rvanommen
Ouwe rot
Beste mensen,
ik ben natuurlijk een nieuwkomer op dit forum en ook in de synthesizer wereld, dus ik maak me weinig illusies over mijn kansen, maar het is daarnaast ook te leuk om niet aan mee te doen.
Dus ook van mij een inzending.
Het betreft m'n recentste nummer waarin ik getracht heb na enkele lessen over ableton en geluids design eens ten volste gebruik te maken van de hardware die ik heb aangeschaft dit jaar.
de melodielijn die een beetje arpeggio-achtig op de achtergrond speelt heb ik zelf gemaakt op de Waldorf Quantum, de meeste drum sounds en de kick heb ik op de Analog rytm MK2 gemaakt.
de open hats heb ik niet zelf gemaakt maar zijn presets uit Lethal VST.
de rest van de sounds zijn gemaakt in Serum, Plogue Chipsounds en Streichfett plugin of met ableton stock plugins (Analog en Collision uit mn hoofd, maar ben niet helemaal meer zeker).
Ik heb zoveel mogelijk getracht om dingen zelf te maken, maar ten dele bestaat het nummer ook uit (enigzins bewerkte) presets, want mijn sounddesign skills zijn wel "work in progress".
De mix van het nummer is gedaan tijdens een van de prive-lessen die ik momenteel neem, mijn eigen mix skills zijn zo goed als non-existent, en dus is deze versie (gemixed voor educatieve doeleinden

(hopelijk) veel luister plezier
Last edited by a moderator: