Signals

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.736
Locatie
Nijmegen
Hey, weer wat nieuws gebrouwen, some nasty breakbeat. Ik ga deze nog verder afmixen, maar pas komend weekend, dus tips zijn weer van harte welkom! Main synths (pads &bass) zijn weer de Prophet 6 btw, die bevalt goed!

Maar daarnaast ook wel benieuwd of dit een beetje in de smaak valt, niet te chaotisch?

 
Laatst gewijzigd:
Hmm, vaag, nog eens proberen dan:

signals

Geen idee wat er mis gaat, het is een private link, maar elke keer als ik um paste past ie eea aan naar een soundcloud tag, en werkt hij niet... Ik zal zo eens een ticket inschieten voor de moderators, ik heb nu dus maar de link als gewone link toegevoegd.
 
Laatst gewijzigd:
Ja, heb hem kunnen luisteren... geboeid. Hier is veel variatie in te horen, goed hoor. Dit is niet chaotisch voor mij. Doe Prophet klinkt vet, net een 303 met een bepaald effect erop. Leuke track. Mix en master klinken al heel goed. Doe zo verder!

Gloomy
 
Klink lekker hoor...
chaotisch?
Da's hip! :D
Het is een lekker break nummer met de Prophet in de hoofdrol!
The Prodigy en Aphex twin is hier duidelijk hoorbaar en da's een good thing!:okdan:
 
Cool leuke comments! Stimuleert enorm om het verder af te maken, ik had um bijna niet gepost vanwege misschien het te experimentele karakter, maar dat valt dus blijkbaar reuze mee ;)
 
Leuk nummer. Het is zeker niet te chaotisch voor mijn smaakje. De beats en staccato stabjes vanaf 3:17 vind ik heel vet. Dat trucje met die omlaag gepitchte vocals heb ik nu wel vaak genoeg gehoord. Maar dat zal smaak zijn.
 
Het is zeker niet te chaotisch voor mijn smaakje. De beats en staccato stabjes vanaf 3:17 vind ik heel vet
Vanaf daar is wat is zelf bedoelde met chaotisch ;)
Dat trucje met die omlaag gepitchte vocals
voor mij is het geen trucje, maar deels noodzaak (ik moet het doen met materiaal dat ik voorhanden heb) maar minstens zo belangrijk voor mij is de vibe die daardoor ontstaat (maw ik vind het zelf gewoon lekker klinken ;D)
 
woot doet me al direct denken aan n nummer waar k een soft spot voor heb. Yihaa

Petje af hoor

Kan enkel niet op de titel komen, ik dacht uit de Burial stal maar lijkt van niet na ff te spotyfinden.

ah hebbes

 
woot doet me al direct denken aan n nummer waar k een soft spot voor heb. Yihaa

Petje af hoor

Kan enkel niet op de titel komen, ik dacht uit de Burial stal maar lijkt van niet na ff te spotyfinden.

ah hebbes


Wow major compliment! Thnx man!
 
Heel vet weer! Super origineel concept…

Qua mix ook al echt een heel eind, al denk ik dat daar nog wel een paar procent winst te halen valt. Bijvoorbeeld aan het begin, daar zijn de pads vrij zacht en de vocals vrij hard waardoor het gevoel van 1 geheel minder wordt. Denk dat als die nog iets meer in balans zijn het nog beter wordt!
 
Heel vet weer! Super origineel concept…

Qua mix ook al echt een heel eind, al denk ik dat daar nog wel een paar procent winst te halen valt. Bijvoorbeeld aan het begin, daar zijn de pads vrij zacht en de vocals vrij hard waardoor het gevoel van 1 geheel minder wordt. Denk dat als die nog iets meer in balans zijn het nog beter wordt!
Ok cool, thnx voor de feedback! Ik zal er morgen nog eens naar kijken, lig nu in de hangmat :D!
 
Ik heb de track nog wat getweaked, ietsje beter nu denk ik, maar ik denk ook dat ik de bass line ook nog opnieuw moet inspelen, die hapert net wat teveel in het lange stuk. Voor nu ff genoeg, ik laat het ff een weekje rusten.
 
Toch wel positief. Er zijn genoeg elementen er in verwerkt voor de nodige variatie ! . Daarom blijf ik het uitluisteren. Een nadeel is (en dat is ook mijn eigen stijl)
. . . . Dat het een ratjetoe wordt. Toch , doch: `beste stuurlui staan aan wal`


`+
 
Back
Top