Iets wat je moest hebben, goed was, maar toch niet werkt.

rasz

Ouwe rot
Lid sinds
28 juni 2003
Berichten
693
Locatie
Enclave Einde van de wereld.
Ik begin.

Native Instruments Maschine.
Kocht de mk1 toen die uitkwam.
Geweldig apparaat, software ook, maar paste totaal niet in m’n workflow. Ik heb er nog nooit (in 10 jaar) een volledige track mee gemaakt.
 
(Semi)modulair spul, bijv. Korg MS-10, Beh. 2600.
Mooi, klinkt lekker, maar past niet in mijn workflow - gaat teveel tijd in zitten om optimaal te gebruiken..
Beide inmiddels weg.
 
Eigenlijk alle hardware sequencer based beat dingen als drumcomputers, grooveboxen, samplers, Elektrons, MPCs etc. Het idee om van alles op zo'n dedicated kastje te doen spreekt me aan, maar in de praktijk doe ik die dingen 100x liever en effectiever in mijn DAW. Dus ze houden het hier nooit lang vol.
 
Elektron rytm. Rotding.
Menu diving is nog ellendiger dan een daw
En bestanden scrollen om samples te laden. Dear god hoe saai. Ben te dom om te begijpen hoe die dir werkt. Reden waarom ik in 2002 windows er uit kickte.
Dominion 1. Nog steeds geen idee hoe ie werkt en wat ik met die patchbay moet
Lyra 8 en pulsar 23. Idem

Misschien eens n jaartje werkloos inplannen, dan heb ik tijd om ze te leren, want ze zijn cool

Maschine 3. Ik kon veel meer met maschine 1.8
Als die nieuwe snufjes leer ik niet… ik gebruik m enkel als sequencer voor midi. Heel fijn. Tenminste… versie lang geleden. 😂
 
Een iPad voor de apps (Samplr, Borderlands en nog veel meer).
Uiteindelijk nooit in een track gebruikt.
 
ik heb een aantal apparaten gehad waar de liefde er niet meteen was.
maar doorgezet en nu ben ik er wel blij mee. De op1 en Pioneer sp16

FM synth is toch een skill maar zet door yamaha TX7, Megafm, DX11.

Machine+ ging gelijk weer terug en de mpc1000 snel verkocht.
De rest vrij veel mee gedaan.

mijn XV5080 heb ik tot nu alleen presets op afgespeelt en samples geladen. Denk er toch aan om hem weg te doen of hij gaat de kast in.
Roland Zen beats pc en Android.
 
Elektron SidStation
Doepfer MAQ 16/3
MPC 2000 XL
MPC 4000
MPC One
MPC Live II (goh, ik merk een patroon....)
MC909
SP808
 
MPC Live II. Youtube filmpjes gekeken, ik moest hem hebben, maar daarna kwam de teleurstelling...

Hetzelfde met Analog 4 van Elektron
 
Lol, ik zie veel mpc’s voorbij komen. Daar heb ik zelf toch best veel mee gemaakt. Tot ableton alles kon wat ik met een mpc 1000 deed. Een 303 ben ik ook nooit vrienden mee geworden behalve in rebirth dan.
 
Als ik eerlijk ben eigenlijk alle hardware 😂. Wil het altijd graag hebben maar kom er altijd weer achter dat het voor mij persoonlijk niet tegen de workflow van in the box op kan.
 
Beide Alesis synths (Andromeda and ION)... Beide moest en zou ik hebben, maar toen ik ze in bezit had was ik niet echt tevreden. Heb m'n best gedaan maar het pakte me niet, zowel het programmeren als het geluid zelf. Had toen ook een Virus Ti waar ik instand goede/dikke geluiden uithaalden. Ondanks ik ze er wel mooi vond uitzien waren ze ook best wel een teleurstelling.
 
Back
Top