Live-set op YT: playback of niet?

Tja, sommige mensen doen het gewoon heel goed, live hun loops brengen...(en hij doet het evengoed geweldig met zeer bescheiden gear, dus het ligt niet aan de setup in deze clip ;-) )



Ik had dit weekend zelf een klein optreden en had backing lopen in mijn DAW en heb live nog wat solo's, effecten en pads erover gespeeld op een paar synths; was ook wel duidelijk dat ik niet alles live speelde. Persoonlijk is het voor mij de muziek die primeert, goede muziek live is top, maar daarna heb ik liever goede muziek die niet (helemaal) live is dan slechte muziek die wel live is :-).
 
Even wat nederlandse trots mag wel toch :)


Leuk dat je hem aanhaalt. Ik heb regelmatig contact met hem en heb echt wel het e.e.a. van hem geleerd. Zijn youtube kanaal kan leerzaam zijn, als je eruit kunt halen wat voor jezelf van toepassing is. Hij laat vooral zien hoe hij het doet en legt zijn filosofie erachter uit, dus geen magische formule waardoor iedereen het kan. Je kunt het gewoon toepassen op de muziekstijl de je zelf wil maken. Toffe gast ook, die niet te beroerd is om z'n kennis te delen...
 
Leuk dat je hem aanhaalt. Ik heb regelmatig contact met hem en heb echt wel het e.e.a. van hem geleerd. Zijn youtube kanaal kan leerzaam zijn, als je eruit kunt halen wat voor jezelf van toepassing is. Hij laat vooral zien hoe hij het doet en legt zijn filosofie erachter uit, dus geen magische formule waardoor iedereen het kan. Je kunt het gewoon toepassen op de muziekstijl de je zelf wil maken. Toffe gast ook, die niet te beroerd is om z'n kennis te delen...
Lucien 🙌🙌
 
Even wat nederlandse trots mag wel toch :)



Deze jongen speelt een liveset bijna als een DJ. Laat sequences nooit te lang doorlopen en verandert zijn geluiden pallet regelmatig. Een bepaalde sound met deuntje zou niet langer dan 5 minuten mogen duren, daarna gaat het echt vervelen (uitzonderingen daargelaten). Afwisseling is de key voor een goede liveset naar mijn idee
 
Deze jongen speelt een liveset bijna als een DJ. Laat sequences nooit te lang doorlopen en verandert zijn geluiden pallet regelmatig. Een bepaalde sound met deuntje zou niet langer dan 5 minuten mogen duren, daarna gaat het echt vervelen (uitzonderingen daargelaten). Afwisseling is de key voor een goede liveset naar mijn idee

Tja. 30+ jaar ervaring met draaien op toch hoog niveau leer je wel wat van. Ik denk dat tegenwoordig het zelfs sneller wisselt allemaal.
 
Back
Top