Hier is ie dan... Avenger 2

metatron

Sw, Sdshn, Ptch & Rvrb
Lid sinds
25 juli 2002
Berichten
3.905
Locatie
Alto Paraiso, Brazil
Nou ja, een kleine introductie dan... :D Het is vooral leuk om de studio van Manual Schleis te zien voor ons als synth freaks. Volgends mij komt de synth zelf ergens eind dit jaar, begin volgend jaar uit.

Over Avenger zelf, ik heb de eerste versie, en is naast Spire mijn main synth. Goede presets, veel mogelijkheden en alles is redelijk overzichtelijk. Weet nog niet wat Avenger 2 zal toevoegen voor mij.


 


Ik vind die Doctor mix op zich al een gigantische joke. Zet hem simpelweg naast Tim Shoebridge en je begrijpt wat ik bedoel. Die jongen snuift teveel. Ik ken weinig mensen die dit idiote niveau halen. En hier illustreert hij software die perfect aansluit bij zijn onkunde. En eerlijk? Die Avenger II is niet meer dan de moderne versie van een orgel met automatische begeleiding, anno 2022. De perfecte tool voor non-muzikanten en wood-be producer DJ's die er echt helemaal niks van bakken maar met dit soort tools toch in staat zijn te doen alsof terwijl ze niet eens weten wat C of C# is...
 


Ik vind die Doctor mix op zich al een gigantische joke.


ik irriteer me ook aan dat gemaakt enthousiasme van hem... Hij gaat helemaal uit z'n dak met een VST'je waar we er al 1000'en van hebben... ik zit gewoon naar een acteur te kijken hier..
 
"Nice to have you here," zegt ie. Ben benieuwd wat hij echt denkt 😁 En dan die gast erachter, die 15 minuten onderuitgezakt niets zit te doen.

Dit is wel een filmpje om leuke memes van te maken. Zonder tekst is hij al grappig:

1669832217156.png
 


Ik vind die Doctor mix op zich al een gigantische joke. Zet hem simpelweg naast Tim Shoebridge en je begrijpt wat ik bedoel. Die jongen snuift teveel. Ik ken weinig mensen die dit idiote niveau halen. En hier illustreert hij software die perfect aansluit bij zijn onkunde. En eerlijk? Die Avenger II is niet meer dan de moderne versie van een orgel met automatische begeleiding, anno 2022. De perfecte tool voor non-muzikanten en wood-be producer DJ's die er echt helemaal niks van bakken maar met dit soort tools toch in staat zijn te doen alsof terwijl ze niet eens weten wat C of C# is...

Best knap om nu al een oordeel gegeven zonder hem ooit bespeeld te hebben..
 
Die Avenger II is niet meer dan de moderne versie van een orgel met automatische begeleiding, anno 2022. De perfecte tool voor non-muzikanten en wood-be producer DJ's die er echt helemaal niks van bakken maar met dit soort tools toch in staat zijn te doen alsof terwijl ze niet eens weten wat C of C# is...
ik snap wel dat je dat zegt op basis van dit soort demo videos, maar avenger is toch wel meer dan dat hoor :D
Wat ze hier demo-en is de Sequences die ze meeleveren, dat is inderdaad een soort keyboard mode. Maar dat gebruik je zelf natuurlijk normaal niet. Dan gebruik je de gewone presets of de ingebouwde synth engines (het zijn er meerdere kwa types), ik heb avenger 1 en het is 1 van mijn meest gebruikte synths in mijn studio, mede door de synthese mogelijkheden, dat ding kan echt bizar veel en klinkt geweldig.

Enige kritiekpunt dat ik heb is die onvoorstelbare waardeloze xx dagen kopieerbeveiliging die niet automatisch ververst. Echt niet meer van deze tijd met die waardeloze CMcontainer.
 
Klopt, de Avenger is een synth met ongekend veel mogelijkheden en tegelijkertijd vind ik het ook overzichtelijk. De presets zijn voor mijn soort muziek ook een goede aanvulling en helpen ze me om zelf ook mooie dingen te maken.

De Avenger 2 is na mijn idee gewoon om de zakken van de makers wat extra aanvulling te geven. Zie er zelf niet direct meerwaarde in om deze aan te schaffen.

Die gast is ook niet mijn favoriet, kijk niet zo graag naar zijn filmpjes. Te vol van hem zelf. Maar had het topic aangemaakt voor het kijkje in de studio van Manuel. Vond het wel indrukwekkend, en leuk om te delen met de andere synth nerds op het forum hier.
 
ik snap wel dat je dat zegt op basis van dit soort demo videos, maar avenger is toch wel meer dan dat hoor :D
Wat ze hier demo-en is de Sequences die ze meeleveren, dat is inderdaad een soort keyboard mode. Maar dat gebruik je zelf natuurlijk normaal niet. Dan gebruik je de gewone presets of de ingebouwde synth engines (het zijn er meerdere kwa types), ik heb avenger 1 en het is 1 van mijn meest gebruikte synths in mijn studio, mede door de synthese mogelijkheden, dat ding kan echt bizar veel en klinkt geweldig.

Enige kritiekpunt dat ik heb is die onvoorstelbare waardeloze xx dagen kopieerbeveiliging die niet automatisch ververst. Echt niet meer van deze tijd met die waardeloze CMcontainer.
Klopt. Avenger is een van de 'hypersynths' die zich kan meten met Omnisphere, Serum en de andere grote jongens. Alleen de marketing is erg gericht op tracks-met-1-toets presets en dito genre expansions dus het heeft de reputatie niet veel meer te zijn dan een EDM constructiekit. Maar onder de motorkap ligt een extreem diepe, goed klinkende synth. En inderdaad hele beroerde licensing.

En Dr. Mix is inderdaad tergend. Maar Tim Shoebridge? Die zelfgenoegzame droogstoppel kan ik ook niet aanzien eigenlijk. Dr. Mix kan in elk geval wel spelen, want hij heeft mij toch wel de C15 'verkocht' en dat terwijl ik hem niet uit kan staan. Dan doe je het goed.

Weet nog niet of ik Avenger 2 ga willen, maar de eerste vind ik in elk geval goed en bruikbaar. Zeker als ik SNEL iets moet hebben. Hopelijk komt er een voordelige upgrade optie voor eigenaars van versie 1.
 
Laatst gewijzigd:
Dr. Mix kan in elk geval wel spelen, want hij heeft mij toch wel de C15 'verkocht' en dat terwijl ik hem niet uit kan staan. Dan doe je het goed.
🤝 👍🏼
 
Tjonge, die dr. Mix is toch echt geen kleine jongen hoor. Je kunt duidelijk horen dat hij klassiek en jazz piano geschoold is. Uiteraard komt dat niet naar voren in deze Avenger 2 video. Ik kan me voorstellen dat zo'n muzikant gewoon behoorlijk cynisch naar voren komt in dit soort verkoopvideo's. Je moet wat om 1 vinger meuk te verkopen. Zeker als je daarnaast gewoon hebt gewerkt met namen als Zucchero, Steve Gadd, orkesten heb gearrangeerd voor het San Remo festival, filmmuziek hebt geschreven et cetera. Maar goed, een muzikant moet ergens van leven...
 
Hoe wordt je miljonair als muzikant?.....Begin als miljardair.
Die quote is geloof ik van Branson. "Hoe word je miljonair? Begin als miljardair en start je eigen vliegtuigmaatschappij." Je kunt ook een F1-team beginnen.

Dr. Mix heeft trouwens wel 450.000 volgers, zag ik. Kennelijk vinden veel mensen het wel leuk, dus goed voor hem.
 
gisteren direct de update naar Avenger V2.0 aangeschaft met die 33 procent korting in de black friday deal (was overigens nog niet zo simpel, maar goed uiteindelijk gelukt).

Ik heb er nu een uurtje of 5 inzitten en heel eerlijk, ik was natuurlijk al een fan van avenger zijn synth mogelijkheden en ik gebruik het voornamelijk als synthesizer om mijn sample libraries en sound sets te ontwerpen, maar goeie genade, wat een update is dit zeg. Ik zal er wel direct bijzeggen dat die nieuwe features echt alleen voor de echte synth tweaker liefhebbers zijn, want eenvoudig is het allemaal niet, maar als synthesizer is het een droom om hierin je sounds te mogen ontwerpen.

Wat dingen die echt een grote verbetering of toevoeging zijn naar mijn mening:
- filter routings zijn nu mogelijk
- Die envelope shaper boxen zijn geweldig hoe die nu werken (zeker in combinatie met die nieuwe envelope follower
- De spectral synth engine die nieuw is, dit heb ik op geen 1 andere synth zitten op deze manier, wat kun je hier diep mee gaan kwa sound design
- de arpeggiator uitbreidingen zijn bizar, racheting, pattern generatie, export naar midi, het gaat wel erg ver allemaal nu, echt mooi
- de nieuwe effect algoritmes zijn weer om te smullen, 1 wil ik er even uitlichten, die ruta reverb Abyss algoritme met shimmering functie -> WOW! (als je het zelf eens wil proberen, selecteer dan de nieuwe KB1 Dream Keys 1 piano preset, kies dan in ruta reverb de preset: Abyss Shimering space 1, dan krijg je een indruk van wat je er mee kunt doen als je zelf daarmee aan de gang gaat kwa programmeren
- de nieuwe q4ntom effect lijkt me voor producties erg handig, al die nieuwe 4 traps effect layers maken creatieve sounds echt wel mogelijk, moet er zelf nog verder induiken, maar eerste indruk is een soort van BT2 stutter FX edit effect maar nu aan boord van de synth.
- de nieuwe audio preview is ook erg handig
- die nieuwe effect envelope follower die automation data genereert op basis van je sound vond ik ook indrukwekkend

en zo zijn er talloze dingen te benoemen, maar goed het is wel duidelijk, ik ben erg enthousiast over deze update, ik heb nog lang niet alles gezien, eigenlijk alleen maar een eerste indruk van de nieuwe mogelijkheden, maar die waren voor mij die 80 euro al meer dan waard.
 
Mooie review @quifster!!

Ik heb ooit de eerste versie gekocht maar vond het tegenvallen dat je met akkoorden ingeven (zoals op een PA4x bv) de toonsoort niet kan beĂŻnvloeden. Het leek meer op transposen.. of heb ik iets gemist in de settings?
Ik vind het verder allemaal wel erg goed klinken hoor. Dat zeker.. ik gebruik heel vaak al tracks van anderen om mee te jammen dus totaal geen problemen met de kant en klare elementen. :)
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb ooit de eerste versie gekocht maar vond het tegenvallen dat je met akkoorden ingeven (zoals op een PA4x bv) de toonsoort niet kan beĂŻnvloeden. Het leek meer op transposen.. of heb ik iets gemist in de settings?
Ik vind het verder allemaal wel erg goed klinken hoor. Dat zeker.. ik gebruik heel vaak al tracks van anderen om mee te jammen dus totaal geen problemen met de kant en klare elementen. :)
ik vermoed dat je het dan over de Sequences hebt?

die zijn in principe 1 vinger begeleidingen voor de snelle impact. Ik gebruik het nooit, maar je kunt wel de sounds via de arp module laten reageren op major en minors en akkoord wisselingen, dus je kan hier wel een eind mee komen mocht je dat willen.

Als je het zou hebben over de synthesizer engines, van een aantal sounds worden samples gebruikt met volledige phrases, in versie 1 (en 2 ook) worden die met name gebruikt in de Granular engine (die overigens geweldig is in versie 1 al). Als het chord samples zijn dan kun je inderdaad geen major en minor chords door elkaar heen gebruiken aangezien dit al in de sample is opgenomen. Wat je wel kan doen is in de granular engine de positions en grains zo instellen dat ze tonal worden (dus zonder chord informatie), in feite bevries je dan elementen via granular uit die chord phrases. Daarna kun je uiteraard wel elk akkoord spelen die je maar wil. Maar goed, dat zijn meer granular synthese technieken, die ook al uitgebreid besproken worden in de granular thread van Vink hier.

Nog 1 belangrijke aanvulling op mijn eerste indruk, De CPU belasting is enorm naar beneden gegaan. Krijg hem niet meer boven de 10 procent en zit meestal rond de 4 procent cpu hier bij de meest sounds.
 
ik vermoed dat je het dan over de Sequences hebt?

die zijn in principe 1 vinger begeleidingen voor de snelle impact. Ik gebruik het nooit, maar je kunt wel de sounds via de arp module laten reageren op major en minors en akkoord wisselingen, dus je kan hier wel een eind mee komen mocht je dat willen.

Als je het zou hebben over de synthesizer engines, van een aantal sounds worden samples gebruikt met volledige phrases, in versie 1 (en 2 ook) worden die met name gebruikt in de Granular engine (die overigens geweldig is in versie 1 al). Als het chord samples zijn dan kun je inderdaad geen major en minor chords door elkaar heen gebruiken aangezien dit al in de sample is opgenomen. Wat je wel kan doen is in de granular engine de positions en grains zo instellen dat ze tonal worden (dus zonder chord informatie), in feite bevries je dan elementen via granular uit die chord phrases. Daarna kun je uiteraard wel elk akkoord spelen die je maar wil. Maar goed, dat zijn meer granular synthese technieken, die ook al uitgebreid besproken worden in de granular thread van Vink hier.

Nog 1 belangrijke aanvulling op mijn eerste indruk, De CPU belasting is enorm naar beneden gegaan. Krijg hem niet meer boven de 10 procent en zit meestal rond de 4 procent cpu hier bij de meest sounds.
idd. Ik bedoel de sequences. Waarschijnlijk is het doel hiervan ook meer om de geluidsmogelijkheden te demonstreren. Maar wellicht kun je die ook zelf inspelen? Of de arp gebruiken idd.

Dank voor de inpsiratie op de Granular Engine.. :mega:

Het was idd nogal moeilijk om je bestaande licentie te upgraden tijdens de BF-night maar hier uiteindelijk ook gelukt.. En zag dat vannacht de code ook was gemaild. Het zal wel druk geweest zijn. :)
 
voor de mensen die alleen de sequences in versie 1 of 2 gebruiken, dit is een hele goede introductie video waarin veel van de mogelijkheden (ook van versie 2) aan bod komen. Duurt een uur, maar dan heb je best een goede beginners basis in de interface en de diverse synthese mogelijkheden voor avenger om van start te gaan.

 
Back
Top