepitchbend geluidje, lijkt wel vocal-achtig, dan weer strijkerachtig. Klinkt mooi in samenhang met het monotome laag. Ben hem voor de 4e keer aan het luisteren, maar zie geen beelden of scenes, zoals bij veel andere tracks van je. Vind het alleen fascinerend :walker:
 
Zelf heb ik met dit soort tracks het idee dat het nooit echt 'af' kan zijn. Ik denk dat het wel beter tot zijn recht komt in combinatie met beeld. Hetzij abstract computergegenereerd of iets van een spannende horrorscene ofzo.

"wat af is, is niet gemaakt", een uitspraak van Paul Valéry (en ook de titel van een vertaling essays van valéry).

ik kan zeker het gevoek dat het "af" is, in zekere zin, verdwijnt wel in een soort van "afgrond" vaak, ipv zoals vroegah bij symfonieën, er altijd een bang was, dan wist wanneer je moest klappen. (nou ja niet altijd, maar wel vaak..)

Rigor (Prophecies)
Mooi gepitchbend geluidje, lijkt wel vocal-achtig, dan weer strijkerachtig. Klinkt mooi in samenhang met het monotome laag. Ben hem voor de 4e keer aan het luisteren, maar zie geen beelden of scenes, zoals bij veel andere tracks van je. Vind het alleen fascinerend :walker:

dank!!

eigenlik heeft je reaktie er toch toegeleid, om wat er nu staat niet te veranderen, maar wel uit te breiden; en @Jason31 ; er staat nu de Multitap Delay van Steinberg op de voices, een preset, die licht werkt eigenlik, zeker in de mix, maar nog wat met delay taps, en pitchbends werkt, en andere effekten..

dus (Rigor (Prophecies)),

wat is er veranderd:

toegevoegd; Physical Audio Preperation (2e instanties), die met kleine stukjes, de boel wat aan elkaar rijgt, en wat meer tensie geeft, al vanaf het begin..

de Multitap Delay van Steinberg op Augmented Voices.

én Dawesome KULT (MPE, eigen preset)

KULT en de 2e nieuwe instantie van Preperation, spelen op het laatst alleen door...

ook de link is veranderd, van privé naar openbaar, dus: (EDIT: dan blijf ook via de oude link bereikbaar, wist ik niet... dus eerdere versie overgeschreven, dit is versie 6. de eerste 4 versies zijn echt verloren...)



ik probeer vanuit wat er staat nu, het ding te 'voltooien'.
 
Word lid van Synthforum om deze tekst te zien!

een WIP;


IK voel me aangesproken ;) Knap man, je brengt mijn brein weer op plaatsen waar het nooit geweest is!!!
 
Met symfonie-orkest?

ja zo klinkt het wel, haast..... zal nog eens een screenshot plaatsen van Abyss, die doet het in zijn eentje, en natuurlik de Physical Audio synth....

IK voel me aangesproken ;) Knap man, je brengt mijn brein weer op plaatsen waar het nooit geweest is!!!

dank!!! :halleluja

Muziek die je nergens anders hoort. Heb weer geboeid geluisterd =)

wow, dank!!!

Prachtige soundtrack weer Vink. Activeert je fantasie, heel beeldend 👍👍👍

en wederom dank!!

ik ga er nog aan werken. niet te veel aan toevoegen, kijken hoe dat gaat werken (vocals, 2e Modus erbij, met vreemd ritme of...), nou ja. of dit blijft het....
 
Mooi man! :okdan: :okdan:
Lijkt wel op de OST van Little Nightmares 1 en 2...
images-22.jpg
images-23.jpg

 
Mooi man! :okdan: :okdan:
Lijkt wel op de OST van Little Nightmares 1 en 2...
Bekijk bijlage 3835945Bekijk bijlage 3835946


ik buig, dank! :halleluja en kende Little Nightmares niet, mmmh, goeie titel...

Een little nightmare is het zeker! Mijn vrouw durft mijn kamer niet meer binnen te komen (ik zet hem op repeat!)

ha! dank! ik vond m juist zeer lieflik, de eerste reaktie, hier..., was toch weer; er zit weer iets engs in, en een andere; alsof uit vanuit een fabriekshal klinkt, vond ik ook wel een goeie, en inzetbaar voor talloze doeleinden!
 
Vind hem ook zeker wat soundtrack achtigs hebben, kan zomaar in een videogame.
 
Vind hem ook zeker wat soundtrack achtigs hebben, kan zomaar in een videogame.

dank!

en een nieuw EYMH.... 3 instanties van Physical Audio Modus, gemaakt in Ableton Live Suite, met de Push 3...

(Definitions (Prophecies))

weet zelf niet wat ik er van vind...

 
dank!

en een nieuw EYMH.... 3 instanties van Physical Audio Modus, gemaakt in Ableton Live Suite, met de Push 3...

(Definitions (Prophecies))

weet zelf niet wat ik er van vind...


Raar dat ik hier heel rustig van werd, heel slaperig ook. Je zou eens moeten laten onderzoeken welke invloed jouw muziek heeft op de luisteraars. Misschien kun je een poll aanmaken met allerlei gevoelens :) Top weer yo, hou je goed!

Gloomy
 
Raar dat ik hier heel rustig van werd, heel slaperig ook. Je zou eens moeten laten onderzoeken welke invloed jouw muziek heeft op de luisteraars. Misschien kun je een poll aanmaken met allerlei gevoelens :) Top weer yo, hou je goed!

Gloomy

vind ik niet raar, alhoewel Modus (zie ook Nieuws) metalen platen en strings (veren) en nog wat andere zaken heeft.. en dus heel metalig klinkt....
kun je er ook vrij zachte, al komt soms net iet scherps langs, maar het is inderdaad wat dromerig gespeeld. om het zo uit te drukken.
het basisritme, is heel easy... dus dat je er slaperig van wordt.... niet vreemd...

een poll! ha, nou, in veel reakties, hier, en elders, kun je die poll al invullen....

blij dat het invloed heeft! dank jan!!
 
gaaf joh!
Horror games like Silent hill en Little Nightmares zou dit goed in passen.


Je moet maar eens naar (via YT) horror games muziek luisteren,
daar zit zoveel aan effecten waarvan je denkt, 'Hee! dat brengt me op een idee!'

Hele mooie soundscape weer! :okdan:
 
Back
Top