Idee

JimmyEyckmans

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2020
Berichten
1.130
Locatie
Belgie
Ik heb een idee en vraag me af wat jullie ervan vinden.
Ik weet niet of het gaat slagen maar ik zou misschien proberen om elk keyboard dat ik koop te "masteren" en bedoel daarmee: met elke stijl van de eerste tot de laatste een beat proberen te maken.
Als dat dan lukt heb ik officieel het keyboard gemastered!

Er zullen VEEL stijlen tussen zitten die mij totaal niet aanspreken, walsen en ga zo maar door: alles moet een beat krijgen. Dat word een challenge!

Wat denken jullie van dat idee? Maar dom of interessant?
 
Als creatieveling lijkt me dit een goede training.
Maar iedere stijl? Waarom niet gewoon veel nummers maken in je eigen stijl? En dan zo nu en dan zelfreflecteren en bepalen welk gebied je meer wilt bijleren?
Voor mij zijn instrument spelen, compositie, ritme, toon en dynamiek het belangrijkste.
Ritme ontwikkel ik het meest door drums te apen of te vinger drummen.
Ook is het leuk en goed om puur iets te bedenken en dan dat te gaan maken en spelen.
Maar goed iedereen kan dat voor zichzelf bepalen.
 
Super plan, zeker met jouw talent! Een (engelse) wals, chacha,mambo enz is net super fijn om doen. Je moet enkel zoeken naar iets dat niet afgezaagd cliché en ellendig is, het bestaat, ik heb t jaren voor publiek gespeeld en gezocht. Niet om zelf te luisteren, maar wel 'op zijn moment' te spelen.

voorbeeldje? Dit is jonger dan je denkt...




iets zoals dit op 3 kwartsmaat zal ook raak meppen wed ik (zeker in België)



Er is zeker nog meer buiten de afgezaagde dingen dat goed is maar dan moet ik mijn koffers induiken en playlists, ben al 10 jaar geleden ermee gestopt en t geheugen is niet zo fris als gehoopt
 
Laatst gewijzigd:
Super plan, zeker met jouw talent! Een (engelse) wals, chacha,mambo enz is net super fijn om doen. Je moet enkel zoeken naar iets dat niet afgezaagd cliché en ellendig is, het bestaat, ik heb t jaren voor publiek gespeeld en gezocht. Niet om zelf te luisteren, maar wel 'op zijn moment' te spelen.

voorbeeldje? Dit is jonger dan je denkt...




iets zoals dit op 3 kwartsmaat zal ook raak meppen wed ik (zeker in België)



Er is zeker nog meer buiten de afgezaagde dingen dat goed is maar dan moet ik mijn koffers induiken en playlists, ben al 10 jaar geleden ermee gestopt en t geheugen is niet zo fris als gehoopt

Mijn doel is zelf iets te creëren ;). Het kan heel simpel zijn als het te moeilijk is, dat maakt eigenlijk niet uit of het een simpel liedje is dan, wat uitmaakt is dat ik er een beat mee gemaakt heb. Andere die gemakkelijker zijn kunnen dan weer wat ingewikkelder zijn ;)
Zoveel talent heb ik niet hoor, je moet gewoon veel dingen uitproberen en luisteren. Iedereen heeft oren dus dat heeft in mijn ogen niet veel met talent te maken ;)
 
Als creatieveling lijkt me dit een goede training.
Maar iedere stijl? Waarom niet gewoon veel nummers maken in je eigen stijl? En dan zo nu en dan zelfreflecteren en bepalen welk gebied je meer wilt bijleren?
Voor mij zijn instrument spelen, compositie, ritme, toon en dynamiek het belangrijkste.
Ritme ontwikkel ik het meest door drums te apen of te vinger drummen.
Ook is het leuk en goed om puur iets te bedenken en dan dat te gaan maken en spelen.
Maar goed iedereen kan dat voor zichzelf bepalen.
Goh het lijkt mij wel leuk.
Na een tijd graken de akkoorden nu eenmaal op en dan word het ellendig om nog iets "nieuws" te maken.
Met deze challenge is dat allemaal het doel niet meer, so what dat ik een akkoorden progressie ergens anders ook gebruik? So what dat het ene liedje wel heel simpel is: is er een beat? Ja. Next stijl :p

Ik denk eigenlijk dat het nog leuk kan worden... maar ik zou het verdikkeme niet weten!

Ik doe dit ook voor mijn plezier, niet echt om ergens te geraken. Heb daarom altijd tegen leren opgezien. Ik weet wel genoeg nu. Nu is het tijd om plezier te maken!

Ieder maakt daar zijn eigen keuze in, zeker, ik ga voor het plezier en dan maakt dat allemaal niet meer uit!

Maar of het gaat lukken? Misschien moet ik binnen een week al afkomen met een gebuigd hoofd om hoe dom ik ben geweest maar het is het risico zeker waard!
 
Ik ga wel slimmer zijn en van elk genre 1 spelen, anders moet ik 20 walsen of schlagers achter elkaar spelen dat komt niet goed. Dus bv eerste van pop, eerst van dance en zovoort. En dan tweede. Denk dat dat beter idee is. Nu slape
 
Volgens mij hebben die keyboards allemaal iets ingebouwd dat als je dat met pc verbind dat het minder goed klinkt. Nu zit ik aan Rock liedje en die kick is veel te luid en ik krijg hem niet minder.
Het is al zover dat ik op het keyboard het heb gemixed met de kick lager te zetten maar dan is ook de rest van de drums lager en trekt het op niets meer.

De Korg had dat ookal dat ge dat allemaal nog moest aanpassen. Volgens mij heeft dat iets met de speakers van het keyboard te maken, dat die daar op afgestemd zijn of zoiets weet ik veel.
Zo gaat dat hier wel niet vooruit eh. Ben weer uren bezig aan die stomme kick.

Kga proberen gewoon de EQ volledig te laten vallen voor de tracks en gewoon masteren, zien wat dat geeft maar als dat allemaal ook niet beter is dan weet ik het niet meer. Dan kan ik al beter gewoon videos maken en spelen vanaf het keyboard. Maar dat kan ik dan alleen als ons moeder weg is waarschijnlijk en dat is ook weer niet leuk.
 
Met cubase heel makkelijk.
Groeten andreos.
Goh met ozone 9 ook eigenlijk hoor maar ik zit altijd dan te denken staat het niet te luid of te zacht. En daarom dat ik naar mastering site ging, dan kon ik niet meer erover zeveren, wat daar uitkwam moest het maar zijn.
Misschien ga ik het masteren ook maar gewoon weer zelf doen, was eigenlijk niet zo moeilijk met ozone 9.
 
Sluit je keyboard op cubase aan.
Op elke track heb je een midifile.
Dan zet je je instrument erop
En kan je je audio perfekt
Mixen.
En dat is niet moeilijk.
Daarna in ozone kijken of je onder de o decibel of lufs zit.
Groeten.
 
Sluit je keyboard op cubase aan.
Op elke track heb je een midifile.
Dan zet je je instrument erop
En kan je je audio perfekt
Mixen.
En dat is niet moeilijk.
Daarna in ozone kijken of je onder de o decibel of lufs zit.
Groeten.
Een keyboard werkt met audio. Niet met midi. Ik gebruik stijlen van het keyboard. Dat is audio. Een echt keyboard dus, geen midi keyboard...
 

Attachments

  • Casio CT-X5000 1.jpg
    Casio CT-X5000 1.jpg
    125,4 KB · Bekeken: 47
  • Korg EK 50 L 1.jpg
    Korg EK 50 L 1.jpg
    118,1 KB · Bekeken: 48
  • Yamaha PSR SX700 1.jpg
    Yamaha PSR SX700 1.jpg
    98,5 KB · Bekeken: 46
Sluit je keyboard op cubase aan.
Op elke track heb je een midifile.
Dan zet je je instrument erop
En kan je je audio perfekt
Mixen.
En dat is niet moeilijk.
Daarna in ozone kijken of je onder de o decibel of lufs zit.
Groeten.
Audio track moet tussen de -3 en -6 zijn of de mix buss zodat als je mastert je nog genoeg over hebt...

Je hebt ook maar 1 track: de audio track uit het keyboard... Mixen is dus zeer moeilijk en je kan eigenlijk alleen kleine aanpassingen doen met EQ.
 
Back
Top