Hier is ie dan... Avenger 2

Ik had versie 1 gekocht en laatst weer eens opgestart, moest eerst weer unlocken maar dat ging makkelijk. 1 van mijn grotere miskopen op vst gebied, voor mij niet intuïtief, te ingewikkeld, ik kreeg er destijds een psy expansion bij, voor mij onbruikbare middle of the road sounds. Standaardsounds zijn ook niet mijn smaak, beetje zelfde als de uitstraling van deze boys in die video. Zal ongetwijfeld zeer goed gereedschap zijn als je er diep induikt maar er is zoveel beschikbaar momenteel op dit gebied en voor mij zijn andere vst's (pigments, vital etc) veel makkelijker (modulaties aanbrengen met muis-slepen ipv matrixje), opener (wavetables onderling uitwisselen) en voor mij dus nspirerender qua werken. Zonder trial versie zo te zien. Ik denk dat als je niet de tijd, zin of het geduld hebt om er echt diep in te duiken de kans groot is op een teleurstelling. Ieder zijn ding natuurlijk. Voor getalenteerde patchbouwers a la quif misschien wel juist het summum.
ik snap je wel, pigments en vital zijn inderdaad veel intuitiever (en beperkter), als je al een uur nodig hebt om alleen de interface van avenger uit te leggen met alle 'verborgen' functionaliteit dan vergt dit een enorme leercurve inderdaad.

Overigens zijn veel van je opmerkingen in avenger 2 opgelost, modulaties is nu gewoon drag en drop (alles waar een rood bolletje bij staat kun je met de muis connecten en wordt automatisch aan de modulation matrix toegevoegd. Wavetables zijn geen probleem, die kun je gewoon slepen in het wavetable venster, ik heb er honderden gemaakt voor de korg modwave en die gebruik ik ook in avenger, voordeel is dan dat je daar alle synth engines van avenger dan tot je beschikking hebt, wil je FFT over je wavetables, geen probleem, wil je er envelopes over, matrix automation, shapers, 4 arps die dingen aansturen in je wavetable, allemaal geen probleem. Wil je in de 2e osc een spectral synth sound, doe je dat toch gewoon. Het is een bizarre speeltuin als je eenmaal doorhebt wat voor synth dit is.

Daarom snap ik ook niet zo goed dat de marketing gericht is op de 2 vinger presets, die synth engines zijn onvoorstelbaar goed, welke synth kan bijvoorbeeld vrij te tekenen envelopes over een modulation matrix toepassen, wil je zo'n modulation destination koppelen aan 20 parameters in je synth, kan gewoon, wil je vervolgens een rythmic envelope pattern over die 20 gemoduleerde destinations, kan gewoon, en dat allemaal dan aan 1 macro draaiknop toegekend, dat soort dingen laat die superknob feature van de yamaha montage verbleken.

Die vrij te tekenen envelopes kunnen praktisch op elke functie, en er zitten enorm veel hulp functies in om die envelopes snel te kunnen programmeren, of je dat nu envelope op effecten wil of over detuning, of je arpeggiator gedrag, alles kan.

De arpeggiator is ook out of this world, wat je daar allemaal in kan en je kunt de arpeggiator midi gewoon routen naar je hardware of andere synths. In avenger 2 hebben ze daar nog veel extra dingen aan toegevoegd, maar in avenger 1 was het ook al behoorlijk goed te noemen.

natuurlijk snap ik ook wel dat het allemaal veel te ingewikkeld is voor de meeste mensen, maar voor synth liefhebbers en na een uurtje of 10 flink studeren dan heb je echt iets dat geen 1 andere synth op de markt op dit moment kan kwa sound design.
 
Ja, er zijn helaas meer uitgevers die zo denken/werken. In de US is het vrij gebruikelijk dat je license helemaal niet overdraagbaar is (Xfer Serum bijvoorbeeld), maar in de EU is dat verboden dus zetten ze er maar een fee op als ontmoediging. Op zich vind ik een kleine vergoeding voor de administratieve afhandeling nog wel reëel (tot max $10 ofzo), maar €50 vragen is gewoon naaierij. Wat dat betreft zouden meer softwareboeren een voorbeeld mogen nemen aan bijvoorbeeld U-He, daar is een licensetransfer gewoon met 2 mailtjes gefixt. Bij Vengeance heb ik eerder gedoe gehad met activaties die opraken of ongeldig zijn na een bepaalde tijd, erg irritant. Uiteindelijk is dit allemaal wel opgelost maar ik ben beter gewend.
Activaties die opraken?? wow.. maar dat was omdat je em dan niet meer van een device kon afhalen waarschijnlijk? Beetje hetzelfde als de virtuele iLok.. waar je vanaf je account een licentie upload op je computer. Zeker vaag als dit zomaar verdwijnt...

Ik heb mijn computer ook opnieuw geïnstalleerd (problemen met Ableton 11 installen en zelfs de support kon me niet helpen) maar eigenlijk niet nagedacht bij de Avenger licentie ebsef ik me nu.. Crap..

Met Arturia heb ik op dit gebied hele goeie ervaringen.. deden totaal niet moeilijk toen ik dit vergeten was.. en waren super goed bereikbaar.
 
Daarom snap ik ook niet zo goed dat de marketing gericht is op de 2 vinger presets, die synth engines zijn onvoorstelbaar goed
Beetje hetzelfde als de Virus serie vroeger. Werd door zuristen en snobs gezien als trancesynth voor presetskippers, misschien ook deels terecht gezien de enorme aantallen soundpacks die er voor in omloop waren :D Maar ook daar gold dat juist onder de oppervlakte het echte goud te vinden was en dat je er gewoon alle kanten mee opkunt.
 
@quifster een aanradertje dus?
ja, voor mensen zoals jou en mij zeker, niet twijfelen, die one finger en preset videos zijn gericht op andere mensen, deze synth gaat erg diep (dus je moet er wel tijd insteken om het onder de knie te krijgen, heeft mij zeker zo'n 30 uur gekost in het begin en heeeeel veel maanden experimenteren. Daar moet je maar net zin in hebben), Maar als je hem eenmaal doorhebt dan heb je iets wat er simpelweg nog niet is, of zijn er nog andere synths waarbij je alle synthese technieken per osc kunt kiezen in 1 patch?

Je zou die video die ik gepost heb eens kunnen bekijken, hoewel daar niets over synthese gezegd wordt zie je wel in een uurtje hoe diep alleen die interface daarin al is, dingen als routings, shapers, envelopes en de ideeen erachter komen daar in beginners taal voldoende aan bod. Zo'n video had ik ook graag gezien toen ik ermee begon, had veel tijd gescheeld

En ook die granular engine (ik weet dat je daar veel mee doet) is erg goed, in basis is het een standaard granular synthesizer dan, maar je krijgt alle bonussen van de synth engines erbij inclusief de envelopes en routings en 47 filter modellen en zo (zowel serieel als parallel), shapers, en ga zo maar door
 
ja, voor mensen zoals jou en mij zeker, niet twijfelen,

dacht ik al...

en geen probleem om maanden veel te eksperimenteren, meerdere synths die mij langere tijd hebben gekost om zeer goed te programmeren.

ik dacht altijd dat ik aan MSoundFactory genoeg zou hebbben, en in zekere zin is dat ook zo.... blijf er prachtige en maffe dingen uit halen.

en blijf nog immer dingen ontdekken in MSoundFactory... (ook dingen die er al heel lang inzaten....)

toch; een Falcon 3 + HALion 7 + MSoundFactory + VPS Avenger... combi... van dat soort bakbeest synths... ja misschien is het gewoon tijd; en MSoundFactory, al begint de sampler gedeelte op stoom te komen...

ik zie ze vooral als sample manipulatie tools. (wat HALion 7 overigens met wavetables kan doen is idioot indrukwekkend, dan bedoel ik geen warping of zo, maar... goed... hoe HALion 7 samples omzet naar wavetables, wooperdiewow, dat alleen al geeft zoveel. en die wavetables zijn ook niet in andere synths dan te gebruiken... als een voorbeeld.)

ik denk dat je vooral niet naar de vids moet kijken, maar gewoon naar op de opsomming op de avenger pagina, de site; dat ziet er erg indrukwekkend uit.

jammer; geen MPE, wat voor dit soort synths wel een must is vind ik.

en nog een keer over de vids; je vindt amper iets over echt sounddesign, dat klopt, en dat helpt echt, om een synth te leren kennen, dat soort vids. jammer.

dank voor je antwoord, het is een verleidelijke synth, ondanks geen MPE, en zie ik veel mogelikheden. en dan de combi van al die synths, ha! en al de andere.....

in de veelheid ligt limitatie.....

@Jason31 Current is ook een zeer fijne synth, genoeg om mee te werken tot een volgende sale... Current zal bij mij ook eens 'binnen komen', maar nu nog niet.
(en je avatars worden steeds, aaaahhhh)
 
Natuurlijk snap ik ook wel dat het allemaal veel te ingewikkeld is voor de meeste mensen, maar voor synth liefhebbers en na een uurtje of 10 flink studeren dan heb je echt iets dat geen 1 andere synth op de markt op dit moment kan kwa sound design.

Vergeet ook het prijskaartje niet.Item nr1 niet?
 
Had interesse in de Avenger 2 producer suite nu aan te schaffen met de BF, maar na lezen van jullie antwoorden hier en op andere topic, ga ik het toch niet doen. Heb geen zin om weer dagen bezig te zijn om alleen al de interface te kennen, probs met inloggen..
 
Had interesse in de Avenger 2 producer suite nu aan te schaffen met de BF, maar na lezen van jullie antwoorden hier en op andere topic, ga ik het toch niet doen.
Ik laat hem voorlopig ook liggen, al genoeg dingen om de tanden in te zetten dit BF seizoen.
 
Ik ben om, alleen net "Current" gekocht, maar op het verlanglijstje voor volgend jaar of een tussentijdse nieuwe deal.
Ik ben nu eindelijk overstag gegaan met weer een 33% kortingsdeal en moet wel echt bekennen dat dit een synth is met mogelijkheden die ik nog nergens eerder heb gezien, alleen al die effects bij elkaar opgeteld is belachelijk, en die quantum FX zou als stand-alone al een van de betere delays zijn, dan heb ik het nog niet eens over al die reverbs die onwijs goed klinken. Inhoudelijk gezien zit er zoveel in, dat ik er nog wel even zoet mee ben om alles te ontdekken. En het klinkt ook wel echt heel fijn. Ik denk dat de YT filmpjes deze synth af en toe wel in een verkeerd daglicht zet. Ja er zitten kant en klare presets in waar je een complete track uit kunt halen, maar vanuit de init begint het pas interessant te worden, ik ben sowieso niet zo'n preset-typje. Het is precies wat @quifster zegt, het gaat ontzettend diep, en ik ben nu al helemaal verknocht aan de arp editor.
 
Back
Top