Casio CT-X5000 Stijl 001 Pop: E.D. Pop

JimmyEyckmans

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2020
Berichten
1.130
Locatie
Belgie
Ik had verleden week de Casio CT-X5000 aangekocht, was maar 400€ en de Korg was ook maar 500. Maar wat is het verschil groot!

Ik heb ook lange tijd achter de dingen moeten zoeken, de variaties zijn op een andere manier, van een ander soort blijkbaar, toch bij de eerst stijl.

Doordat het eigenlijk niet zo goed klonk als de Korg zag ik het even niet meer zitten en wilde ik het terug sturen, toch vond ik dat ik nog wel iets ermee kon doen
Toen kwam dan ook het "challenge" idee. Dan maakt dat allemaal niet zoveel meer uit!

Ik heb de eerste stijl onder handen genomen en ben daar eigenlijk wel een tijd mee bezig geweest, uitzoeken hoe ik de variaties zou gebruiken in de track en wat ik ermee wilde doen.
Akkoordenprogressie zoeken en dan maar oefenen.

Het eerste genre op het keyboard is Pop en dit stijl nr 001 met de naam E.D. Pop.

Verwacht geen supersound, dat maakt mij ook niet uit, de beat is er. Nummer 1 is geslaagd.

Heb nog wel voor de mix neutron 3 gebruikt en voor de master ozone 9



Beat 001 is done, op naar 002, nog steeds Pop genre en genaamd Efunk Pop. Zal ik daar ook iets mee kunnen maken of faal ik al zeer vroeg. We zullen zien!
 
Ik vermoed dat de Kick veel te luid stond, ik heb Sennheiser HD26 Pro headphones en die geven natuurlijk geluid. Daarmee dat ik kick hoger zette omdat ik die bijna niet hoorde.
Nu ben ik al een tijd klaar met nummer 003 maar dat is een 8/beat nummer en ik hoor duidelijk verschil tussen volume na het masteren.

Ik heb lang gezocht maar besloot eens via men boxen te luisteren, toen hoorde ik het probleem: de kick staat veel te luid van de pop nummers waardoor dat het hardst klinkt maar de melodie niet echt.
Daardoor mastered die dat op de kick.Normaal gaan de meeste headphones en speakers een bass toevoegen, mijn Headphone niet omdat die natuurlijk geluid geeft, heb die daar voor speciaal in de tijd gekocht.

Bij de 003 echter klinken de andere instrumenten luider en mastert ik het daarop, maar dan klinkt dat vele luider. In principe niet maar dat komt door die Kick, omdat die dan alleen even luid staat als de instrumenten in het 003 nummer. Ben dus even bezig ermee. Zal iets laten weten als de twee nummers klaar zijn, ben er nu bijna denk ik met dit nummer maar ben nog bezig.
 
Na uren zoeken heb ik het EINDELIJK gevonden. Ik was maar met EQ en al die zever bezig maar dat lukte maar niet.
Nu druk ik op 1 knopke om is iets te proberen, per ongeluk dan nog want ik meende er iets anders mee te doen en wat gebeurt er? opeens begint die dat geluid aan te passen.
Heeft met LUFS te maken en NIETS met EQ. Halleluja!
Als mijn theorie klopt, ga het sebiet proberen op ander liedje, dan zou dat ding ZELF na op het knopke gedrukt te hebben dat inkomend volume gelijk te zetten met de 14 LUFS.
Ik was bijna zot aant worden en dacht, tis hoge tijd om te bidden. En ik had al besloten ten laatste om half drie te bidden maar het ging maar niet eh, dat moest eerst in orde zijn.
Tis kwart na twee. Kdenk dat in orde is nu. Als da waar is is da een mirakel zenne!
 
Back
Top