Iets wat je moest hebben, goed was, maar toch niet werkt.

Lijkt me logisch dat de Deepmind niet kan tippen aan een goeie 2 osc synth (dit tevens ook veel duurder is), maar het gaat er ook om of het karakter van een synth je aan staat, dat is voor mij bij de Deepmind wel het geval.
 
Hmm, ik zit ook al 2 jaar te dubben hierover, en sta op het punt de keys versie aan te schafffen. De demo’s van, Starsky, Venus Theory, Loopop, Matt Johnsen en nog veel anderen zijn toch best lovend over dit apparaat (en de sound die ik daar hoor vind ik ook niet slecht). 3 uur gebruik vind ik wel heel kort. Volgens mij heb je ook een Summit (die heb ik ook), hoe verhoudt deze zich tot die? Of misschien tot een Deepmind? Ik heb nl een keer een Deepmind in de winkel geprobeerd, nadat ik een jaar met de Peak had doorgebracht, en ik schrok toen van 2 dingen: het verschikkelijke keybed, maar nog meer de vlakke platte sound van de Deepmind. Moet ik wel toegeven dat ik er maar een minuut of 20 op heb gespeeld, maar dat was so obvious voor mij in vergelijking met de Peak.
Ik heb een Iridium en ik ben er tevreden mee. Wellicht een demo proberen bij een muziekspeciaalzaak?
 
Yamaha DX200: sindsdien zwaar opgelet dat iets software or hardware only is. Wordt de software niet meer ondersteund, apparaat aan de kant of wachten op een alternatief initiatief.

Was er maar een alternatief voor een fm groove box!
 
Ik heb een Iridium en ik ben er tevreden mee. Wellicht een demo proberen bij een muziekspeciaalzaak?
Ja zou ik eigenlijk moeten doen, maar hier in de buurt van Nijmegen is het een beetje een karige bedoeling wat dat betreft, en nog te lui geweest om naar Bax Rotterdam of Deventer te rijden.
 
Yamaha DX200: sindsdien zwaar opgelet dat iets software or hardware only is. Wordt de software niet meer ondersteund, apparaat aan de kant of wachten op een alternatief initiatief.

Was er maar een alternatief voor een fm groove box!

Huh? Gewoon van op je iPad of Mac...


En anders een digitone?
 
Die is er pas sinds 1 of 2 jaar ofzo. De bijna 20 jaar er voor was er geen editor behalve die van Yamaha.

Volgens mij werkt de DX/AN200 toch ook gewoon met midi cc's? Dus dan is het vrij eenvoudig om zelf wat cc's te mappen, maargoed, dat is geen volledige editor. Ik denk wel dat Midquest en sounddiver de dx200 ondersteunen maar alhoewel beide werken op windows10 is dat geen pretje.
 
Dus dan is het vrij eenvoudig om zelf wat cc's te mappen, maargoed, dat is geen volledige editor. Ik denk wel dat Midquest en sounddiver de dx200 ondersteunen maar alhoewel beide werken op windows10 is dat geen pretje.
Werkte ook nog met een gewone DX7 editor (zelfde sysex) , maar was te veel gedoe.

Volgens mij werkt de DX/AN200 toch ook gewoon met midi cc's?
Als ik me niet vergis, enkel de knoppen op de interface waren werden ondersteund door Midi CC.

En anders een digitone?
Jazeker, maar toen ben ik zelf begonnen in Reaktor een FM groovebox in elkaar te knutselen. Is nog helemaal niet af, maar heeft me wel al een tiental keer weerhouden een digitone te kopen :p
 
Back
Top