Hier is ie dan... Avenger 2

deze is ook de moeite waard, een uitleg van de nieuwe Q4ANTUM effect. Vooraf vanaf 11:30 zijn er leuke voorbeelden over vocals heen.
 
Sorry, ik blijf bij mijn standpunt wat deze software betreft: niets meer dan een moderne versie van automatische begeleiding op het Orla (wie kent het merk nog?) thuis orgel in de 70's.
Ligt compleet in het verlengde van de fake DJ's die hun set beginnen met de 'Start' knop op hun laptop, en ook beindigen met de 'Stop' knop en verder niet komen dan wat vingerzwaaien op Xtacy.
Dit is software voor de compleet niet-getalenteerde prutser, die het onderscheid tussen een C van een C# niet kent.
Akkoord, die moeten er ook zijn.
 
Net zoals al die vette presets op de Waldorf Q die gebruik maken van de Arp kun je hier gebruik maken van sequences. En je kunt per stap noten inprogrammeren, akkoorden ingeven. Net zoals je in ieder DAW doet.

Of bouw jij soms al jouw patches altijd op vanaf de initial tone? Knap hoor..
 
Net zoals al die vette presets op de Waldorf Q die gebruik maken van de Arp kun je hier gebruik maken van sequences. En je kunt per stap noten inprogrammeren, akkoorden ingeven. Net zoals je in ieder DAW doet.

Of bouw jij soms al jouw patches altijd op vanaf de initial tone? Knap hoor..
Goh, misschien stel ik het nogal zwart-wit; Ik twijfel er niet aan dat er erg goede synths klanken in de AV-2 zitten. Daar gaat het mij ook niet om.
Wel om die voor geprogrammeerde zooi waar ik als rasechte muzikant toch mijn bedenkingen bij heb.

In mijn DAW gebruik ik nooit step-input. Het leid in mijn realiteit al gauw to monotone arpjes. Dus nee, ik gebruik de ARP van mij Q niet. Ik denk dat als je mijn muziek kent, dit in geen geval aan de orde is...
En ja, vaak begin ik sounds te programmeren (vaak over verschillende dagen) te beginnen van 1 simpele sinus. En soms verder bouwen en tweaken van een preset.

AV-2 is simply te veel voorgekauwde shit en dan lijkt me dat de slechtste aanzet voor persoonlijke inzet en fantasie. Sorry hoor, maar alles wat je van mij hoort is in geen geval met dit soort voorgeprogrammeerde tools gemaakt...integendeel.
Leeg blad, en real time spelen op een klavier. En dat blijft imho nu eenmaal de meest elementaire vorm van muziek maken. Niet het indrukken van een toets die gelijk een heel arrangement speelt. Nee lieverd, dat vind ik luiheid ten top, of het gebrek aan muzikale kennis of inspiratie. Wel perfect om grootmoeder te verblijden met voorgekauwde shit dat doet denken aan een orgel met automatische begeleiding anno 1970. Sorry man.
 
Laatst gewijzigd:
Waar onderscheid zich een rasechte muzikant van de niet echte.. jee.. Ik probeer ook weleens wat muziek te maken met van alles en nog wat maar in deze tool kan je zonodig een basis programmeren of iets gebruiken wat er al inzit als basis.. net als een preset in een synth een startpunt kan zijn voor inspiratie.

Als het je ding niet is qua sound ok. Als het je ding niet is qua presets en voorgeprogrammeerde sequences ok. Maar om het bij voorbaat al niet te willen gebruiken omdat die sequences erin zitten die je niet nodig hebt omdat je een rasechte muzikant bent heb je een ego probleem volgens mij. :)

Ik gebruik heel veel losse sequencers en ook Karma in Korg synths.. gewoon omdat het leuk is al die diversiteit.. soortvan tools..
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb deze plug laatst gekocht.. gewoon omdat het leuk en vermakelijk is.. alle noten programmeer je in de GUI.. of je pakt een preset als basis.. Verder koop ik vrijwel nooit VST's maar deze mogelijkheden vind ik meerwaarde..


 
AV-2 is simply te veel voorgekauwde shit en dan lijkt me dat de slechtste aanzet voor persoonlijke inzet en fantasie. Sorry hoor, maar alles wat je van mij hoort is in geen geval met dit soort voorgeprogrammeerde tools gemaakt...integendeel.
Leeg blad, en real time spelen op een klavier. En dat blijft imho nu eenmaal de meest elementaire vorm van muziek maken.
ach het is eigenlijk een beetje hetzelfde als een virus ti, of een yamaha montage, die worden ook met duizenden kant en klare presets geleverd, maar de fun lijkt me toch dat je zelf creatief bezig kan zijn.

Maar je doet jezelf echt tekort als je alleen maar naar die meegeleverde presetskijkt. Voor ervaren mensen zoals jou is het zo simpel in avenger, druk op de menu knop, kies initialize. Nu ben je volledig op jezelf aangewezen om de sounds te maken.
Je kunt simpele sine, saw, square dingen kiezen natuurlijk, maar per oscillator (je hebt er 8) kun je hier elke synth engine gebruiken die je kunt bedenken. Dus je bouwt een saw sound subtractive in osc 1, in osc2 denk je, hey een granular sound in de 2e osc, in de 3e osc gooi je een wavetable van jezelf, en ga zo maar door om zou je sound te maken. Er is geen andere synthesizer op de markt die dat kan voor zover ik weet.

Ik ben gewend dat dit soort uitspraken all over the internet staan van de google warriors zonder ervaring, maar in jouw geval, met jouw ervaring, je doet jezelf echt te kort door niet verder te kijken naar wat het kan. Ik gebruik zelf die presets ook nauwelijks, maar er is simpelweg voor mij geen alternatief (en ik heb hier toch best wat tot mijn beschikking).
 
Sorry, ik blijf bij mijn standpunt wat deze software betreft: niets meer dan een moderne versie van automatische begeleiding op het Orla (wie kent het merk nog?) thuis orgel in de 70's.
Ligt compleet in het verlengde van de fake DJ's die hun set beginnen met de 'Start' knop op hun laptop, en ook beindigen met de 'Stop' knop en verder niet komen dan wat vingerzwaaien op Xtacy.
Dit is software voor de compleet niet-getalenteerde prutser, die het onderscheid tussen een C van een C# niet kent.
Akkoord, die moeten er ook zijn.
De vst zit toch ook vol met geluiden zonder voorgeprogrammeerde sequences? Of is in versie 2 dat niet aan de orde. Ik heb avenger 1 maar nog nooit een sequence daaruit gebruikt. Ik vind avenger niet wezenlijk anders dan andere vst’s.
 
Goh, misschien stel ik het nogal zwart-wit; Ik twijfel er niet aan dat er erg goede synths klanken in de AV-2 zitten. Daar gaat het mij ook niet om.
Wel om die voor geprogrammeerde zooi waar ik als rasechte muzikant toch mijn bedenkingen bij heb.

In mijn DAW gebruik ik nooit step-input. Het leid in mijn realiteit al gauw to monotone arpjes. Dus nee, ik gebruik de ARP van mij Q niet. Ik denk dat als je mijn muziek kent, dit in geen geval aan de orde is...
En ja, vaak begin ik sounds te programmeren (vaak over verschillende dagen) te beginnen van 1 simpele sinus. En soms verder bouwen en tweaken van een preset.

AV-2 is simply te veel voorgekauwde shit en dan lijkt me dat de slechtste aanzet voor persoonlijke inzet en fantasie. Sorry hoor, maar alles wat je van mij hoort is in geen geval met dit soort voorgeprogrammeerde tools gemaakt...integendeel.
Leeg blad, en real time spelen op een klavier. En dat blijft imho nu eenmaal de meest elementaire vorm van muziek maken. Niet het indrukken van een toets die gelijk een heel arrangement speelt. Nee lieverd, dat vind ik luiheid ten top, of het gebrek aan muzikale kennis of inspiratie. Wel perfect om grootmoeder te verblijden met voorgekauwde shit dat doet denken aan een orgel met automatische begeleiding anno 1970. Sorry man.
Wat een vooroordelen..

Het gaat niet om de tools, maar om het eindproduct (je gemaakte nummer)

je zult vast wel gezellig zijn op verjaardagen..
 
Puike synth.Ik denk als je ermee serieus aan de slag gaat,je wel wel één en ander uit je hoed kunt toveren.
Ik ga het niet gebruiken, heb meer dan genoeg aan m'n UVI falcon.
 
Sorry, ik blijf bij mijn standpunt wat deze software betreft: niets meer dan een moderne versie van automatische begeleiding op het Orla (wie kent het merk nog?) thuis orgel in de 70's.
Ligt compleet in het verlengde van de fake DJ's die hun set beginnen met de 'Start' knop op hun laptop, en ook beindigen met de 'Stop' knop en verder niet komen dan wat vingerzwaaien op Xtacy.
Dit is software voor de compleet niet-getalenteerde prutser, die het onderscheid tussen een C van een C# niet kent.
Akkoord, die moeten er ook zijn.
Mensen die hun vooringenomenheid etaleren als een deugd moeten er ook zijn. De kortzichtigheid en hooghartige arrogantie druipen er werkelijk vanaf. Je doet alsof dit niets meer is dan een collectie loops met automatische begeleiding of een soort Davilex Music Maker terwijl, als je de moeite had genomen even wat verder te kijken dan de achterflap, je zou zien dat je hier te maken hebt met een van de meest uitgebreide, diepgaande en krachtige softsynths die voor geld te koop is. Ja, er zit heel veel prefab content bij en ja, in de marketing wordt nogal gefocust op de 1 vinger hits en expansions, maar niemand dwingt je dat te gebruiken. Kijk eens wat verder dan je neus lang is en kom tot de conclusie dat deze power synth zich onder de motorkap makkelijk kan meten met zwaargewichten als Omnisphere, Massive, Serum, Pigments, etc. etc.
 
Laatst gewijzigd:
Ach, we weten dat sommige lieden hier als aapjes zo trots zijn over hoe goed en alwetend ze wel niet zijn, dat is prima en zal ook wel nooit veranderen. Of misschien krijgen ze gewoon een kick van lekker trollen of tegendraads doen. Maar voor degenen die dit topic lezen en wellicht interesse hebben in Avenger (2) zou het niet goed zijn deze onzin niet te weerleggen. Avenger (2) is gewoon een van de dikste synths van dit moment, en een buitengewoon krachtige tool in de handen van degene die niet bang is de diepte in te duiken om in de synth zelf te gaan lopen wroeten in plaats van alleen door de presets te skippen.

Die site en licentie/activatieshizzle van ze is wel 1 grote ramp overigens.
 
Laatst gewijzigd:
Dit is software voor de compleet niet-getalenteerde prutser, die het onderscheid tussen een C van een C# niet kent.

Theoretische kennis staat volledig los van het hebben van talent. Geen appels met peren vergelijken om een argument te kunnen maken eh, kom.. ;)


vaak begin ik sounds te programmeren (vaak over verschillende dagen) te beginnen van 1 simpele sinus.


En hoe kom je aan die sinus?

Dat hele "ik doe alles 100% zelf" is onzin. Kan niet. Ergens down the line maak je gebruik van iets, dat is gemaakt door iemand anders - de spullen die je gebruikt, de theorieën waar je op voortbouwt.. is ook een stuk gezelliger dan steeds maar een geïsoleerd genie te moeten uithangen, ja toch..
 
Laatst gewijzigd:
Ik had versie 1 gekocht en laatst weer eens opgestart, moest eerst weer unlocken maar dat ging makkelijk. 1 van mijn grotere miskopen op vst gebied, voor mij niet intuïtief, te ingewikkeld, ik kreeg er destijds een psy expansion bij, voor mij onbruikbare middle of the road sounds. Standaardsounds zijn ook niet mijn smaak, beetje zelfde als de uitstraling van deze boys in die video. Zal ongetwijfeld zeer goed gereedschap zijn als je er diep induikt maar er is zoveel beschikbaar momenteel op dit gebied en voor mij zijn andere vst's (pigments, vital etc) veel makkelijker (modulaties aanbrengen met muis-slepen ipv matrixje), opener (wavetables onderling uitwisselen) en voor mij dus nspirerender qua werken. Zonder trial versie zo te zien. Ik denk dat als je niet de tijd, zin of het geduld hebt om er echt diep in te duiken de kans groot is op een teleurstelling. Ieder zijn ding natuurlijk. Voor getalenteerde patchbouwers a la quif misschien wel juist het summum.
 
Die site en licentie/activatieshizzle van ze is wel 1 grote ramp overigens.
Och hou op; 50 euro vragen voor het overzetten van een licentie is toch waardeloos?
En in de mail ook aangeven dat ze bij voorkeur dat liever niet doen is echt waardeloze customerservice naar mijn idee en het maakt je plugin zo goed als onverkoopbaar.
Ik besloot niets meer van ze te kopen toen ik dit wist, wat een stel afzetters zijn dat.
 
ik vind om eerlijk te zeggen de YT vids van/over avenger ook afstotend.

terwijl ik serieus over nadenk om Avenger 2 aan te schaffen. ik weet niet wat ik ineens heb met die 'supersynths'. Falcon 3 en HALion 7 (als onderdeel van Absolute 6, wel goedkoper gekocht, via steinberg, dan in BF, de store preview...).

Avenger 2 heeft wel een paar mooie zaken die voor mij zeer bruikbaar zijn.

al zit er ook veel in dat mij niet zo boeit, maar dat ligt denk aan de GUI, die dat zo tentoonstelt.

hoe de oscillatoren kunnen werken... resample van een lange sample, dus makkelik een single cycle wave, is ook te doen in andere synths.

misschien is toch overkill, of niet.....
 
Laatst gewijzigd:
Och hou op; 50 euro vragen voor het overzetten van een licentie is toch waardeloos?
En in de mail ook aangeven dat ze bij voorkeur dat liever niet doen is echt waardeloze customerservice naar mijn idee en het maakt je plugin zo goed als onverkoopbaar.
Ik besloot niets meer van ze te kopen toen ik dit wist, wat een stel afzetters zijn dat.
Ja, er zijn helaas meer uitgevers die zo denken/werken. In de US is het vrij gebruikelijk dat je license helemaal niet overdraagbaar is (Xfer Serum bijvoorbeeld), maar in de EU is dat verboden dus zetten ze er maar een fee op als ontmoediging. Op zich vind ik een kleine vergoeding voor de administratieve afhandeling nog wel reëel (tot max $10 ofzo), maar €50 vragen is gewoon naaierij. Wat dat betreft zouden meer softwareboeren een voorbeeld mogen nemen aan bijvoorbeeld U-He, daar is een licensetransfer gewoon met 2 mailtjes gefixt. Bij Vengeance heb ik eerder gedoe gehad met activaties die opraken of ongeldig zijn na een bepaalde tijd, erg irritant. Uiteindelijk is dit allemaal wel opgelost maar ik ben beter gewend.
 
En hoe kom je aan die sinus?

Dat hele "ik doe alles 100% zelf" is onzin. Kan niet. Ergens down the line maak je gebruik van iets, dat is gemaakt door iemand anders - de spullen die je gebruikt, de theorieën waar je op voortbouwt.. is ook een stuk gezelliger dan steeds maar een geïsoleerd genie te moeten uithangen, ja toch..
Zelf je eigen ik is misschien afkomstig uit een hete zatte zaadcel toen.
We hebben allen een instrument die niemand en toch iedereen heeft....Zit in ons hoofd.
Ach laat iedereen in zijn wijsheid, zij die massa's materiaal moeten hebben en zij die voldoende hebben aan weinig.
Wat ik ga vrezen met de 2 is dat we wat éénheidsworst gaan horen de volgende tijden.Vooral zij zoals eerder is aangehaald,die het het onderscheid tussen een c en een c# niet kennen.
 
Back
Top